Welke modular moet ik kiezen?

Vet! Het is even geduld hebben met modulars, maar m'n Modcan bestelling vliegt momenteel de oceaan over :D
Het wordt zo TOF!!

En als er weer budget is, is Rob Hordijk het volgende adres.

Tadatadaaa

Rungler met mini matrix, quantisizer, bipolaire vca´s, offset, extern audio in,.
De quantisizer heeft cv voor de scale (kan je dus kiezen met de offset pot), knop voor de range! en een shift up/down. Zeer bruikbaar.
Bipolaire vca´s om naast audio en cv ook ringmodulatie te kunnen.
Heel heel erg geil.

Attachments

• MultiPanel2.jpg
    MultiPanel2.jpg
    80 KB · Bekeken: 100
Als het goed is, komt m´n rungler/mini matrix/node module over een maand of wat. Ik kan niet wachten. Zie foto m´n vorige post.
Wel heb ik m´n dual crossfader module binnen.
Korte beschrijving: 2 crossfaders met wat slime extra´s zoals panning, 20dB gain op 1 van de 2 ingangen van de cross fader (voor oa externe signalen), uitgang fader#1 naar ingang fader #2, Fader#2 heeft naast de crossfader functie ook nog een analoge comperator, en een ringmodulator. Natuurlijk kan de fader ook als 2 vca´s worden gebruikt. Meer info en geluid volgen.

Verder RHD nieuws is dat alle modules nu 10 jack plugs krijgen (behalve de dual phaser). Dat houd oa in dat de HRM 2 extra uitgangen heeft gekregen, heel handig.
En er gaan geruchten over een nieuwe oscillator, deze is zo anders als wat er nu te koop is. Je kan het gewoon niet voorstellen hoe gaaf dat ding gaat worden. Helaas kan ik daar nu niet meer over vertellen, voor meer info stuur een pbtje. Verder zijn er geruchten over een midi module waar zelfs de meest hardcore analoog freak gaat water tanden. En er komt een nieuwe node module voor bij de grote matrix.

Als laatste 3,5mm jack kabeltjes:
http://www.bax-shop.nl/jack-kabels/hq-3.5-mm-jack-3.5-mm-jack-kabel/product-details.html
Deze voelen veel lekerder dan de Doepfers, maar minder dan die van Analogue Systems (nog steeds de beste imo) En niet duur.

doepfer-modules als 'standalone' effecten?

doepfer-modules als 'standalone' effecten?

Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik misschien niet wat doepfer effect-modules in mijn set wil inbouwen, betrekking hebbende op de effecten-sectie van mijn basskick.. nu is het alleen zo... ik heb nog helemaal niets van doepfer, dus vraag ik me af of ik dat wel even zo zou kunnen doen...?

idee was dus om mijn jomox airbase99, nadat die door een compressor is gegaan, te splitten en ieder kanaal door een eigen effect(enreeks) te laten gaan, waarvan eentje dan een doepfer reeks zou zijn..

nu wil ik weten:
Zijn er ook opties om 1 module op zichzelf te gebruiken, als ware het een stompbox-pedaaltje? hiermee bedoel ik dus: zal het output signaal niet zozeer geboost worden dat modules erna doorbranden (sherman filterrack 2) en hoe zit het met de voeding? (ik zag dat de A100 systemen een eigen 'voedings-bak' hebben, maar zijn er ook aansluitingen voor 1 a 2 modules?)

oftewel, kort door de bocht, zijn ze ook standalone te gebruiken zonder mijn andere apparaten te verklooien?
sik

Ik wil een aantal modules van yusynth gaan bouwen en daar 5U modules voor gebruiken.
Standaard is voor dit soort modules dat je hier 1/4" jack pluggen voor gebruikt, maar dat vind ik nog al lomp. Is het aan te raden om toch dit formaat te gebruiken? Ik wil mogelijk later misschien nog iets doen met buchla of serge panelen namelijk.

Ik wil een aantal modules van yusynth gaan bouwen en daar 5U modules voor gebruiken.
Standaard is voor dit soort modules dat je hier 1/4" jack pluggen voor gebruikt, maar dat vind ik nog al lomp. Is het aan te raden om toch dit formaat te gebruiken? Ik wil mogelijk later misschien nog iets doen met buchla of serge panelen namelijk.
Bananenstekkers gebruiken ....
Buchla trackt met 1,2V/octaaf :)

Sowieso heb je met bananenstekkers geen multiples nodig....

ik zat er aan te denken om die modules in 1 van mijn 19" racks te plaatsen (gewoon twee 19" metalen latten gebruiken en ze daarin vast zetten).
maarhem, als ik over een tijdje besluit een aantal modules te kopen, dan kunnen jullie me tegen die tijd dus wel even bijstaan met checken of ik in ieder geval alle benodigde spullen erbij haal (goede voeding en dergelijken)
maar dan laat ik me hier tegen die tijd wel weer horen :)

ik zat er aan te denken om die modules in 1 van mijn 19" racks te plaatsen (gewoon twee 19" metalen latten gebruiken en ze daarin vast zetten).
maarhem, als ik over een tijdje besluit een aantal modules te kopen, dan kunnen jullie me tegen die tijd dus wel even bijstaan met checken of ik in ieder geval alle benodigde spullen erbij haal (goede voeding en dergelijken)

Bij www.supermoduul.nl kan je voor weinig 19" euro racks kopen...
meerdere racks in 1x kopen bespaart op de verzendkosten....

Qua voeding zit je met een Doepfer 1200mA voeding + 2 boardbussen voorlopig in de goede richting en kan je gaandeweeg verder uitbreiden :)

Bij Richard Koppes kan je frontpanels bestellen tenzij je ze zelf gaat maken. Het boren is tijdrovend en de kans dat iets niet mooi is uitgelijnd is groot.... Zo heb ik gisteren een scheef panel afgesneden/afgebroken.. daar kan geen vijl tegenop :(

@Demian: het Best of CGS project moet nog beginnen en is min of meer een goedkopere variant op de oude Serge Modules. Regelmatig worden er Buchla clone pcb-runs georganiseerd. Zoals Jena al een paar heeft gezegd: Met Buchla 200e moet je eerst flink geld voor een paar modules neerleggen en regelmatig het OS updaten voordat je eindelijk wat geluid eruit krijgt ....

Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik misschien niet wat doepfer effect-modules in mijn set wil inbouwen, betrekking hebbende op de effecten-sectie van mijn basskick.. nu is het alleen zo... ik heb nog helemaal niets van doepfer, dus vraag ik me af of ik dat wel even zo zou kunnen doen...?

idee was dus om mijn jomox airbase99, nadat die door een compressor is gegaan, te splitten en ieder kanaal door een eigen effect(enreeks) te laten gaan, waarvan eentje dan een doepfer reeks zou zijn..

nu wil ik weten:
Zijn er ook opties om 1 module op zichzelf te gebruiken, als ware het een stompbox-pedaaltje? hiermee bedoel ik dus: zal het output signaal niet zozeer geboost worden dat modules erna doorbranden (sherman filterrack 2) en hoe zit het met de voeding? (ik zag dat de A100 systemen een eigen 'voedings-bak' hebben, maar zijn er ook aansluitingen voor 1 a 2 modules?)

oftewel, kort door de bocht, zijn ze ook standalone te gebruiken zonder mijn andere apparaten te verklooien?
sik

Met signaalniveau's uit de A100 modules zou ik inderdaad goed opletten! In de handleiding van de betreffende modules staat geloof ik wel iets van informatie over signalen.

Dank je voor de info sms303, ik wilde wel aan de clones, en als het CGS project nog niet is begonnen, moet ik daar misschien ook maar instappen, ik ga even kijken hoe dat allemaal zit. Thnx!

Dank je voor de info sms303, ik wilde wel aan de clones, en als het CGS project nog niet is begonnen, moet ik daar misschien ook maar instappen, ik ga even kijken hoe dat allemaal zit. Thnx!

Voor het bestellen van de panels moet je bij Dennis zijn....
Hij is tot vrijdag op vakantie maar leest zn mail dagelijks...
Enige haast is geboden omdat de definitieve bestelling na zn vakantie wordt gedaan :)

En voor kitjes kan je bij Der Woody Monkman terecht :D

Ik heb zelf nooit een doepfer of ander modulair merk voor me gehad, behalve synthedit op de pc, waar ik, al zeg ik het zelf, met behoorlijk wat gemak behoorlijke vst's in elkaar weet te zetten met functies waarvan de maker van synthedit zelf zei dat ze onmogelijk waren..
het jammere is hier natuurlijk, dat het toevoegen van een module hier niet een 'right-click'-'select'-'etc' is, maar ook werkelijk financiele muntjes vraagt ipv cpu.... Ik heb hier zo een aantal vst's die ik graag in werkelijkheid modulair uit zou willen proberen... helaas is soms het aantal modules per vst dusdanig hoog dat het over het algemeen vele tienduizenden euro's zou gaan kosten...

Maar ik zat dus zelf te denken aan een hardware stereo uitvoering van mijn kickcrusher vst.. Gezien ik die met standaard synthedit modules in elkaar heb gezet en synthedit pretendeert de wijze van hardware te volgen, zouden toch enigzins goede (maar hopelijk toch nog betere) resultaten te verwachten moeten zijn..

Ik heb zelf nooit een doepfer of ander modulair merk voor me gehad, behalve synthedit op de pc, waar ik, al zeg ik het zelf, met behoorlijk wat gemak behoorlijke vst's in elkaar weet te zetten met functies waarvan de maker van synthedit zelf zei dat ze onmogelijk waren..
het jammere is hier natuurlijk, dat het toevoegen van een module hier niet een 'right-click'-'select'-'etc' is, maar ook werkelijk financiele muntjes vraagt ipv cpu.... Ik heb hier zo een aantal vst's die ik graag in werkelijkheid modulair uit zou willen proberen... helaas is soms het aantal modules per vst dusdanig hoog dat het over het algemeen vele tienduizenden euro's zou gaan kosten...

Maar ik zat dus zelf te denken aan een hardware stereo uitvoering van mijn kickcrusher vst.. Gezien ik die met standaard synthedit modules in elkaar heb gezet en synthedit pretendeert de wijze van hardware te volgen, zouden toch enigzins goede (maar hopelijk toch nog betere) resultaten te verwachten moeten zijn..

Als je gewoon begint met een doepfer A-119 moduletje. Daar kan je gewoon een line level signaal instopen en dan kan je de heb je een audio out en gate signaal + envelop(volgt het nivo van de lijningang) op het goede nivo. Denk dat die module perfect is om mee te beginnen als je een effecten bak wil bouwen.

Verder verkoopt doepfer ook gewoon losse voedingen en bussen om modules op aan te sluiten (DIY-1 ofzo geloof ik).

Als je bereid bent om het geheim van de kickcrucher vst te delen met anderen, kan iemand hier vast wel een mono versie (of zelfs stereo) van je kickcrucher vst patchen en opnemen. Dan weet je hoe het ongeveer gaat klinken.

Pfffft... kon het toch niet laten. Rene binnengekregen, mag fijn samenwerken met m'n RS-200 setup. Want bij modular sequencers geldt: 2 = 3.
En dan wil je natuurlijk vanzelf een Pressure Points. En logisch: een Brains. Een Maths hoort er natuurlijk ook weer bij...

En ik vind al dat Make Noise spul nota bene ontzettend lelijk! Grrrrr!

Ik denk dat ik ook maar aan de MATHS ga. Ben m´n euro setup aan het inkrimpen van 6 naar 4 kasten en dan is zo´n lelijk ding wel handig. Gelukkig kan je de frontplate omdraaien en er gewoon met een stift of labels de functies bijschrijven.
En idd 1 sequencer plus nog 1is 3 sequencers. Je kan er niet genoeg hebben.
@ Hanz: Is je RHD al klaar?

Back