Akai Z4 Effectsboard probleempje ?

Kevin

Tis niet te gleuven
Heb hier een mooie Z4 met 1 probleempje ik hebt het EB4JS board geinstalleerd (al een tijd terug) en het ding werkt naar behoren maar....hij geeft maar 2 Effectslots weer en volgens mij moet ik er 4 hebben..
Manual al gelezen,Google gebruikt,Voerman gemaild (wederom GEEN reactie) maar ik word er niet wijzer van..
Misschien weet hier iemand de oplossing ? 8)

Ik ben geen techneut, maar het enige dat ik kan bedenken is dat 1) je effectboard niet 100% is of 2) het board niet goed is geinstalleerd. Inderdaad moet je gewoon 4 slots tot je beschikking hebben, de optie van 2 bestaat bij mijn weten helemaal niet (ik heb zelf een Z8 en die werkt niet anders dan een Z4).

In de manual hoef je het niet te zoeken; ik zou proberen het board opnieuw te installereren en kijken of het beter gaat.

Dat de importeur niet reageert is wel weer erg zwak by the way....misschien dat je kan bellen en vragen naar de technische dienst?

Die mannen hebben geen telefoonnr. op de site staan..
Tsja dat word dan weer schroeven dan..lijkt me wel sterk heb het board nieuw van iemand gekocht die het nooit gebruikt heeft en als het er niet goed in zit zou ik zeggen een errortje op de display maar dat ook niet.
Krijg jij als je naar de FX pagina gaat meteen ABCD te zien ? Ik krijg namelijk alleen AB maar in de slotkeuze bij de programs zie ik wel ABCD.

Ja, persoonlijk lijkt het me ook wel vaag dat als het board niet goed is de boel verder goed werkt, maar je alleen 2 slots mist. Ik zou eerder zeggen dat hij dan helemaal vreemd gaat doen of dat je helemaal geen effecten hebt. Maar omdat hij er gewoon 4 zou moeten geven kan ik zo 123 er niets anders van maken.

Als het niet te veel werk is zou ik in jouw plaats de boel inderdaad weer even openschroeven, het board loshalen en weer opnieuw plaatsen. Je zal misschien denken "wat schiet ik er mee op", maar soms heb je gewoon problemen waarvan de oplossing heel eenvoudig is (heb ik heel vaak gehad zelfs). En het kost je niets, alleen wat tijd.

Uit mijn hoofd zeg ik dat je op de FX-pagina inderdaad direct alle 4 de slots moet zien (ik zit op mijn werk en kan het even niet checken). Het display biedt daar voldoende ruimte voor, dus waarom zouden ze het ook anders doen?

Overigens nog een andere tip: ik weet niet met welk OS je werkt, maar probeer eerst anders eens te updaten via de website van Akai. Misschien verhelpt dat het probleem wel!

Tsja ik draai het laatste OS maar zal ook dat ff voor de zekerheid doen misschien dat ie softwarematig ergens een knoopje heeft zitten..in elk geval alvast bedankt!

Nah OS geflashed ,Board opnieuw erin maar niks.....
Stuur wel een mailtje naar de joenijted steets of amierika misschien dat ze daar wel reageren.

Nou, wel vervelend allemaal hoor.

Ik heb echter hier het telefoonnummer van Voerman: 033-4612908. Vragen naar de Technische Dienst; misschien krijg je iemand die bereid is je te helpen!

Vraag even naar Peter, ik meen dat hij na 15:00 doordeweeks voor dat soort vragen
beschikbaar is.

Misschien een hele stomme vraag: heb je wel het goede uitbreidingsslot gebruikt
voor die EB4JS?

Er is maar 1 slot beschikbaar daarvoor en dat bevind zich aan de onderkant...output en digi out zit aan de achterkant.
Komt ook nog bij dat ik wel 2 FX heb (AB) maar niet de andere 2 (CD) maar in het ''globale FX menu'' kan ik wel kiezen voor AB en CD.

Erm...in die Z4 zit al standaard een USB-optie.
Werk je met AK-sys?
Zoja maak eens wat screenshots, ik denk dat je de boel
daar behoorlijk mee kan verduidelijken.

Hier zie je wat ik bedoel ik kan dus in een multi 4 programs zetten en elk program toewijzen aan 1 van de 4 (of combi) effectslots.

Dus A,B,C of D

Attachments

• 10.jpg
    10.jpg
    19,3 KB · Bekeken: 103
Nu ga ik naar de FX pagina om het effect te kiezen maar nu zie ik daar maar 2 sloten.

Attachments

• 20.jpg
    20.jpg
    17,8 KB · Bekeken: 114
Maar ik kan wel kiezen in die 2 sloten voor A,B,C, of D...begrijp ik het nu verkeerd of horen daar 2 sends meer te staan ?
Heb ook al met Open Window functie van alles bekeken maar daar kun je ze alleen loskoppelen..

Attachments

• 30.jpg
    30.jpg
    18 KB · Bekeken: 100
Als je werkt met een globale samplerate van 96000hz, kan je maar twee FX kiezen (of 1 stereo)
Als je werkt met een globale samplerate van 44100hz of 48000hz heb je 4 vrije slots (of 2 stereos)

Zo werkt het in ieder geval op de MPC4000. Die heeft dezelfde sample engine, dussssss...... ;)

Jammer dat er niet meer combinaties mogelijk zijn ipv enkel: A+B & C+D... Ik wil gerust fx A met fx D combineren! .... jammer

Idd dat is het :halleluja :halleluja

Wel raar dat dit niet in de manual staat....heb ik er nou zover overheen gekeken.
Jammer idd dat het niet op 24/96 kan ach ja ben al blij genoeg dat ie niet naar de filistijnen is ! Bedankt !

Origineel geplaatst door Kevin
Idd dat is het :halleluja :halleluja

Wel raar dat dit niet in de manual staat....heb ik er nou zover overheen gekeken.
Jammer idd dat het niet op 24/96 kan ach ja ben al blij genoeg dat ie niet naar de filistijnen is ! Bedankt !

no problem man :)
dit staat gewoon tussen de specs hoor op akai-unpro.com

maar waarom koop je eigenlijk dat fx board? die fx zuigen, ze zijn echt slecht!! niet te gebruiken.. de delay is leuk maar verneukt je geluid!
Je moet maar eens gewoon je sound door het fx board jagen, zonder een fx aan te maken. Je hoort duidelijk de povere sound... en dan nog barslechte algoritmes van de fx zelf... Bah! baggere shit

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE

Jammer dat er niet meer combinaties mogelijk zijn ipv enkel: A+B & C+D... Ik wil gerust fx A met fx D combineren! .... jammer

Dat is zeker jammer, beetje vreemd eigenlijk ook wel vind ik.

Back