Bestaan er ook stereo buizen?

4-Tek

Overjarig lid
Ik heb mn presonus bluetube es opengeschroefd. Ik verwachtte daar 2 van die kleine buisjes te vinden.... Ik blij. vind ik daar van die lekkere grote buizen. Maar dan maar eentje. Hoewel ie er uitziet alsof ie dubbel is uitgevoerd. Zitten ook 9 pinnetjes aan enzo. Is dat nou een stereo buis of bestaat zoiets niet?

Wat ik me ook nog afvraag is op welk voltage 'ie nou loopt. In de sos hadden ze een verhaal dat omdat de adapter maar 18 volt afgeeft dat dat dus de buizen ook maar 18 volt te eten zouden krijgen. En dat vinden ze niet zo heel lekker want die worden pas echt blij van 48 volt. Maar ja. Er komt volgens de handleiding wel 48 volt uit als je phantom power aanzet.
Ik zie nergens een set spoeltjes. Is er een manier om van 18v 48v te maken zonder spoeltjes? Of is die 48v fantoomstroom gewoon gelul van mijnheer presonus?

Ik heb niet veel verstand van buizen, maar als er maar 1 buis in een stereo apparaat zit, dan lijkt het me op zich logisch dat de buis stereo is.

Dat uit een 18 Volt adapter alleen maar 18 Volt te halen valt, is natuurlijk grote onzin, er zijn allerlei manieren om die spanning hoger te maken. Zo wordt in een TV bijvoorbeeld van 220 Volt een tig aantal kilovolts gemaakt voor het aansturen van de beeldbuis.

Soms hebben trafo's meerdere 'outputs' (aftakkingen) b.v. 24 v, 36 v etc. Misschien is dat hier ook zo?

Back