Gericht zoeken op Synthforum

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Meestal als ik in de zoekfunctie kijk word ik overladen met topics uit marktplaats en das best verveelend want zo is het best moeilijk zoeken naar het geen wat ik nodig heb. Een beetje het door de bomen het bos niet meer zien effect.

Is het misschien een idee om als je in de zoekmachine zoekt dat ie automatische de marktplaats mijd behalve als je aanvinkt dat je het wel wilt, net zoals je de optie "zoeken in hele post" "Geef resultaat als post weer" enz...

Misschien een idee, hoop dat ik het een beetje normaal heb uitgelegt.

Wel een goed idee !

maar er is programmeerwerk voor nodig. We werken met een standaard stuk software, waar deze optie niet inzit, dus dan zouden we de software moeten (laten) aanpassen.

Misschien kun je als workaround zoeken in bepaalde subforums.
Bijvoorbeeld als je iets zoekt over een synthesizer , alleen zoek in "Synthesizers en synth-modules"

Attachments

• zoekinforum.jpg
    zoekinforum.jpg
    17,9 KB · Bekeken: 181
Gericht zoeken op synthforum

Gericht zoeken op synthforum

Hoi,

Voorbeeld, ik wil graag een foto zien van de crib van slipperman (en dat komt goed uit, want die wil ik om één of andere reden graag zien). Dan ga ik zoeken op "crib" en gebruiker slipperman. Dat is het resultaat één van de bekende crib-threads waarbij foto's van de studio van slipperman op ''en van die 13 of 14 of meer pagina's staat.
Is het binnen de zoekfunctie ook mogelijk om een resultaat te krijgen dat gelijk verwijst naar de specifieke message van de gebruiker naar wie ik zoek?

Als je vanuit een message van iemand klikt op "alle messages van deze gebruiker" krijg je wel een resultaat dat naar die specifieke message verwijst.

Graag reactie.

Pjeut.

als je naar pagina 1 gaat van studio annex crib, en dan CTRL + F doet, kun je tekst zoeken op die pagina.
tik dan in slipperman als je die niet kunt vinden doe je hetzelfde op pagina 2 etc etc

-C-

Ja.........

Ja.........

..........en om te voorkomen dat je het per pagina moet doen, kun je ook nog naar printer-vriendelijke versie gaan en daar dan alle messages laten afbeelden. Maar of dan alle foto's en afbeeldingen ook er op staan?

Met andere woorden, dat lijkt me veel te ingewikkeld. Er moet toch een "vriendelijker" manier zijn.

Toch...:gaap:

Dat kan! Zo:

Attachments

• post.jpg
    post.jpg
    27,6 KB · Bekeken: 166
Dat is het...

Dat is het...

......mc_kwok, bedankt.

zoeken BINNEN een thread

zoeken BINNEN een thread

Het zou erg handig zijn als de zoekmachine alle posts in een specifieke thread achterelkaar zou uitspugen die matched met het ingegeven keyword.

Neem nu bij uitstek de steeds maar groeiende "Grote 80's Thread". juist bij threads al deze zou het een pre zijn aangezien je dan dan heel simpel kan checken of iets al niet voorbij is gekomen (verminderd dus 'dubbele posts')
i.p.v. pagina voor pagina elke post door te bladeren...

Voor zover ik kan zien kan dit alles dus niet...

als je de thread op het scherm hebt op CTRL-F duwen

:dubbel:

• kies onderaan een pagina de "Laat een afdrukbare versie zien" weergave
    resultaat
  • vervolgens kies je bovenaan de pagina de "Laat alle 791 berichten zien van dit onderwerp op een pagina" link
    resultaat
  • en dan CTRL+F

en kan er gelijk ook nog ff worden verteld hoe je een individuele post ergens uitligt...
een link naar een post uit een thread die, als je de link volgt, pcies in beeld komt. zonder te hoeven scrollen dus...
op sommige fora heb je daar per post een volgnummer in de vorm van een link voor maar op sf dus niet...

Origineel geplaatst door 6 trak
en kan er gelijk ook nog ff worden verteld hoe je een individuele post ergens uitligt...
een link naar een post uit een thread die, als je de link volgt, pcies in beeld komt. zonder te hoeven scrollen dus...
op sommige fora heb je daar per post een volgnummer in de vorm van een link voor maar op sf dus niet...

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&action=showpost&postid=608856

sorry martijn :)

Back