Een probleem
Een probleem
OK, om even een oude koe uit de sloot te halen, ik ben hier dus een tijdje geleden mee bezig geweest, S-Trig kabel gekocht, kabeltje gesoldeerd, maar het wilde niet werken. Door tijdgebrek ook niks meer mee gedaan, maar ik wil nu wel heel graag mijn minimoog door midi laten aansturen.
Ik heb het S-trig plugje dus gesoldeerd. De kabel is nu dus aan de ene kant de S-Trig plug voor de Minimoog en de andere kant een minijack plug voor naar mijn Syntecno Teebee. De kabel is een stereo mic kabel, dus heb de aarde aan het ene kantje van de S-Trig plug gedaan en de twee overige koperlijntjes samen aan de andere kant. Bij de minijack kabel heb ik de aarde aan de normale aarde vastgemaakt en de twee overige koperlijntjes samen aan de links/rechts kantjes van de minijack plug. (Sorry voor mijn taalgebruik, maar ik ken de vaktermen niet.)
Dit wil dus niet werken. Ook niet als ik de aarde en de twee koperdraadjes aan de kant van de S-Trig plug omwissel.
Mijn Teebee is naar mijn weten goed ingesteld, de Moog werkt naar mijn weten met een inverted gate en met V/Octave oftewel instelling 01 op de Teebee. Nog een detailtje: als ik de s-trig plug in de Minimoog heb zitten dan gebeurt er niks, maar als ik aan de andere kant de aarde tegen de twee koperdraadjes aanhoudt dan 'trigger' ik hem. Hieruit leidt ik af dat de kabel ook goed moet zijn.
Heeft iemand misschien ENIG idee wat ik hier fout aan het doen ben? Of is mijn verhaal te vaag? Zeg het me, ik kan het altijd nog met foto's proberen uit te leggen.
Alvast bedankt!