Andere hobby's?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
mijn andere hobby's:

tekenen en soms ook wel eens schilderen
grafische vormgeving op de pc (het ziet er bij mij wel nog niet zo fancy uit als het klinkt;))
forummen
tijdschriften lezen
verhalen schrijven
en niet onbelangrijk: eten en slapen8o)

mijn hobby,s

gamen (games als quake 3 arena, unreal tournament 2004, battlefield 2 ,

vissen mits het mooi weer is en dan niet weken van te voren voeren om vervolgens in de kouw in een tentje te gaan slapen wachten op die buzzende herrie van je beet verklikker, maar echt actief vissen bijv snoeken etc

heb ook nog een flinke tijd voor eigen gebruik wiet op een speciale snoei manier gekweekt wat erg veel tijd koste (per dag soms wel een uur snoeien) en erg leuk was om te doen en vooral rustgevend was(het snoeien dan he) natuurlijk gewoon netjes 4 planten en niet meer

sony psp ja is ook gamen :) maar het slokt net zo veel op als me andere hobbys

en nog wat kleinere dinge

Terrariums/hagedissen!

ter2.jpg

Linker bak = 120 x 50 x 80, rechter = 60 x 50 x 100

En net als synth's is het een verslaving, deze foto is 2 maanden oud en in de tussentijd wéér 2 bakken erbij..
hagedisje.gif

Origineel geplaatst door 6 trak
AI! ik dacht dat de term analoog (is beter dan...) alleen betrekking had op synths... ;)
is dat niet een 'dure hobby' dan zo? ik bedoel, foto rolletjes kopen, laten ontwikkelen, dan weer scannen...
waarom niet kiezen voor (de gemakken van) een ultra mega pixel digicam? :)

ik roep maar wat...

alleen op de lange termijn is analoog duurder, maar dan moet je er wel heel veel rolletjes doorheen jagen. De reden waarom ik niet digitaal werk is omdat ik dan spiegelreflex wil, en dat niet te betalen is voor mij. Deze analoge camera heb ik gekregen, en een negatiefscanner erbij gekocht voor 200 euro ofzo, een paar jaar geleden. Toen waren digi spiegelreflexen echt nog niet te betalen.
Ik ga zeker een keer overstappen, maarja, zoveel te kopen, zo weinig geld :)

En overigens, voor de korrel van analoge fotografie valt veel te zeggen, vergelijkbaar met de warmte van een analoge oscillator...

Origineel geplaatst door mikemix

ik snap eigenlijk niet dat je iets analoog, digitaal gaat maken:confused:
Maak dan een mooie zw/w afdruk:okdan:

mijn grote vriend, photoshop, en mijn grote vijand, de goedkopere fotozaak, daar worden de kleuren nooit zoals ik ze hebben wil. En als ik alles laat afdrukken bij de professionele fotozaak is het hele idee van analoge-fotografie-om-het-lage-budget ook weg.

Dus maar inscannen en in de computer maken zoals ik het hebben wil.

(overigens, ik neem mijn analoge synths ook digitaal op, en dan hoor je ook nog steeds dat analoge randje:) )

Wil foto's van mij online gaan zetten en
ben nu bezig om al mijn zw/w afdrukken uit het verleden in te scannen.

Attachments

• port.jpg
    port.jpg
    80,2 KB · Bekeken: 134
Origineel geplaatst door the red eye
mijn grote vriend, photoshop, en mijn grote vijand, de goedkopere fotozaak, daar worden de kleuren nooit zoals ik ze hebben wil. En als ik alles laat afdrukken bij de professionele fotozaak is het hele idee van analoge-fotografie-om-het-lage-budget ook weg.

Dus maar inscannen en in de computer maken zoals ik het hebben wil.

(overigens, ik neem mijn analoge synths ook digitaal op, en dan hoor je ook nog steeds dat analoge randje:) )

En dan post ik dit hierboven 8D
Maar wat ik zeg, ik ga die afdrukken online knallen....dat gaat zo lastig op papier....

Overige hobbies/bezigheden:

- Linux (zie ook www.plantius.com, is een linux bak thuis)
- Fitnessen
- Snowboarden (helaas ook geen geld meer voor)
- Reizen
- Goeie (Rode) wijn, vooral de Chileense vind ik lekker
- Onze poes
- Digitale fotografie (ook op www.plantius.com, thumbnails doen het ff niet... gewoon doorklikken)
- Goeie films

Probleem is altijd tijd... of beter gezegd het gebrek hieraan

Die van mij zijn aquarium houden(heb 3 bakken met in totaal 700 liter water)
Gewoon lekker muziek zoeken overal(kleine afthanse winkeltejes ,......je kent het wel)
lezen, en absoluut ook de natuur in
Zalig zo,n herfst bos
:)

- Linux (zie ook www.plantius.com is een linux bak thuis)

Je upstream is zeker niet zo heel groot? Het is namelijk errug traag.
Ik ken de genoegdoening van zelf thuis je dingen hosten, maar mijn eigen server hangt inmiddels bij een ISP in het rack want bij veel bezoek kon ik zelf niet meer internetten :D

Je upstream is zeker niet zo heel groot? Het is namelijk errug traag.

Is theoretisch 512 dacht ik... maar mijn server zelf is de laatste tijd wat traag. Deze draait op fedora core 4 met een hoop packages en rommel, ik ben een "nieuwe" aan het installeren met centos 4.2 die ik dan ook clean wil houden en alleen als webserver wil gebruiken.

Origineel geplaatst door Tom 32
Andere hobbies:

-
-Astronomie........afgezien van lezen daarover vind ik het leuk om bij tijd en wijle door de telescoop te kijken en om te experimenteren met digitale fotografie.

Astronomie is ook een hobby van me, heerlijk om met de telescoop donkere plekken te bezoeken, en uren turen naar de rust of juist het geweld in 'outta space'...
Daarnaast is de auto ook een vrij grote hobby.

Ik heb nog een leguaan, welke nog wat tijd inneemt.

Zo kan ik eigenlijk nog wel uren doorgaan met hobby's opnoemen..

Om muziek maken nog een hobby te noemen lijkt me in mijn geval toch een beetje een understatement :D

maar als andere hobbies heb ik:
- fotografie en een beetje creatief photoshoppen
- jeu de boules (klinkt oudbollig, maar maakt je hoofd leeg... bovendien kan je er bier bij drinken ;))
- rondlopen/fietsen in een bos en de frisse geur van de natuur tot me nemen :P
- bier drinken, muziek luisteren, blowtjes roken en (slap) ouwehoeren met een stel goeie vrienden
- concertjes en feestjes
- een goed boek/film
- uitslapen :z

jeu de boule is juist harstikke leuk! en die extreme variant van jazzman lijkt me ook wel lollig...
mijn hobby's
wielrennen (voornamelijk zomers, en niet zo fanatiek als Pruli)
fotograferen (voornamelijk natuurfotografie)
bier drinken (voornamelijk het hele jaar door)
genieten van de buitenlucht (voornamelijk buiten het mestseizoen)
gamen (voornamelijk F.E.A.R. multiplayer; fantastische shooter btw)
groeten uit de polder :P

Ik vind het wel interessant om te lezen dat fotografie voor veel mensen hier een hobby is, ik heb sinds kort een pagina op www.flickr.com wat een leuke site is om je foto's te plaatsen. Je geeft je foto een aantal "tags" (kernwoorden) om ze zo makkelijk in te kunnen delen, en je kunt ook zoeken op tags..

Dus voor mensen zonder webruimte, of luie mensen (zoals ik) kun je op flickr.com makkelijk je foto's kwijt en komt er niet een of andere reclame boodchap in je foto's zoals mijnalbum.nl

Je krijgt daar je eigen pagina: voorbeeldje: www.flickr.com/photos/syntaxterror
Je moet er wel een Yahoo e-mail account voor aanmaken...helaas..

Hey Syntax Terror, wat is dat voor een hele bunch van groovemachines daar ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back