Arv
Robot
Origineel geplaatst door turtel
zo ,dat is een grote fandat stukie is al van 1999
Dat kun je wel zeggen.. Hij weet *alles* over (west) Afrikaanse muziek.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door turtel
zo ,dat is een grote fandat stukie is al van 1999

Origineel geplaatst door fuse
Trouwens een mooi voorbeeld van funk in een witte mens is altijd nog Michael Jackson.![]()

Wat snap je daar niet aan? Dat is *juist* iets voor witten!Origineel geplaatst door fuse
Wat ik even niet snap is dat een stelletje bleekscheten ineens gaat lopen bepalen wat nou wel of niet zwarte muziek is.

let goed op dansende mensen bij een of ander salsabandje.. goed kijken he? zie je t? zie je t? zowiezo.. elke dansvloer.. zie je t? zie je t?Origineel geplaatst door fjoesz
zow, hijs nog steeds bezig zie ik
kijk dat zwarten 98% vd funk hebben is al eerder vastgesteldlet goed op dansende mensen bij een of ander salsabandje.. goed kijken he? zie je t? zie je t? zowiezo.. elke dansvloer.. zie je t? zie je t?
maar wat voor rol speelt drugs eigenlijk in funkende shit? misschien nog wel een veeeel grotere
Wie weet heeft wout daar nog 24 boeken over die hij hier eventjes over kan tikken?

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Helaas heb ik er maar 23...
Maar wat jij wil laten zien aan de hand van die dansende mensen is dat ze voor 98% funk dansen. Zal ik niet tegenspreken. Maar wat zie en vooral wat hoor je nu precies? Dat die funk, naar mijn opvatting, slechts 2% is van de muziek die jij hoort, de andere 98% is gewoon westers...
Dus de vernieuwing van de westerse muziek door de funk is dan slechts die 2%.
(De getallen komen van jou)
wat een dikke bullshit.. ik kan van alle soorten muziek genieten..behalve trance en hardhouseFuse en ik hebben beide de polyritmische muziek aangehaald als voorbeeld van de dispositie [van Dale 1984 - blz 607, 2de betekenis] van het westerse oor.
Als die salsamuziek niet zo'n waanzinnig groot gehalte aan westerse muziek zou bevatten, dan had jij het beslist niet cool en vet gevonden, maar hoogstens interessant.
Ga eens naar een concert van Tibetaanse monikken. Hoor je het, fjoesz, hoor je het...? Dat is jouw systeem niet. Te weinig westers. Nog voor de pauze wil je weg![]()
ik ga bv ook behoorlijk los op djembebands uit burkina om maar ns wat te noemen. neehee t gaat niet om de invloeden op.. t gaat er niet om wie verantwoordelijk is voor welke stroming. en ook dit is weer een aannameNou kan je natuurlijk gaan aanvoeren dat de Afrikaanse muziek al veel eerder invloed heeft gehad op de westerse, zodat we het als westers ervaren, terwijl het eigenlijk etnisch is, maar daar zijn nou juist onderzoeken naar gedaan en je kunt gerust stellen dat de westerse muziek meer invloed heeft gehad op de Afrikaanse dan omgekeerd, vooral op de Noord-Amerikaanse situatie.
Dat de funk zo duidelijk wordt ervaren komt mijns inziens voort uit het feit dat het voor ons zo opvallend aanwezig is in de muziek. Waarom is het opvallend? Omdat het in een zeer bekend geheel is ingebed. Het is dat kleine rode vlekje op een groen tapijt. De 'jus' van de polyritmische Afrakaanse muziek ontgaat ons totaal, omdat we het geheel, de context, niet begrijpen.
Voor mij is de funk gewoon een sub-stroming in de westerse muziek.
Ik had hier een opmerking staan, die niet zo bedoeld was, dus maar weggehaald, omdat die eigenlijk niet ter zake deed.)
Origineel geplaatst door Arv
Kan iemand me nog is uitleggen wat in godesnaam nu ook alweer de discussie was?
Het gaat ineens over funk ja/nee...
enne
"ik heb ook funk hoor! Ik heb ook funk!" hahaha.. hilarisch!
Origineel geplaatst door mono-poly
Fjoesz kan het aub wat minder.
Want ik vind het nu niet leuk meer de toon van de opmerkingen die je plaats.

Origineel geplaatst door Bartology
Nou kun je dat serieus nemen![]()
Maar ik vind deze discussie net zo hilarisch.
*zucht
Lees toch eens tussen de regels door

Origineel geplaatst door mono-poly
Fjoesz kan het aub wat minder.
Want ik vind het nu niet leuk meer de toon van de opmerkingen die je plaats.
Origineel geplaatst door Arv
Ik weet het.. Ik word ook een beetje melig van deze thread enzow![]()
OK