[Future Retro] Future Retro FR777

[offtopic]
Ga je de MFB verkopen?
Zonde
[/offtopic]

[ontopic]
En heeft diegene (wie het ook mag zijn, ik heb geen flauw idee :bekdicht: ) al iets gehoord over die 777?
[/ontopic]

Dat zou ik ook wel van diegene willen weten. En mocht ie hem weer meteen willen verkopen dan moet ie mij als eerst een emailtje sturen.. ;)

Ik sta op het punt er eentje te bestellen. Eerst even zien wat het allemaal gaat kosten. Heeft iemand ervaring met bestellingen uit de USA? Het apparaat kost inderdaad $ 830,- inclusief Shipping + Handling... Maar wat telt onze brave douanebeambte er nog eens doodleuk bij op?! Zowiezo natuurlijk 19% BTW, maar zijn er verder nog kosten (Douanerechten?!). Als iemand mij meer weet te vertellen, dan graag! En dan hoop ik voor de geïnteresseerden spoedig uitgebreid verslag te doen van deze bijzondere synth...

pas maar op met dingen uit de US bestellen. zo heb ik nog een vrolijke 225 pieken extra mogen betalen op m'n MC202 uit de US van de heren bij de douane.
en 't kan nogal oplopen.

d'r staat overigens bij EMI in eindhoven een future retro 777.
zit wel een retevet geluid in.

http://www.emi-online.nl/

[GRMBL MODE] godsamme wat irritant dat niet kunnen editten van posts.....[/GRMBL MODE]

hij 's trouwens €1500 bij EMI. maar daar valt meestal nog wel over te praten; ze zijn daar over 't algemeen wel schappelijk. plus dat je terug kan als er iets niet meer werkt. valkenswaard-ehv is niet zo ver...

;)

Ik heb hem inderdaad gezien ja. Maar ze vragen € 1699,- en na een beetje praten krijg je hem voor ongeveer € 1300,-. Altijd nog twee maal zoveel als in de States... ($ 777,-!).
Maar euh... Hoe kwam het dan dat je 225 piek moest betalen voor het invoeren van een MC202? Dat lijkt me echt wel wat meer dan de wettelijke 19% BTW... VERTEL!

Origineel geplaatst door De Toverkoning
... Hoe kwam het dan dat je 225 piek moest betalen voor het invoeren van een MC202?...

geen flauw idee. postbode stond aan de deur met 't verzoek of ik ff f225,- wilde betalen. ik: hè? hoezo? dat ding heb ik al met creditcard betaald....nou dan nemen we 'm weer mee terug. ik: nee nee wacht ff...
't duurde zowiezo dik lang (4 maanden) voor ik 'm had. maar het heeft iets te maken met de manier van verzenden, vermelding op het pakket, geschatte waarde, ofzo.
die van mij is via duitsland gegaan, misschien dat dat ook scheelt.
weet iemand anders hier iets meer van misschien?
want ik heb met DVD's en kleine pakjes uit de US anders nooit problemen. en pas geleden met m'n LinnDrum, die in een enorme doos zat, hoefde ik ook nix extra af te rekenen.
zou wel fijn zijn als iemand me (ons?) hier wat meer over zou kunnen vertellen.

en, Toverkoning, dan heb ik nog een vraagje aan jou:
ik zie in je sig dat je ook een LinnDrum (ook een LM-2?) hebt.
heb je hier toevallig ook een manual van? daarvoor zou ik je namelijk erg erkentelijk zijn...

Origineel geplaatst door oozi

en, Toverkoning, dan heb ik nog een vraagje aan jou:
ik zie in je sig dat je ook een LinnDrum (ook een LM-2?) hebt.
heb je hier toevallig ook een manual van? daarvoor zou ik je namelijk erg erkentelijk zijn...

Ja heb ik! Ik kan hem wel voor je kopiëren...

Ik heb gehoord dat als je apparatuur besteld in de US dat je er dan op moet laten zetten dat het om computerbenodigdheden gaat. Dan gaat de afhandeling vlotter, en je hoeft geen douanerechten te betalen. Iemand ervaring?

Origineel geplaatst door oozi

geen flauw idee. postbode stond aan de deur met 't verzoek of ik ff f225,- wilde betalen. ik: hè? hoezo? dat ding heb ik al met creditcard betaald....nou dan nemen we 'm weer mee terug. ik: nee nee wacht ff...
't duurde zowiezo dik lang (4 maanden) voor ik 'm had. maar het heeft iets te maken met de manier van verzenden, vermelding op het pakket, geschatte waarde, ofzo.
die van mij is via duitsland gegaan, misschien dat dat ook scheelt.
weet iemand anders hier iets meer van misschien?
want ik heb met DVD's en kleine pakjes uit de US anders nooit problemen. en pas geleden met m'n LinnDrum, die in een enorme doos zat, hoefde ik ook nix extra af te rekenen.
zou wel fijn zijn als iemand me (ons?) hier wat meer over zou kunnen vertellen.

Hier heb ik dus ook vaak last van gehad.
De douane neemt dus steekproeven. Soms betaal je dus wel 19% en als ze koffie aan t drinken zijn niks. Dit is echt shit. Bij mij doen ze altijd btw als ik iets koop van 1500 euro

Ik heb gehoord dat als je apparatuur besteld in de US dat je er dan op moet laten zetten dat het om computerbenodigdheden gaat. Dan gaat de afhandeling vlotter, en je hoeft geen douanerechten te betalen. Iemand ervaring?

een truc is dat de partij die pakket verzend een waarde van 100 dollar of minder als waarde van het pakket moet vermelden. Het nadeel is dat de verzend verzekering dus dan ook niet meer uitkeert als dat bedrag.

Ja opengooien alle grenzen ben ik een voorstander van :)

Origineel geplaatst door Twin-x

een truc is dat de partij die pakket verzend een waarde van 100 dollar of minder als waarde van het pakket moet vermelden. Het nadeel is dat de verzend verzekering dus dan ook niet meer uitkeert als dat bedrag.

Ja opengooien alle grenzen ben ik een voorstander van :)

aha! zou 't dat zijn? op dat pakket van die LinnDrum stond inderdaad "broken electronic musical instrument" en op die 202 stond gewoon dat 't een werkende 202 was...

en toverkoning:

Ja heb ik! Ik kan hem wel voor je kopiëren...

ik stuur je zo een pb..:okdan:

Spannend hoor.... Zojuist een Future Retro 777 besteld!

Ze waren op voorraad, dus nou maar zien hoe lang ze er bij de douane over doen... Als er geïnteresseerden zijn, zal ik verslag doen zodra ik hem binnen heb...

ech wel:okdan:

ben wel benieuwd
ik kon em nu tweedehands kopen van iemand in utrecht voor 1000 euro , maar na beetje aandringen was zijn laagste vraagprijs 900 euro
duss da is voor tweedehands mij te veel

Future-Retro 777

Future-Retro 777

Vandaag op zo,n ding gespeeld (staat bij EMI in Eindhoven in de winkel) klonk niet slecht maar voor die prijs heb je volgens mij betere synth's wel een mooie interface en hij ziet er wel goed uit, maar 't viel me toch wat tegen.

Iemand anders hem al eens geprobeerd??

Ik heb hem eergisteren ook in Eindhoven uitgeprobeerd samen met Remco.

Ik vond hem heel overtuigend qua geluid en bediening. Verder vind ik de sequencer makkelijk werken. Lekker live switchen tussen write mode en play mode. Heel snel een nootje op step 6 eventjes een octaaf omhoog gooien. Lekker voor live. Ik weet niet of ie zijn sequencejes over Midi uitstuurd, want dat zou helemaal relax zijn. Al met al een leuke machine die zijn 777 dollar wel waard is. Het is dat wij al twee 303s gebruiken....

Mijn bestelde FR-777 uit de States zal deze week wel binnenkomen. De sequencejes worden zeer zeker over midi uitgestuurd, zelfs ook over CV!!! En dat met glide-functie. Wat wil je nog meer?

I'll keep in touch!

ben ook erg benieuwd naar je ervaringen met bestellen en het appraat zelf! hou ons op de hoogte!

mike.tv

Back