Patser thread

Hier mijn verzameling kleine Roland machientjes....

attachment.php

Maar hee als je dat doet, doe het dan wel compleet nu plant je de halve serie tr's. ik mis de low budget 727 505 626 en eigenlijk ook de lowbudget sh-101. Voor de rest wel vet natuurlijk :)

Maar hee als je dat doet, doe het dan wel compleet nu plant je de halve serie tr's. ik mis de low budget 727 505 626 en eigenlijk ook de lowbudget sh-101. Voor de rest wel vet natuurlijk :)

Ja, ik heb de verzameling niet compleet inderdaad maar dat is ook niet mijn doel....heb alleen de spullen die voor mijzelf qua sound / sequencer iets toevoegen. De geluiden van de 505 heb ik bovendien in mijn D-110's zitten dus die bak zou ik al helemaal niet snel kopen.

Ik ben meer dan tevreden met deze bakken :okdan:

Heb jij nou Steinberg audio converters? Zo'n hoop dikke gear, en geen "echte" audio converters... VREEMD...

En omdat er Steinberg op staat kan het automatisch niet mee met de rest in zijn rack? ;)

En omdat er Steinberg op staat kan het automatisch niet mee met de rest in zijn rack? ;)

ehm, nee, maar je zou verwachten dat dan je audio converters ook high end zijn. Per slot van rekening zit er allemaal gear tussen waarmee je waanzinnige headroom en clean geluid kunt maken, en dan zou je ook converters verwachten alla Aurora, Cranesong, of dat soort spul...

Ik heb zo een overstap gemaakt, soundblaster live naar motu mkIII en ik hoor wel overduidelijk verschil.

tuurlijk, ik ook.
naast mekaar dan.
maar bij een blinde test blijft van dat verschil helamaal niets over.

cq, je hoort misschien wel verschil, maar welke opname/mix , bij welke kaart hoort, dat gaat niet lukken.
:koffie:

De Steinberg converters zijn ERG ok hoor, spelen Metric Hslo eruit in een DBT, daarnaast heb ik ze naast m'n Benchmark en BMC2, daar doen ze eigenlijk ook niet voor onder. de MR serie is een juweeltje van Yamaha.

die steinbergs zijn ook uitstekende converters.

maar ik heb eigenlijk nooit echt slechte converters meegemaakt.
bijna alles ¨voldeed¨ wel.
wat ik erg veel meemaak is dat veel mensen zich blindstaren op allerlei specificatie´s;
meer bits, hogere samplerate.
en dit alles uit de folder.
vaak volkomen onnodig.

:koffie:

Deels mee eens, specs zeggen natuurlijk wel iets, maar als je alleen maar goede converters hebt en de rest van de signaalpad niet in orde is, heeft het nog geen zin... Verschillen zijn ook erg minimaal. Zeker als je boven een bepaalde prijsklasse komt. Mijn motu 828 mk2 voldoet prima.

Holy moly, daar staat wel bijna voor een rijtjeshuis denk ik?

deze 4 buchla's zijn niet van Bodo (niet als sneer naar Bodo bedoeld hoor! Het blijft een leuke foto voor deze draad). Ze zijn niet van 1 persoon, maar van 2 personen. Ze hebben ze even bij elkaar gezet voor de foto.

Dat gezegd zijnde is 4 Buchla's bezitten niet zo onmogelijk. Er hebben veel mensen een stevige boot voor de hobby, kost je minstens evenveel als 4 Buchla's. Een leuke oldtimer ook.

De ultieme post in de "Patser thread" :dubbel:

deze reactie doet me goed :okdan: dat er mensen zijn die zoiets meteen doorhebben, geeft nog een beetje vertrouwen voor de toekomst.

overigens had ik toevallig net wat zitten kijken naar buchla en hoewel op de foto niet alles goed te herkennen is, zou er inderdaad wel eens voor anderhalve ton in die kasten kunnen zitten.

Laatst gewijzigd:
Back