fuse
Gepokt en gemazeld
Origineel geplaatst door j0ris
Ik zag net als Arv inderdaad de link tussen patsers en vegetariers niet echt.
Dat bedoel ik dus. Je leest of niet goed of interpreteerd niet goed.
Maar ik had het over het geval dat jij expliciet meldde dat jij vego was. Niet over het geval dat je zelf een vego bent. Want naast de inhoud is er ook nog zoiets als de vorm.
Tsja, ik heb 3 juup 8.
Kijk! Ik heb 3 juup 8. Goed he!
Tsja, ik ben vego.
Kijk! Ik ben vego. Goed he!
Net zoiets als met die sigs.
Heb je daar een hele reut staan is in het verleden ook wel opgekankerd als zijnde patsers.
Maar de hele insteek hiervan was dat mensen hier vragen over konden stellen. Zo is het dus begonnen.
En ik vraag me ook af of een verzekeringsmij wel zo happy is dat jij zomaar een lijst van shit hier post. (Ja want dan vraag je erom dat ze s'nachts bij je langskomen.)
Allemaal interpretatie fouten maken en last hebben van vooroordelen.
En aan vego's heb ik geen hekel. Maar als ze dat zijn omdat ze het zo zielig van die dieren vinden vind ik dan weer hypocriet. Het is in .nl/.be onmogelijk om producten voor je levensonderhoud te kopen waarbij geen (bij)producten van de dierenmassaindustrie is gebruikt. Dus zul je door vego te zijn niet echt dierenlevens redden.
Dat je vlees niet lekker vindt of gezonder wilt leven is tenminste een goede reden.
Zelfde voorbeeld is het fenomeen schone autos. Die rijden op elektriciteit.
En da's heel goed voor het milieu.
Niet dus want die stroom komt ook gewoon uit een gas/kolen/olie/kerncentrale met een rendement van 60% of zo plus dat daarvan 70% vermogen verloren gaat door het via hoogspanningsmasten te vervoeren.
Een electromoter heeft een rendement van 80% of meer. Maar verreken het met die extra factoren en dan is een ouderwetse verbrandingsmotor van 40% nog altijd mileuvriendelijker.