Patsen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door C738
Word je dan loom en depri? Dat krijg ik namelijk van volle melk. Duurt een uurtje of 2 bij mij.

-C-

Nou, loom en depri ben ik nadat ik een doorlopend onderhoud met de wc heb gehad van enkele uren en de meest bizarre buikpijnen heb moeten doorstaan, ik kan dan ook echt helemaal niks meer behalve liggen en auw zeggen en hopen dat het snel over gaat. Iig ben ik blij dat ik er eindelijk achter ben, ik weet pas sinds een maandje wat de oorzaak was.

Maar de klachten manifesteren zich idd binnen 30 minuten tot 2 uur na inname van iets met koemelk er in, dus ook, roomboter, kaas, croissants, roomijs etc..

en het is zo lekker allemaal..

Origineel geplaatst door demian
Nou, loom en depri ben ik nadat ik een doorlopend onderhoud met de wc heb gehad van enkele uren en de meest bizarre buikpijnen heb moeten doorstaan, ik kan dan ook echt helemaal niks meer behalve liggen en auw zeggen en hopen dat het snel over gaat. Iig ben ik blij dat ik er eindelijk achter ben, ik weet het pas sinds een maandje.
[/SIZE]

Daarvoor dacht je dat je gewoon weer is ongesteld was? :D

haha. nee sorry, ik ken het. Ik ben namelijk allergisch (wat een kutwoord) voor tomaat..

R

Ik heb niks tegen patsers, zolang ze zich zelf maar niet belangrijker vinden en respect hebben voor anderen.

Origineel geplaatst door fjoesz
dit was die patsendraad toch?

Ja, hoezo? Het gaat toch gewoon over wie de stoerste allergieën heeft?

Wat een gechat hier trouwens zeg! Even een berichtje typen en we blijken alweer een pagina verder te zijn! En ook wel erg veel mensen die "viewing thread 'Patsen'" aan het doen zijn. :D

Overzicht

Overzicht

Hèhè, veel verschillende meningen hier! Kijk maar:

Zo iemand roept steevast een enorme treurigheid bij me op
Pas jij maar op dat je stiekem niet jouw eigenwaarde daarmee opkrikt
Hoezo lijdt je als iemand anders aan het patsen is?
Je trekt het jezelf aan. Dus is het ook jouw probleem.
En dat dus ook niet bij anderen neerleggen.
patserij kent vele gezichten
Patsen is iets wat je overal vindt
Patsen is ergens wel gezond hoor. Soort van onderscheiding van de rest. Maar er zijn natuurlijk grenzen aan. Volgens mij ligt die ergens waar arrogantie begint.
beetje gaan zitten patsen met oude aannames die inmiddels niet meer valide hoeven te zijn zekers
Ik mis nog steeds het begrip onverschilligheid in het verhaal.
patsen vindt een ander.
je kan ook patsen met hoe een ontzettend rechtgeaard persoon je bent..
Trouwens jezelf vego noemen is ook 'patsen'. Je moreel boven een ander verheffen en nog tegelijkertijd hypocriet zijn ook.
Wie heeft zijn haar het netst zitten? Wie heeft het mooiste hoedje op? Wie is er als eerst aanwezig met het héle gezin in de kerk, en wie ziet er het meest fris en opgewekt en stralend uit? Dat soort patserij vind ik veel enger dan het rondrijden in een dikke mercedes of patsen met dure gear.
Maar om terug on topic te komen, ik zie toch wel een verschil tussen patsen met materiele zaken en het patsen met bijvoorbeeld rechtgeaardheid of rechtvaardigheid......in het eerste geval is het natuurlijk mooi als jij 3 Hummers hebt en de ander niet (anders is het niet bijzonder meer). In het tweede geval kan ik me echter best voorstellen dat de "patser" in kwestie zou willen dat er nog wel meer mensen zouden zijn als hij......
Wel word ik er eerlijk gezegd soms een beetje moe van als ... mensen opeens erg defensief worden als ze horen dat ik vegetarier ben. Dat jij dan meteen denkt dat ik mezelf moreel superieur vind zit meer in jouw hoofd dan de mijne hoor

Samengevat:

Het lijkt alsof er verschillende vormen van patsen bestaan. We hebben ook allemaal een eigen oordeel over elke vorm van patsen. Wat voor de ene kan, kan voor de andere niet. Of patsen door de beugel kan, hangt af van de manier waarop gepatst wordt, de patser zelf, de frequentie van het patsen, en het onderwerp van het patsen. En natuurlijk hangt het ook af van de vooroordelen van 'het publiek' over al die factoren. Het hangt dus maar helemaal af van de situatie.

Over dat ethische, religieuze, spirituele of vegetarische gepats heb ik al veel gelezen. Ik ben zelf al vaak zulke patsers tegen het lijf gelopen. Mijns inziens gaat het meestal om mensen die verloren gelopen zijn in het in hun idealisme of perfectionisme, dat namelijk vaak gepaard gaat met hun overtuigingen. Ze hebben geen voeling meer met de werkelijkheid. Maareuh, mag je dat dan veroordelen? (Verder wil ik ook opmerken dat er een verschil is tussen zulke patsers en mensen die 'gewoon' ethisch, religieus, spiritueel of abstract leven. De meesten daarvan hebben veel interessants te vertellen, maar zijn verstandig genoeg om te weten wanneer hun boodschap geen oren vind. Ze maken er geen oorlog van. Dus: scheer niet alle vegetariërs over dezelfde kam.)

Nou vraag ik me nog het volgende af. Mag je patsen als je fier bent op een prestatie? Dat kan een behaalde overwinning zijn, een geslaagd project, een goede aankoop, noem maar op. (Met fier bedoel ik oprechte fierheid, dat uitgelaten en opgelucht gevoel dat je iets volbracht hebt.) Of is er een andere vorm van patsen die voor de meerderheid door de beugel kan?

Bedankt aan alle posters voor de leerrijke thread! :halleluja

nee joh tuurlijk niet.. pff.. patser
met je.. met je.. met je.. met je... letters en alles

:D

Origineel geplaatst door Arv
Ik zie eigenlijk nog steeds de link niet tussen patsen en vegetarische personen?
OK, toen ik zei "geen idee joh, ik ben vegetarier :D" dachten een aantal personen: "dat zegt j0ris omdat die eikel wil laten zien dat 'ie (moreel) beter is dan wij!".

Ik snapte dat in eerste instantie ook niet, maar eigenlijk kan ik me daar nu wel wat bij voorstellen, want ik begon vroeger ook wel eens te stijgeren bij gelovige mensen, van wie ik het idee had dat ze zichzelf superieur vonden.

Anywayz...ermee te koop lopen dat je moreel gezien beter in elkaar meent te zitten wordt in dit draadje dus ook als patsen zien.

"patsen" klinkt ook heel lekker.. misschien doet daarom iedereen t wel

:dubbel: Wat een geweldige opmerkingen komen hier tussendoor!!! Lach me kapot!

:D ..en helemaal om personen die dit allemaal veeels te serieus nemen..

De "Mijn studio annex crib-threads" zijn eigenlijk toch ook om te patsen?!? ;)

Origineel geplaatst door j0ris
Anywayz...ermee te koop lopen dat je moreel gezien beter in elkaar meent te zitten wordt in dit draadje dus ook als patsen zien.

Trots zijn op je principes, dat mag. Als je ze dagelijks in de praktijk brengt heb je daar alle reden toe. Ermee te koop lopen is ijdelheid. Je vergeet dat je ook maar een mens bent, dus dat het leven altijd nog lessen in petto heeft. Want PATS! (pun intended) Een schokkende gebeurtenis in je leven, een vreemd gesprek, een goeie documentaire gezien, of de beste vakantie van je leven: het kan je kijk op de zaken veranderen. En van de ene dag op de andere gaat iemand terug vlees eten, of ontwikkelingswerk doen, of whatever. Principes zijn relatief, je moet ze altijd in vraag stellen.

Trouwens, er zijn ook mensen die ermee te koop lopen dat ze moreel slechter in mekaar zitten. Als die niet mogen opscheppen, dan mogen de 'beteren' dat ook niet!

400ww17.jpg

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back