Patsen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
J0ris je lult uit je nek.
Zwarten beter patsen dan blanken.
Mensen met zulke vooroordelen zijn pas écht zielig.

Trouwens jezelf vego noemen is ook 'patsen'. Je moreel boven een ander verheffen en nog tegelijkertijd hypocriet zijn ook. (zie daarvoor de uitleg in een ander draadje dat ik alle vego's hypocrieten vindt)

Origineel geplaatst door fuse
Trouwens jezelf vego noemen is ook 'patsen'. Je moreel boven een ander verheffen en nog tegelijkertijd hypocriet zijn ook.

jezus, wat ben ik t met je eens

eet dan geen vlees, maar hou je muil er over :D

Origineel geplaatst door fuse

Want denk dat door gebruik van bepaalde woorden met voor verschillende mensen een verschillende lading je al snel spraakverwarringen krijgt.

Leo houdt ook van ver-patsen 8o)

Dingen uit zijn verband rukken schijnt ook een kunst te zijn.
Ik kan ook twee zinnen van jou quoten wout, zodat het lijkt dat je hele rare dingen zegt of jezelf tegenspreekt.

:)

Dat ruimer dan in hokjes denken was meer over de zwarte persoon vs witte persoon qua patsen stelling van j0ris, die het nu even verduidelijkt heeft. Ik moet zeggen dat zwarte personen veel meer flair hebben met dat soort dingen. Bij blanken moet ik meestal denken aan zo'n gast met snor en mat, een hoop gouden kettingen, een duur horloge en een scapino trainingspak met nike's dr onder.

:D

-C-

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Nou, om het ijs wat minder glad te maken...
Ik wil liever niet koud gevonden worden!!! :D

Wout

Zoiets bedoel ik ;)

-C-

kunnen we hier nog even bij stilstaan?

Origineel geplaatst door C738
MPC is een way of life. Het is geen tool maar een deel van jezelf. Op sommige momenten communiceer ik met de buitenwereld via de MPC...

:halleluja MPC2000xl :halleluja

-C-

:halleluja

hehe

Origineel geplaatst door mc_kwok
Zonder er een religieus issue van te maken hier, de gereformeerde kerk lijkt me bij uitstek niet de plek waar patsen (met geld of in welke vorm dan ook) gevonden kan worden. Soberheid is meer een woord wat bij de levenstijl van deze mensen past, hoewel ze inderdaad niet altijd onbemiddeld zijn. Dat ze daar een hogere macht dankbaar voor zijn bevestigd juist het feit dat dit geen patsen is: welvaren komt van voornamelijk van God en niet zozeer van de mens.

Toch klopt dit niet helemaal, even generaliseren, maar ik ken er intussen een aantal, maar 'grevo's ' zijn erg op de letter.
Álles wat de wet en de bijbel ze toestaat, doen ze!

Misschien rijden ze niet met hun vette mercedes naar de kerk, want ze weten dat dat erg opzichtig is en dat werkt averechts, dus wordt er gepatst op een ander niveau.

Wie heeft zijn haar het netst zitten? Wie heeft het mooiste hoedje op? Wie is er als eerst aanwezig met het héle gezin in de kerk, en wie ziet er het meest fris en opgewekt en stralend uit?

Dat soort patserij vind ik veel enger dan het rondrijden in een dikke mercedes of patsen met dure gear.

Origineel geplaatst door Vl1
Leo houdt ook van ver-patsen 8o)

Ja dat zijn verschillende onderdelen op de patserlympics.

Ver-patsen
Hoog-patsen
Hink-stap-pats
Hordenpatsen
Polstok-hoogpatsen
Kogelpatsen
Speerpatsen
en niet te vergeten de patsafette!

-C-

Origineel geplaatst door demian
Toch klopt dit niet helemaal, even generaliseren, maar ik ken er intussen een aantal, maar 'grevo's ' zijn erg op de letter.
Álles wat de wet en de bijbel ze toestaat, doen ze!

Misschien rijden ze niet met hun vette mercedes naar de kerk, want ze weten dat dat erg opzichtig is en dat werkt averechts, dus wordt er gepatst op een ander niveau.

Wie heeft zijn haar het netst zitten? Wie heeft het mooiste hoedje op? Wie is er als eerst aanwezig met het héle gezin in de kerk, en wie ziet er het meest fris en opgewekt en stralend uit?

Dat soort patserij vind ik veel enger dan het rondrijden in een dikke mercedes of patsen met dure gear.

idd.. t welbekende 'sluippatsen' is verwerpelijker dan open en bloot patsen :D

Een beetje achter-de-elleboog patsen ;)
Sommigen schijnen ook voor het patsen de kerk uit te gaan 8o)

-C-

Leo was laatst ook geflitst hoorde ik.
Het schijnt dat hij zo'n vaart had dat hij alweer op de terugweg was toen de camera de foto van hem nam.

-C-

Origineel geplaatst door mc_kwok
Zonder er een religieus issue van te maken hier, de gereformeerde kerk lijkt me bij uitstek niet de plek waar patsen (met geld of in welke vorm dan ook) gevonden kan worden. Soberheid is meer een woord wat bij de levenstijl van deze mensen past, hoewel ze inderdaad niet altijd onbemiddeld zijn. Dat ze daar een hogere macht dankbaar voor zijn bevestigd juist het feit dat dit geen patsen is: welvaren komt van voornamelijk van God en niet zozeer van de mens.

Eigenlijk vind je dat (calvinistische) erfgoed over het algemeen nog terug in Nederland. We gaan er in Nederland vanuit dat iedereen gelijk is. Als we goud winnen met schaatsen willen we best een feestje organiseren, maar volgende week moet je toch echt weer normaal doen. Als je in Amerika iets presteert dan kun je nog lang nagenieten: je bent een interessant gezicht voor reclames (zie Nike) e.d.

Ik vind het Vaticaan met zijn paus in Italie er toch erg patsig uit zien....

Origineel geplaatst door C738
Patsen is iets wat je overal vindt.

Je wilt zelfs niet eens weten hoe!
Een voorbeeld zijn de indianenstammen aan de westkust van Canada, je weet wel, met die totempalen en waar Disney's Hiawatta vandaan komt. Daar was patsen zelfs een feestelijk tijdsverdrijf. Stamhoofden vernielden bewust kostbaarheden om hun gasten te imponeren. Eens ging een stamhoofd zover, dat hij zijn twaalf dochters in het vuur liet werpen, hetgeen zijn gasten natuurlijk niet konden evenaren, als ze zelfs al zoveel dochters hadden...
Kwam er toch nog oorlog, omdat later bleek dat hij helemaal niet z'n dochters liet verbranden, maar slechts twaalf slavinnen.

Echt patsen is dus twaalf Moogs verbranden!

Wout

Ik vind het juist enorm patserig als je met een zekere Lieve Heer loopt te protsen...

oud_ww-12831_262517.jpg

-C-

Origineel geplaatst door Vl1
Ik vind het juist enorm patserig als je met een zekere Lieve Heer loopt te protsen...

Pimp My Lord?

-C-

Origineel geplaatst door demian

Het is nog erger!
Eigenlijk is het welvaren hier op aarde een teken dat God besloten heeft je na je dood in de hemel op te nemen.
Dat afschuwelijke verhaal van de predestinatie...

Wout

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back