PC als sampler

Chulukinat

Ouwe rot
Ik zit me allemaal zo te focussen op welke samplers ik moet halen, maar ik heb al een mpc 1000 en een s950 en SP-404. het enige wat ik echt nodig heb is wat goede effecten voor op samples. kan iemand mij eens uitleggen hoe ik bijvoorbeeld Kontakt sampler of een sampler uit Reason kan aansluiten op mijn MPC als "racksampler" zeg maar

dus jij wilt de effecten die in reason of kontakt zitten gebruiken over je samples uit je mpc?

Beste Chulukinat,

Als je even zoekt kom je wellicht sneller aan je antwoord. Je bent allemaal vragen aan't stellen die al tig keer zijn voorbijgekomen.

Je kan reason makkelijk ''aansluiten'' op je mpc1000 maar idd, er is genoeg over gezegd dus zoekt en gij zult vinden.

DSF Synth Forum Melding
De zoekterm die je opgaf is korter dan de minimale woordlengte (3) .. probeer het nog eens met een langere zoekterm.

Indien je zoekt met een wildcard.. maar dan de zoekterm iets specifieker.. en probeer het opnieuw

dat ding heeft altijd kapsones...vervloekte zoekmachine

Origineel geplaatst door Chulukinat
dat ding heeft altijd kapsones...vervloekte zoekmachine

Het kan soms lastig zijn, om je zoekterm langer te maken dan 3 letters.. maar het is mogelijk. Zoek je bijvoorbeeld op FX? probeer op "effect" enz...

ik weet het beste syntax, maar bepaalde dingen zijn gewoon lastig te verwoorden voor een zoekmachine zodat deze snapt wat je zoekt en niet een hele lijst met allemaal threads waar het woordje PC in voorkomt of EFFECTEN.... want dan ben je vervolgens nog 3 jaar aan het zoeken....met het vertrouwen dat het er ook echt ergens staat.

ik vraag dingen echt niet als ze makkelijk op te zoeken zijn hoor.

Als je op namen met 2 letters wilt zoeken kun je in de zoekmachine ook zogenaamde wildcards gebruiken he... als je wilt zoeken op FX zoek dan op "*FX" . Inplaats van de * vult hij dan iedere letter in die mogelijk is.

ok bedankt! maar zou er iemand antwoord willen geven op de oorspronkelijk vraag please?

Origineel geplaatst door Chulukinat
ik weet het beste syntax, maar bepaalde dingen zijn gewoon lastig te verwoorden voor een zoekmachine zodat deze snapt wat je zoekt en niet een hele lijst met allemaal threads waar het woordje PC in voorkomt of EFFECTEN.... want dan ben je vervolgens nog 3 jaar aan het zoeken....met het vertrouwen dat het er ook echt ergens staat.

Je hebt helemaal gelijk.. loopt iedereen hier wel eens tegen aan denk ik... Komt mij ook bekend voor.
Ik probeer dan vaak wat meer woorden bij elkaar, of met aanhalingstekens, voorbeelds:

in plaats van:
sampler met effecten

dit:
"sampler met effecten"

Vooral met aanhalingstekens kun je zoekresultaten flink inkorten.. Misschien ook al bekend, in dat geval: sorry probeer je te helpen, niet om bijdehand te doen!

ik vraag dingen echt niet als ze makkelijk op te zoeken zijn hoor.
Excuus!:)

Verder kan ik je niet direct helpen met je vraag, ik gebruik geen software. Wat ik wel weet is dat de A3000 (kost bijna niks meer) erg goede effecten heeft, vooral richting extremere effecten (modulatie's, geen galmen enzo), misschien niks voor je. Verder de ASR-X van Ensoniq, ook een sampler met goede effecten! (ook goede galm enz..) Ook de SU700 trouwens, maar dat zijn dezelfde als in de A3000 en de SU700 is duurder..

Back