GeitenBreijer
1 knar
Ik ben het met Bigbang eens, zeker als je de binnenkant van je studio ook nog eens akoustisch wilt behandelen, hetgeen vaak ook nog wel eens vergeten wordt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Ja okay, maar die 2e laag gips op het rockwool, hoe bevestig je die dan?
Nog een exrtra raggel op de 2 lagen gips?
Of lange schroeven?
Dat laatse lijkt mij niet echt goed werken, plus dat je dan een naad krijgt waar door het geluid lekt.
Origineel geplaatst door Phony
hoezo krijg je dan een naad? doorgaans breng je 2 lagen dwars over elkaar aan. (dus een in de lengterichting en een in de dwarsrichting)
Origineel geplaatst door Phony
waar krijg je gaatjes dan? Je schroeft dan toch gewoon in dezelfde raggels als waar de 1e laag platen op zit?
Origineel geplaatst door matt second
als je de platen dwars op elkaar monteert zijn er punten waar de twee naden (lengte en dwars) elkaar kruisen.
Duidelijk
Dus je verschuift ze een stuk in lengte en breedterichting zodat alle naden bedekt worden door de 2e laag
En die schroef je vervolgens in dezelfde raggels neem ik aan?Als je deze muur maakt:Origineel geplaatst door matt second
je moet geen 2e spouw maken tussen de twee gipsplaten , dan krijg je een vreselijk onvoorspelbaar en tegenvallend resultaat. gewoon de 2 gipsplaten goed op elkaar schroeven en de muur afwerken met een stuclaag

Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Als je deze muur maakt:
raggels - gips gips - 2 cm rockwool - gelijmdgips
..........
Omdat De Voorman er zelf om vroeg ten eersteOrigineel geplaatst door Phony
waarom niet gips - raggels met minerale wol ertussen - gips (gips) ?