Midi probleem met Motu

D-passion

Ingeburgerd
Ik heb een midi probleem met mijn Motu 828mkII soundcard.

Ik gebruik de Motu met

Cubase SX 2
iMac G5 met OSX (tiger) en 1500 MB Intern geheugen
Emagic MT 4

Mijn probleem is dat zodra ik de Motu aanzet en een normale midi track laat lopen (dus zonder softsynths of andere zware dingen voor een je computer) hij mijn midi telling compleet mis laat lopen. Het is niet zo dat er een kleine vertraging in zit maar hij slaat af en toe gewoon secondes over. Als ik de Motu uit zet en Cubase opstart zonder de kaart aan te hebben werkt alles gewoon prima.

Voor de duidelijkheid ik gebruik de Emagic MT4 om midi aan te sturen en heb dus niet eens een midi kabel in die Motu zitten????

Ik heb gekeken of mijn processor of intern geheugen misschien te druk waren maar dat is dus niet zo. Ik heb de Nederlandse importeur al gebeld maar die willen me niet helpen omdat ik hem in Duitsland gekocht heb. Hoop dat hier iemand mij kan helpen met dit toch wel rare probleem.

Groeten,

Rik

Zoiets had ik met mijn M-audio geluidskaart. Die bleef steeds happeren en sloeg af en toe wat over. Ik heb toen een software update van mijn geluidskaart gedaan en vervolgens geen last meer gehad van dit probleem.

Misschien een oplossing?

Hm... welke driverversie van de MOTU gebruik je? De laatste?
En evt. ook de meest recente (alhoewel relatief) van de Emagic?

Ik heb zelf wel ondervonden dat je beter de MOTU éérst kan aanzetten en dan pas je computer, ipv. eerst de computer en dan later pas de MOTU. Dan willen er nog wel eens dingen niet goed worden geinitialiseerd.

Controleer ook eens de sync settings van je MOTU. Wat gebruik je, interne timing of externe?
Indien extern, werkt dat allemaal naar behoren?

Lullig van die support van MOTU. Eigenlijk geen nieuws onder de zon... :stupid
Evt. kan je ook eens rondlezen op het Unicornation forum over dit probleem?

Yo Rik,

Alles kits ?

Angelo zit hier naast me en die heeft dezelfde problemen (en meer) met zijn Motu 828MkII (usb)....hij geeft je het advies om die Motu weg te gooien...:)

Als je op het net gaat zoeken kom je heel veel dezelfde klachten tegen,zowel met de Firewire als de usb uitvoering...

Er is aan de midi-problemen wel wat te doen,met de laatste drivers...maar geheid dat je ook andere problemen gaat krijgen...

Anders moet je Angelo maar ff mailen en/of bellen voor meer info...hij loopt al 2 maanden te klooien met dat ding...

Origineel geplaatst door Hanz
Hm... welke driverversie van de MOTU gebruik je? De laatste?
En evt. ook de meest recente (alhoewel relatief) van de Emagic?

Ik heb de driverversie die ik erbij kreeg geinstaleerd, ik ga in iedergeval kijken op de site of er een nieuwere versie van is.

Vandaag weer de hele dag gewerkt zonder problemen... maar als ik vanavond terug kom kan je de klok erop gelijk zetten dat ik weer gezeur heb (en niet de midiklok :))

Weet niet welke sync settings ik aan heb staan maar omdat ik de midi niet gebruik zou die op intern moeten staan denk ik.

Maar ik ga nog wel eens wat dingen proberen

Origineel geplaatst door dione
hij geeft je het advies om die Motu weg te gooien...:)

Als je op het net gaat zoeken kom je heel veel dezelfde klachten tegen,zowel met de Firewire als de usb uitvoering...

Er is aan de midi-problemen wel wat te doen,met de laatste drivers...maar geheid dat je ook andere problemen gaat krijgen...

Anders moet je Angelo maar ff mailen en/of bellen voor meer info...hij loopt al 2 maanden te klooien met dat ding...

Ik heb pas een Omnistudio USB (M-Audio) het raam uit gegooid en een Motu gekocht omdat ik dan dacht dat ik van al het gezeur af zou zijn :) niet dus......

Denk dat het bij angelo ook komt door de USB uitvoering (die moet je sowiso niet op een hub aansluiten mocht hij dat hebben dat scheelt de helft van de problemen al :))

Denk dat ik het maar lekker allemaal bij hardware hou als ik nog meer van die rare problemen ga krijgen, dat werkt tenminste hehe.

gr.

kan misschien ook aan Cubase liggen?
ik werk met MOTU Digital Performer met de 828MKII op OSX... nergens last van

Origineel geplaatst door D-passion
Ik heb pas een Omnistudio USB (M-Audio) het raam uit gegooid en een Motu gekocht omdat ik dan dacht dat ik van al het gezeur af zou zijn :) niet dus......

Denk dat het bij angelo ook komt door de USB uitvoering (die moet je sowiso niet op een hub aansluiten mocht hij dat hebben dat scheelt de helft van de problemen al :))

Denk dat ik het maar lekker allemaal bij hardware hou als ik nog meer van die rare problemen ga krijgen, dat werkt tenminste hehe.

gr.

Maar Angelo heeft geen midi-problemen meer...nu alleen nog het geluid...;)

Het midi probleem was ik geloof na dat ik de drivers opnieuw had geinstaleerd weg.
Ik weet wel precies wat je bedoelt. Hij komt gewoon 1 of 2 sec later en slaat inderdaad het een en ander over.

Na dat het midi probleem was opgelost begon het echte probleem.
Het geluid kapte er steeds mee en gaf harde tikken. Ik werd er gek van. Alles opnieuw op de computer gezet zelfs windows en nog steeds gezeik.

Op mijn oude computer doet hij het wel goed.

rara waar wat is het.

Ik ga nu voor RME en Motu........ weg er mee.

Nou ik heb nu dus die nieuwe driver erop gezet en weer de hele dag geen gezeur dus dat is positief.... Dat probleem van die harde kraak of piep had ik ook wel een paar keer ja. Ik denk helemaal met lange audio samples dat hij het vaker heeft.

Wat helemaal niet te doen is: audio samples van een externe hardeschijf laden :) dan gaat het helemaal fout. Maar nu ze gewoon om mijn computer staan werkt het weer.

Ben dus (hoop ik) van mijn probleem af.

Ik gebruik 'm dan wel op de PC, maar het schijnt dat die harde piep iets te maken heeft met de buffersettings in de MOTU instellingen. Probeer daar anders eens mee te spelen, groter of kleiner maken etc.

Back