RD-150 vs. RD-170 vs. RD-600

peejee

Ingeburgerd
meningen over RD 150 , 170 of 600 ?

is het de moeite om gewoon nog even te wachten en te sparen voor een 300SX of een 700SX ? (of gewone 700)

greetzz, PJ

heb zelf een gewone rd700 waar ik erg tevreden mee ben. Van de oudere versies schijnt de rd500 beter te klinken dan de rd600, die was een beetje geflopt, maar dat heb ik ook maar van horen zeggen.

Success met de keuze

Ik heb een hele tijd op een rd600 gespeeld, ik vond 'em iets minder warm klinken dan de rd500, maar wel meer gedefenieerd, en dynamischer. HEt toetsenbord van de rd600 is van hoge kwaliteit en speelt naar mijn smaak echt heel lekker. Het enige toetsenbord wat ik fijner vind is dat van mijn s90.

Errm, ben je nog echt op zoek naar een 600? Nieuw zijn ze niet meer te krijgen, 2e hands vast nog wel. Of bedoel je toch een 700? In dat geval kan ik je vertellen dat een 700(sx) veel beter is dat de 150/170 en 300. De 700(sx) is de enige met een Graded Hammer Action klavier (klavier speelt zwaarder van hoog naar laag), ik vind het persoonlijk een groot verschil met de goedkopere versies. Ook de klanken zijn beter.

Ben je een echte piano gewend, en geeft je veel om de aanslag en klank? Ga dan voor een 700(sx). Als je een keyboard speler bent dan zou je met een goedkopere ook uit de voeten kunnen denk ik.

En verder heb ik maar één tip: ga het uitproberen, ontdek de verschillen zelf ook!

Hallo,

Dat de 700SX het beste was had ik al door, maar die is voor mij onbetaalbaar. Ik vraag naar de verschillen aangezien ik zo goedkoop mogelijk wil, maar wel wat kwaliteit :-)
Ik ben eerder keyboardspeler maar begin steeds meer piano te spelen in bandjes, en begin nood te hebben aan een degelijke stagepiano.

Ik ben wel van plan zowizo 2dehands te zoeken want heb niet erg veel geld ter beschikking.
Ik volgende week naar een winkel om wat te proberen maar daar hebben ze enkel de nieuwste RD's natuurlijk ... vandaar dat ik ook eens vraag naar ervaringen met 150 en 170.

hoe zit het met RD-700 en RD-170 eigenlijk ? In sommige winkels kom ik nog 170 tegen maar gaan 700, is dat gewoon oude voorraad of is de 170 zo'n budgetversie die na de 700 kwam ?

alvast bedankt

greetzzz

Ik bezit nu een aantal jaren een gewone Rd-700,en het verschil(gehoorsmatig)met de sx is de dag van vandaag voor mij nog altijd een raadsel.Ik spreek niet over nieuwe geluiden maar over de kwaliteit van de sounds tussen de gewone 700 en de 700 sx.

Origineel geplaatst door peejee
Hallo,

hoe zit het met RD-700 en RD-170 eigenlijk ? In sommige winkels kom ik nog 170 tegen maar gaan 700, is dat gewoon oude voorraad of is de 170 zo'n budgetversie die na de 700 kwam ?

alvast bedankt

greetzzz

Ik weet niet precies wat de volgorde is van verschijnen, maar de RD-170 is inderdaad een budget versie (met name het klavier is minder, maar ook de sounds). De RD-700 was het vlaggenschip van de hele stage piano serie, en is inmiddels opgevolgd door de RD-700SX.

De RD-700SX heeft overigens hetzelfde klavier als de RD-700; verder zit er in de SX een 64MB sampled piano extra (klinkt overigens erg mooi; is ook verkrijgbaar als SRX-expansion board die je in de gewone RD-700 kunt zetten). De SX heeft verder wat nieuwe kleine features zoals XLR aansluitingen etc.

Hallo,

ik kom net van de muziekschool en heb daar weer even na de les op een RD-700 zitten spelen en wat zitten proberen enz... als het klavier inderdaad hetzelfde is als de SX, en uitbreidbaar met die SRX-expansion boards , dan is het misschien (financieel) beter om een 700 te kopen, al dan niet 2dehands ? Want ik denk dat sommige winkels die nog in voorraad hebben.

Die budgetversies daar ben ik dus al van afgestapt nu, heb nog nooit op zo-een gespeeld maar als klavier én klanken minder zijn is het niet echt wat ik zoek.

Hoeveel kost zo'n SRX-expansion board eigenlijk ? Moest dat er ooit bijkomen ... als dat zoveel kost als de opleg op een 700SX te kopen spaar ik beter nog even ofzo. Moet nog goed nadenken...

groetjes

Als je een goeie (2e hands) RD-700 kunt vinden dan zou ik die absoluut niet laten liggen. De SRX expansion boards kosten dacht ik rond de 300 euro.

En als ik jou was zou ik de RD-170 en de RD-300 ook alsnog even ergens gaan uitproberen, al is het alleen maar even om te vergelijken... zo kun je bepalen of de stap naar een RD-700(sx) je ook echt het geld waard is. Het zou toch zonde zijn als je over een half jaar tot de ontdekking komt dat je ook uit de voeten had gekund met een goedkopere versie?

Heb je trouwens oorspronkelijk pianoles of keyboardles gehad? Als je op een echte piano hebt leren spelen dan kun je het klavier van de RD-700 zeker waarderen!

Ik heb nooit piano of keyboardles gehad. Ben ooit begonnen met een klein goedkoop arrangerkeyboardje voor amuzement en dat is "uit de hand gelopen" :-)
En ik speel steeds meer en meer "piano" (hier en daar bij andere mensen ook op een akoestische) maar ben enkel in het bezit van synths, en arrangerkeyboards/workstations en zou er dus graag nog een echte stagepiano bijhebben aangezien dat veel realistischer is en nog gemakkelijk mee te nemen voor optredens.

de 700SX is zowizo al uitgesloten hoor. Die is echt vééél te duur.

Ik ga proberen in het krokusverlof bij enkele mensen een 150, 170 en 500 te gaan uittesten.
De 300 wil ik niet echt, die vind ik nogal "robuust gebouwd"...

dus dan kan ik over een goede twee weken hopelijk een praktische vergelijking gedaan hebben tussen 150-170-500-700-330SX-700SX

greets, PJ

Back