MachineDrum valt me tegen

Origineel geplaatst door Arveyman
Bwah, neuh dat hoeft ook niet perse, maar het viel me gewoon op dat tegenwoordig er weinig echte (moderne) drumbakken zijn die een nette hihat 'riff' kunnen afleveren! *D

R

Correctie: de hihats zijn op zich prima...gevarieerd, van scherp to dof, van electro tot accoustisch MAAR waarom gooit electron niet even gauw die 3 sampletjes van 32 kb die op het net zwerven van de 909 erin? Die samples heeft de novation toch ook? De airbase ook..

De 909 hats, ride cybals en crash voor minder dan 100kb heb je ze in het geheugen staan (ok: als je 8 bit ipv 6 bit doet kost het mischien iets van 128 kb...ay...) en iedereen heeft daar toch plezier van...zeker met een paar *extra* parameters......

Ik gebruik de MD vooral voor vreemde percussieve geluiden,je kunt er aardig industriƫle klanken uit toveren.
De MD is niet te vergelijken met de 909,de klank is gewoon anders.

Qua geluidsbewerking istie vet,ik ken geen drumcomputer die je geluiden zo kan verkrachten...

Wat me wel tegenvalt is idd het gebrek aan goede hihats en claps,daar mist ie de power voor.
Ook de display is om scheel van te worden,een display adjust functie ( zoals op vele synts zit ) zou geen overbodige luxe zijn...

Maar toch vind ik het een nuttige uitbreiding van m'n set-up,vooral omdat ik er van hou om originele geluiden in m'n tracks te gebruiken.

Origineel geplaatst door marten
hihats zijn voor mietjes...:D

wat je zegt ben je zelf:o:

>>ontoppic:<<

ik vind zeker ook zeker dat de HH uit de MD zeer slecht zijn, en je kan zeggen wat je wil maar een lekker op zwepende hihat in je track doet toch wonderen.

maar verder is de machinedrum zeker een geweldig apparaat.

Origineel geplaatst door dione
Ik gebruik de MD vooral voor vreemde percussieve geluiden,je kunt er aardig industriƫle klanken uit toveren.
De MD is niet te vergelijken met de 909,de klank is gewoon anders.

Qua geluidsbewerking istie vet,ik ken geen drumcomputer die je geluiden zo kan verkrachten...

Wat me wel tegenvalt is idd het gebrek aan goede hihats en claps,daar mist ie de power voor.
Ook de display is om scheel van te worden,een display adjust functie ( zoals op vele synts zit ) zou geen overbodige luxe zijn...

Maar toch vind ik het een nuttige uitbreiding van m'n set-up,vooral omdat ik er van hou om originele geluiden in m'n tracks te gebruiken.

Dan ben je vast niet de E. Ypma Dione??!!!

Origineel geplaatst door Anode
Dan ben je vast niet de E. Ypma Dione??!!!

jazeker wel......waarom niet ?

Pciez Glenn, en dat hoeft wat mij betreft ook niet anders had ik zou ik zekerz geen MD kopen. Het apparaat heeft meer te bieden dan een TR909 alleen maar dat hoef ik niemand meer te vertellen lijkt me ;)

gr. Mario

Origineel geplaatst door dione
jazeker wel......waarom niet ?

nou ja omdat ik nooit echt vondt dat je veel met super orginele sounds werkte
op sommige tracks na, maar vooral wel zo ongeveer altijd goede drums en regelmatig je leads wel!!!
En jah de laatste tijd vin ik et ook wel beter worden kwa orginele sounds!!!

niet dat je slechte nummers maak, in tegendeel meestal zijn ze gewoon goed, ik hoef niet zo zeer
orginele sounds als de kwaliteit maar goed is(wat altijd zo is in jouw geval).

ik bedoel je enoid muziek is kwa sounds echt niet zo overdreven bijzonder ofzo, maar daarmee zit je
toch wel tussen me favo's!
en ook een pluspunt is je eigen dione styletje vandaar dat ik de dione nummers er altijd zo uit kan
pikken kwa style en opzet van je nummer!

nah jah... vat me quote niet als een aanval of iets op :P ...haha t was meer me mening!

nah jah suc6 verder in je carriere op t muziek gebied...maybe treffe we mekaar nog wel weer hierzo!

Origineel geplaatst door Anode
nou ja omdat ik nooit echt vondt dat je veel met super orginele sounds werkte
op sommige tracks na, maar vooral wel zo ongeveer altijd goede drums en regelmatig je leads wel!!!
En jah de laatste tijd vin ik et ook wel beter worden kwa orginele sounds!!!

niet dat je slechte nummers maak, in tegendeel meestal zijn ze gewoon goed, ik hoef niet zo zeer
orginele sounds als de kwaliteit maar goed is(wat altijd zo is in jouw geval).

ik bedoel je enoid muziek is kwa sounds echt niet zo overdreven bijzonder ofzo, maar daarmee zit je
toch wel tussen me favo's!
en ook een pluspunt is je eigen dione styletje vandaar dat ik de dione nummers er altijd zo uit kan
pikken kwa style en opzet van je nummer!

nah jah... vat me quote niet als een aanval of iets op :P ...haha t was meer me mening!

nah jah suc6 verder in je carriere op t muziek gebied...maybe treffe we mekaar nog wel weer hierzo!

......uhm....ik heb m'n machinedrum pas net....;) ...dus w8 nog maar ff af.....:dj:

on topic > het probleem met de claps ( vind ik ) is dat ze niet lang genoeg zijn......en in vergelijking met mn drumstation komen ze wat ieletjes over.....

Eigenlijk moet er gewoon een Machinedrum Mk II komen dus.
Met die minpuntjes waar sommigen over struikelen en dan is het dubbel feest. ;)

Als ik die demo's beluister die mario gepost heeft, bekruipt mij het hardstyle gevoel.. daar is deze bak bij uitstek voor geschikt imho..

Origineel geplaatst door fuse
Eigenlijk moet er gewoon een Machinedrum Mk II komen dus.
Met die minpuntjes waar sommigen over struikelen en dan is het dubbel feest. ;)

Neenee..doe mij maar een kleine software update. Ookal ben ik nu heel heel blij met dat ding...een paar extra hatjes a la 909 of een cymbal of wat andere instrumentmodellen lijkt me toch heerlijk...

Back