8-bit synthesizer

goran

1984
Heey,

Ik ben op zoek naar een synthesizer die 8-bit geluidjes heeft, bijvoorbeeld net als de geluidjes uit de Nintendo 8-bit ... ik kom veel synths tegen met een ingebouwde 8-bit sampler, maar dat zegt neem ik aan niets over de geluiden ..
en is er ook bekend met wat de geluiden uit de nintendo 8 bit zijn gemaakt?

Als je akkoord gaat met een VST versie moet je eens kijken naar de volgende linkjes...en allemaal gratis!

Tweakbench Div.Nintendo-achtige dingen.
Syntendo Its in the name...
Dr.SID En op de Computer Music CD staat de gratis Unknown64 (SID emu)
ymVST Atari-a-like VST ding
Casio VL-Tone Emulator Bliep bliep en lulligheid ten top.

Als je zelf nog wat zoekt zal je ook de Quantum64 van Land of Cokaigne vinden (site is er wel maar daar niet meer te downloaden)

Over die Computer Music CD gesproken da's toch wel de moeite om een keer dat blad te kopen..krijg je elke maand cd'tje bij met mooie stukjes gratis software.

Ikzelf heb nog een ''Hardware'' SIDsynth te koop met een probleempje erbij maar dan moet je even kijken bij de marktplaats..

Origineel geplaatst door BananaWorld
Er was toch ook zo'n kaart die je in je compu kon stoppen. Je moest er alleen nog een oude commondore chip bij zoeken.

Een HardSID kaart.

http://www.hardsid.com

1 SID chip (oud of nieuw model) krijg je er bij. De overige 3 mag je zelf zoeken.

check ook Nanoloop voor de gameboy, MidiNes voor de Nintendo 8 bit er was ook iets voor de Atari 2600.

Re: 8-bit synthesizer

Origineel geplaatst door goran
Heey,

Ik ben op zoek naar een synthesizer die 8-bit geluidjes heeft, bijvoorbeeld net als de geluidjes uit de Nintendo 8-bit ... ik kom veel synths tegen met een ingebouwde 8-bit sampler, maar dat zegt neem ik aan niets over de geluiden ..
en is er ook bekend met wat de geluiden uit de nintendo 8 bit zijn gemaakt?

Even miereneukerij, maar het moet toch gezegd worden :D De oude 8 bit nintendo heeft geen 8 bit soundprocessor

8 bit geluid en 8 bit computers zijn 2 verschillende dingen.

Even miereneukerij, maar het moet toch gezegd worden De oude 8 bit nintendo heeft geen 8 bit soundprocessor
8 bit geluid en 8 bit computers zijn 2 verschillende dingen.

ok ok ... hoe kan ik dan die 8 bit geluid maken?

er zijn wel andere manieren om iets krakkemikkig te laten klinken, heb je niet speciaal 8 bit soundengines voor nodig...

zoals wat? :)

Ik was hier een tijdje terug ook op zoek naar, ik had graag een sidstation of droid-3 gekocht (ik wil zonder PC werken), maar die worden niet meer gemaakt en kom ze nergens 2ehands tegen. Toen kwam ik op de midines site en heb zo'n midines cartridge ongeveer een maandje geleden besteld, maar heb 'm nog niet binnen, dus ik wacht met smart af, maar ik houd mijn ogen nog wel open voor een nieuw sidstationachtig kastje. Zijn er hier mensen die zo'n midines hebben of hadden?, er zijn nog een paar dingetjes die ik wil weten die ik niet op de site kan vinden.
Ik ga zelf niet voor bit crushers omdat echte console chips een eigen geluid hebben en ik heb een voorliefde voor oude consoles en arcade games.
Wat ik ook ben tegengekomen is de spacesynth, maar die lijkt me erg beperkt, op de site van de maker staat nu wel erg interessant nieuws: "in the works will emerge a Game System Synthesizer which uses the original Nintendo NES game controllers" http://www.electrokraft.com/

Origineel geplaatst door Phibes
Ik ga zelf niet voor bit crushers omdat echte console chips een eigen geluid hebben
de charme hoort dus bij die consoles in hun totaliteit zelf, in die context hebben mensen er goede herinneringen aan.

dat mensen zeggen dat analoog niet te evenaren is met software kan ik nog enigsinds inkomen maar dit soort geluiden een eigen specifiek geluid? nee sorry... helaasch...

Origineel geplaatst door goran
ok ok ... hoe kan ik dan die 8 bit geluid maken?

8 bit geluid uit b.v. een Amiga of Ensoniq Mirage of Korg DW6000 en vast ook nog een of andere Kawai...maar dat klinkt nog allemaal redelijk hifi vergeleken bij wat je wilt en dat staat hier al beschreven (Die softsynths).

8 bit geluid uit b.v. een Amiga of Ensoniq Mirage of Korg DW6000 en vast ook nog een of andere Kawai...maar dat klinkt nog allemaal redelijk hifi vergeleken bij wat je wilt en dat staat hier al beschreven (Die softsynths).

IDD! Ik kende die hele MidiNes niet!! Ik ben echt een retro-freak en dit komt echt als een schok voor me .. heb er inmiddels een biertje bij gepakt om ff te bedaren .. want voor de juiste orde : die cardtridge zorgt er voor dat ik de geluiden uit de ondboard geluidschip van de Nintendo kan aansturen ( op bv mn midi controller )!!??

ik zie staan dat er invoerrechten betaald moeten worden en dat ik dat zelf moet regelen ofzo?

INTERNATIONAL BUYERS, YOU ARE RESPONSIBLE FOR IMPORT DUTIES/TAXES, VAT, TARIFFS WHERE APPLICABLE.
IMPORT DUTIES/TAXES, VAT, AND TARIFFS ARE NOT INCLUDED IN THE PRICE LISTING.

Iemand hier ervaring mee?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Zoals wat???

wat dacht je van BitCrushers??
Bijna elk software pakket heeft er tegenwoordig een.

Dat vind ik toch absoluut niet hetzelfde als 8-bit geluid. Met 8-bit geluid doelt men (meestal) niet zozeer op de muziekchip overigens maar op de computers uit de jaren 80 die een bepaald - eenvoudig - blieperig geluid maken.

Ik denk dan aan de C64, de MSX of de Nintendo Gameboy / NES...

Ik kan je als je van dat soort geluid lo-fi houdt de Sidstation aanraden, maar ook de Rozzbox...aan de andere kant is dat gebliep ook prima na te bootsen op zo'n beetje elke VA synth dan wel met een sampler.

Back