8-bit synthesizer

Origineel geplaatst door 6 trak dat mensen zeggen dat analoog niet te evenaren is met software kan ik nog enigsinds inkomen maar dit soort geluiden een eigen specifiek geluid? nee sorry... helaasch... [/B]

Moewah...ik denk toch dat de C64 een heel eigen geluid had dat je niet zomaar na kan maken...jazeker je kan een heel eind komen en blieperige 8 bit achtige dingetjes toveren uit de meeste VA's, maar de SID klinkt toch wel bijzonder hoor.

Ik heb es vernomen dat je die SID zelf kan bouwen .. wat heb je daar allemaal voor nodig?

en o ja voordat ik het vergeet te vragen, die midines he .. die komt uit amerika .. kan het gewoon in een PAL systeem ... of ben ik nu een beetje off-topic :D ?

Origineel geplaatst door goran
Ik heb es vernomen dat je die SID zelf kan bouwen .. wat heb je daar allemaal voor nodig?

Bedoel je die SID sound namaken in een VA of softsynth? Of een hardware synth bouwen op basis van de SID chip? Ik had de link al eerder gepost:

http://www.ucapps.de

Moet je alleen nog wat C64s plunderen voor de chips :)

ik heb em al :)

Q 08: Using a NTSC Midines on a PAL system.

Midines 1.1.0 can operate on both NTSC and PAL systems, however the CIC security chip protection limits this compatabilty.
The last version of the NES Nintendo made, the toploader, lacks CIC region protection. Also there are various ways to modify your old PAL NES to make it region free, you can find information on the various methods by searching online.

En hier staat ie ook te koop, ik weet niet of het dezelfde is maar het schijnt dat de verzendtijd 5 tot 7 dagen duurt :

http://cgi.ebay.nl/Midines-1-1-0-Ni...ryZ38071QQrdZ1QQssPageNameZWD2VQQcmdZViewItem

- Shipping to EU is $15.00 uninsured no signature required (7 day), $25.00 insured however your signature is required for delivery (5 day).

- Buyer is responsible for all international shipping tax & import fees if applicable.

Origineel geplaatst door bazziman
maar de SID klinkt toch wel bijzonder hoor.
niemand die het hoort toch... zeker niet onder een tapijt van andere sounds en/of fx...
en ach, waarom moet het pcies zo klinken... zal wel weer een puristen syndrome zijn...

ik vind ook wel dat er destijds leuke muzikale stukjes mee gecomponeerd werden, kunstig maar daar blijft het dan ook bij.

IDD! Ik kende die hele MidiNes niet!! Ik ben echt een retro-freak en dit komt echt als een schok voor me .. heb er inmiddels een biertje bij gepakt om ff te bedaren .. want voor de juiste orde : die cardtridge zorgt er voor dat ik de geluiden uit de ondboard geluidschip van de Nintendo kan aansturen ( op bv mn midi controller )!!??

ik zie staan dat er invoerrechten betaald moeten worden en dat ik dat zelf moet regelen ofzo?

Iemand hier ervaring mee?

Gaat allemaal vanzelf. Je krijgt een acceptgiro bij je levering met invoerheffing en BTW en die moet je dan betalen.
Ten eerste wordt een invoerheffing berekend over het bedrag van aankoop. Daarnaast betaal je nog eens 19% BTW over dat totaalbedrag + verzendkosten.

Bedankt Thall Lad! Ik ga helemaal los hiero van ut muziekje die je bij de opening van de site hoort haha ..

En vet zeg dat er shows zijn, weer iets wat ik niet wist .. is het wel es in Nederland geweest?

Bedankt Thall Lad! Ik ga helemaal los hiero van ut muziekje die je bij de opening van de site hoort haha ..

En vet zeg dat er shows zijn, weer iets wat ik niet wist .. is het wel es in Nederland geweest?

shows ...hah..hele community ..ja
check de site eens grondig :)

Origineel geplaatst door 6 trak
niemand die het hoort toch... zeker niet onder een tapijt van andere sounds en/of fx...
Moewah...ik geloof dat de echte liefhebbers zelfs het verschil tussen de oude en de nieuwe sid kunnen horen. Onder een tapijt andere sounds and of fx hoor je sowieso niet zoveel meer. ;)

en ach, waarom moet het pcies zo klinken... zal wel weer een puristen syndrome zijn...
Ja, dat is het vast. Ik denk ook dat daarom dit soort bakkies (Sidstation) just ook bij de puristen zo geliefd zijn. Ik denk dat 99.99% van de mensheid en 99% van alle muzikanten geen flauw idee heeft wat een SID ueberhaupt is.

Ik zou ook eens de Rozzbox checken idd, ik haal er zelf iig veel bruikbare 8 bit dingen uit (of 7 of 6 of 9 of 10 bit, etc ;) ).

Wat betreft de Rozzbox (en andere bitcrushers)...eigenlijk zou je ook gewoon 3,9 bit enzo moeten hebben....Nu niet gelijk gaan roepen dat dat niet kan; wat ik bedoel:

1 bit = 0 of 1 en dus twee waarden voor een signaal...
2 bits is vier waarden (2^2)
3 bits is acht waarden (2^3)
4 bits is zestien waarden (2^4)

waarom niet 3.9 bit waarin je vijftien waarden kunt gebruiken voor een signaal?

Ik ben benieuwd hoe dat klinkt.

das een goeie idd
ik weet wel dat ik bij mn rozzbox de bit rate per bit kan instellen (had ermee te maken geloof ik dat elk geluid opgewekt wordt door 2 chips), maar ik heb idd geen idee hoe dat zou zijn met waardes in tienden van bits...

wat dacht je van BitCrushers??
Bijna elk software pakket heeft er tegenwoordig een.
wat dacht je van... quantizers?

waarom niet 3.9 bit waarin je vijftien waarden kunt gebruiken voor een signaal?

Ik ben benieuwd hoe dat klinkt.
een bit is altijd een natuurlijk getal...

Laatst gewijzigd:
Back