Origineel geplaatst door quifster
Je hebt 13 jaar ervaring en een diepgaande kennis van de synths volgens jezelf dus dat moet echt peanuts zijn voor jou om een demo te maken waarin je de door jouw gedane beweringen aan ons onwetenden laat horen 
ik ga dan proberen om met de magere andere synths een beetje in de buurt van jouw roland sound demo te komen om te kijken of er ook voor niet roland bezitters misschien nog hoop is.
Ik heb deze thread geopend en heb uitvoerig beide engine structure's beschreven,en zelfs
de wavestation,die ik een topper vindt en die zelf van Korg is,jaja :-)
als je alles bekijkt lijkt het me inderdaad duidelijk dat de Roland engine meer mogelijkheden
bied op vlak van synthklanken maken.
Met nu een "battle"te gaan houden met demo's,zou ergens misschien wel leuk
zijn,maar anderzijds kan dit evengoed niets zeggen.
Heb de keus overgelaten aan de mensen die deze thread hebben gelezen,
heb er inderdaad ook duidelijk bijgeschreven dat ik nu na 7 jaar Korg ben overgeschakelt
naar Roland en waarom.
Maar heb er ook bijgeschreven dat het allemaal maar uitmaakt met wat je zelf verlangt van een synth en voor welk genre eventueel.
Ook is het niet mijn bedoeling om Roland te promoten,want wat heb ik eraan,
werk niet voor Roland en wordt niets betaald hoor
En daarbij denk wel dat de mensen hier op het forum slim genoeg zijn om niet zomaar
van één persoon de mening te aanvaarden hé,
dus mijn bedoeling is dat ze het zelf uitzoeken met in het achterhoofd wat ik hier heb beschreven qua engine structure's en dat deze personen dan zelf uitmaken wat
voor hen belangrijk is en daaruit hun keus bepalen.
Wil het zeggen dat nu iedereen voor Roland zal kiezen,natuurlijk niet en waarom
zouden ze,weeral t'is een persoonlijke keus.
Zeg ik dat andere synth's minderwaardig zijn,neen
Dus wat zou dat nu opbrengen,ieder van ons demo's maken en die altijd tegenover elkaar
zetten,moeten mensen dan daaruit kiezen voor Roland of Korg.
Dat is toch echt stom hé,demo kunnen alles en niets zeggen,
ik zeg dat het nu aan de mensen zelf is om hun keus te maken
en naargelang ieder zijn behoefte gaat die keus anders zijn.
Ik begrijp gewoon niet dat je wil blijven doorgaan,jij lijkt me minder objectief,
want jij wil precies kost wat kost de M3 promoten,
moet ik nu zelf ééntje gaan kopen og zelf een Oasys,en dan,
wel dan zou ik hetzelfde blijven beweren,zelfs al heb ik dan aan de Oasys 7000 euro betaald
waar zijn we dan??????????
Nogmaals t'is nu aan ieder individueel om zijn/haar keus te maken voor wat ie verlangt