Roland versus Korg "engine structure"

Kan je voorlopig al niets aanvangen met een koptelefoon??????
Sennheiser heeft er goede en die investering is niet verloren,
zelfs als je later luidsprekers gebruikt,komt een goede koptelefoon altijd van pas.

Jah , maar zoveel geld heb ik niet meer en koptelefoon vind ik nu niet hoofdnoodzakelijk , ik heb zelf actieve fostex boksen , alleen weet ik niet welke kabel ik daarvoor moet gebruiken.. Morgen vragen aan een maat.. Maar zou het graag zo snel mogelijk weten ;)

Er bestaan gewoon kabels met aan de ene kant een jack steker en aan de andere kant een XLR steker, die zou je dan 2 moeten hebben denk ik.

fl13150.jpg

Thx !!

Enneh , wat kosten die spulletjes? 10 euro/ stuk of meer?

ok, het is me nu duidelijk, de roland is veruit superieur aan alle genoemde synths op basis van synth engine edit mogelijkheden en pcm basis samples. Ik had het al wat prettiger gevonden als je het verhaal meer verteld had als jouw mening, maar goed, aangezien je het als een feit stelt wordt het voor mij wel eens tijd om nu wat te horen dan.

Ik ben nu wel eens benieuwd naar de demootjes van jou dan waarin je dit laat horen. Je hebt 13 jaar ervaring en een diepgaande kennis van de synths volgens jezelf dus dat moet echt peanuts zijn voor jou om een demo te maken waarin je de door jouw gedane beweringen aan ons onwetenden laat horen :)

ik ga dan proberen om met de magere andere synths een beetje in de buurt van jouw roland sound demo te komen om te kijken of er ook voor niet roland bezitters misschien nog hoop is.

dus geen uitvluchten meer, laat het nu maar eens horen, want pagina's overnemen uit een handleiding met wat subjectieve meningen eromheen kan iedereen :)

Hmm, een Korg M3 gaat voor 2200 euro de deur uit zag ik. Een Roland JV1080 2e hands voor 200 euro, dat betekent dan dat je dus 11x een JV1080 mag inzetten, ja?

Origineel geplaatst door quifster
want pagina's overnemen uit een handleiding met wat subjectieve meningen eromheen kan iedereen :)

Euh,wat zeg je daar nu,heb gewoon die foto's overgenomen uit de manual's,
de rest heb ik er wel degelijk zelf bijgeschreven met de kennis uit mijn bovenste kamer,
dus dit is maar zwak dat je het zo voorsteld,jij hebt het zelf niet eens geprobeerd :-(

Origineel geplaatst door ronnyvalder
Euh,wat zeg je daar nu,heb gewoon die foto's overgenomen uit de manual's,
de rest heb ik er wel degelijk zelf bijgeschreven met de kennis uit mijn bovenste kamer,
dus dit is maar zwak dat je het zo voorsteld,jij hebt het zelf niet eens geprobeerd :-(

Ik vind dat je subjectief bezig bent omdat jij de enige ter wereld bent voor zover ik dat weet die op basis van naamgeving van pcm waves een synth kan beoordelen. daarnaast heb ik niets gelezen hier waarom volgens jou dan de roland zo'n extreem goeie synth engine heeft. PCM basis sounds heeft niks met de engine te maken dat is puur het basis materiaal waarmee de engine de sound kan shapen. En daar gaat de roland naar mijn mening niet ver in. Maar op basis van demos kan ik dat dan tenminste een keer beoordelen, waar ik het dan fout heb.

ik heb liever dat je gewoon nu wat demootjes post. Ik geef je nu het voordeel van de twijfel. misschien heb ik het wel fout of had ik gewoon een kapotte roland toen ik daar de soundsets voor schreef. Nog verklaarbaarder zou zijn is dat ik de roland totaal niet snap en jij wel. Ik zie niet in waarom je niet gewoon wat kan laten horen?

jij schermt tenslotte met je kennis en ervaring, dus ik snap het probleem dan niet zo.

Origineel geplaatst door mc_kwok
smiliegeneratortestft6.gif

DIKKE ²² !!!!

uberhaupt veel te weinig soundclippies hiero....

ik ben wel benieuwd naar die hi-res mp3's

Je hebt 13 jaar ervaring en een diepgaande kennis van de synths volgens jezelf dus dat moet echt peanuts zijn voor jou om een demo te maken waarin je de door jouw gedane beweringen aan ons onwetenden laat horen :)

ik ga dan proberen om met de magere andere synths een beetje in de buurt van jouw roland sound demo te komen om te kijken of er ook voor niet roland bezitters misschien nog hoop is.

Ik heb deze thread geopend en heb uitvoerig beide engine structure's beschreven,en zelfs
de wavestation,die ik een topper vindt en die zelf van Korg is,jaja :-)
als je alles bekijkt lijkt het me inderdaad duidelijk dat de Roland engine meer mogelijkheden
bied op vlak van synthklanken maken.

Met nu een "battle"te gaan houden met demo's,zou ergens misschien wel leuk
zijn,maar anderzijds kan dit evengoed niets zeggen.

Heb de keus overgelaten aan de mensen die deze thread hebben gelezen,
heb er inderdaad ook duidelijk bijgeschreven dat ik nu na 7 jaar Korg ben overgeschakelt
naar Roland en waarom.

Maar heb er ook bijgeschreven dat het allemaal maar uitmaakt met wat je zelf verlangt van een synth en voor welk genre eventueel.

Ook is het niet mijn bedoeling om Roland te promoten,want wat heb ik eraan,
werk niet voor Roland en wordt niets betaald hoor

En daarbij denk wel dat de mensen hier op het forum slim genoeg zijn om niet zomaar
van één persoon de mening te aanvaarden hé,
dus mijn bedoeling is dat ze het zelf uitzoeken met in het achterhoofd wat ik hier heb beschreven qua engine structure's en dat deze personen dan zelf uitmaken wat
voor hen belangrijk is en daaruit hun keus bepalen.

Wil het zeggen dat nu iedereen voor Roland zal kiezen,natuurlijk niet en waarom
zouden ze,weeral t'is een persoonlijke keus.

Zeg ik dat andere synth's minderwaardig zijn,neen

Dus wat zou dat nu opbrengen,ieder van ons demo's maken en die altijd tegenover elkaar
zetten,moeten mensen dan daaruit kiezen voor Roland of Korg.

Dat is toch echt stom hé,demo kunnen alles en niets zeggen,

ik zeg dat het nu aan de mensen zelf is om hun keus te maken
en naargelang ieder zijn behoefte gaat die keus anders zijn.

Ik begrijp gewoon niet dat je wil blijven doorgaan,jij lijkt me minder objectief,
want jij wil precies kost wat kost de M3 promoten,
moet ik nu zelf ééntje gaan kopen og zelf een Oasys,en dan,
wel dan zou ik hetzelfde blijven beweren,zelfs al heb ik dan aan de Oasys 7000 euro betaald
waar zijn we dan??????????

Nogmaals t'is nu aan ieder individueel om zijn/haar keus te maken voor wat ie verlangt

daarnaast heb ik niets gelezen hier waarom volgens jou dan de roland zo'n extreem goeie synth engine heeft.

Heb duidelijk geschreven waarom de Roland engine goed is,lees het eens opnieuw :-)

:kont:

voor mijn part laatje een demo van de roland zelf horen...

ik weet uit ervaring datal die specs (ejij blijft tamelijk beperkt in het vermelden van de belangrijkste specs) soms weinig zeggen over de werkelijke klank en dynamiek vaneen toestel.

2 osc's van hoge kwaliteit kunnen veel rijker zijn dan de combinatie van 4 minderwaardige tones.

samplerate? bitdepth? #mb ROM? DAC's?

anyway, veel blabla, veel papier, weinig resultaat...

en idd, iedereen kan een manual lezen hoor. staat allemaal op het net tegenwoordig.

wel goed voor de newb.

Origineel geplaatst door ronnyvalder
Ik begrijp gewoon niet dat je wil blijven doorgaan,jij lijkt me minder objectief,
want jij wil precies kost wat kost de M3 promoten,
moet ik nu zelf ééntje gaan kopen og zelf een Oasys,en dan,
wel dan zou ik hetzelfde blijven beweren,zelfs al heb ik dan aan de Oasys 7000 euro betaald
waar zijn we dan??????????

het tegengestelde is juist waar. Ik vind dat jouw verhalen nogal negatief zijn geschreven richting korg triton en m3 en oasys.

Als ik zo'n thread als dit zou openen, en zo hoog van de toren zou blazen als jij in het m3 forum hebt gedaan zou ik zelf wel enige sounddemootjes posten om mensen duidelijk te maken wat ik dan bedoel. Jij kan wel zoveel hier beweren, maar het staat haaks op mijn bevindingen met een korg triton, karma en m3.

Op een forum is het niet raar dat niet iedereen op de grond neervalt van adoratie voor jou, en dat er veel mensen hier rondlopen die toch enigzins kritisch naar jouw beweringen kijken. Je hebt nu 6 pagina's een podium gehad voor je ideeen hieromtrent, en ik ben niet bepaald overtuigd. (dat heb je wel eens op een forum met meerdere gebruikers). Daarom vraag ik om demo's. En die demo's hoeven echt geen top of the bill tracks te zijn, maar het moet toch peanuts zijn om met zulke goeie basis sounds een indruk te geven.

ik heb trouwens wel om deze thread gelachen hoor ;) Dus je moet mijn opmerkingen niet te zwaar inzien. Maar je gelijk geven op dit vlak wordt wel heel erg moeilijk zo hahaha.

Het meest grappige vond ik trouwens je reactie op de Souvenir of china demo. Waarin je beweerde dat ik dat juist in combi mode deed en dat korg daar juist zo goed in was. Ik had namelijk op basis van eerdere beweringen van jou (dat motion synths alleen in prog mode goed klinken en dat als je ze overzet naar combi mode er niks van overblijft omdat dan de fx wegvalt), gebruik gemaakt van 2 motion synths met maar heeeeeeel weinig fx erover.
Jouw reactie was dat combi modes altijd goed klinken en dat het alleen leuk is om snel ideeen op te doen. Hierbij ging je voorbij aan je eerdere opmerkingen.

Ik vond dat echt lachwekkend omdat in een korg m3 en oasys combi mode en sequencer mode eigenlijk gelijk zijn (vergelijkbaar met een roland multi). en je in combi mode gewoon je 16 midi sporen tot je beschikking hebt. Als je dan ook nog nagaat dat ik live daar een complete track neerzet gaat dat toch wel iets verder als alleen wat ideeen mee opzetten ;)

Maar ik begrijp nu uit je reply dat je geen sounds wil laten horen uit de fantom, wat ik daar uit afleidt is dat je misschien helemaal niet in staat bent om je mening in de praktijk om te zetten. Ook geen probleem maar geef dat dan gewoon toe, dan kan ik persoonlijk deze thread als zijnde non info gewoon negeren :)

Origineel geplaatst door RedHat

ik weet uit ervaring datal die specs (ejij blijft tamelijk beperkt in het vermelden van de belangrijkste specs) soms weinig zeggen over de werkelijke klank en dynamiek vaneen toestel.
2 osc's van hoge kwaliteit kunnen veel rijker zijn dan de combinatie van 4 minderwaardige tones.
samplerate? bitdepth? #mb ROM? DAC's?
anyway, veel blabla, veel papier, weinig resultaat...

pcies! eerst sound dan mogelijkheden.... zo is mijn rijtje

Ik vind dat je subjectief bezig bent omdat jij de enige ter wereld bent voor zover ik dat weet die op basis van naamgeving van pcm waves een synth kan beoordelen. daarnaast heb ik niets gelezen hier waarom volgens jou dan de roland zo'n extreem goeie synth engine heeft. PCM basis sounds heeft niks met de engine te maken dat is puur het basis materiaal waarmee de engine de sound kan shapen.

Man,man,man toch,jij weet de dingen wel te verdraaien hé
En dat is telkens zo heb ik gemerkt,daarom dan dat ik een volledige beschrijving
deed van al de engine structure's,maar toch weet je het nu nog te doen hé,
die pcm's die ik beschrijf staken ook in de Triton studio man,dus weet waarover ik spreek,
plus heb de engine structure beschreven en dan erna de pcm's,dus gescheiden hé.
Daarbij heb ook het belang van een verscheidenheid in pcm's beschreven

Dus hou er gewoon mee op,jij hebt een M3,fijn voor U en voor mij :-)

Laat gewoon de mensen zelf uitmaken wat ze keizen,jij wil er precies altijd op aandringen
om voor die Korg M3 te kiezen,dat is me gewoon duidelijk.

Ik niet,ik dring niets op,ik heb inderdaad een FantomX,maar ik post daar geen demo's van
om mensen te overtuigen een Roland FantomX te kopen en ook omdat ik er toevallig
ook 1 heb,zoals jij met jou M3

Fijn,iedereen die de M3 ziet zitten,koop er a.u.b. ééntje,doet me a.u.b. een plezier
maar die effe zich wil verdiepen in deze topic go ahead,en wil je erna nog altijd een Korg
M3 kopen,tof,want dan heb je echt een persoonlijke keus gemaakt.

Dus neen,ik post hier geen demo's,demo's zeggen niets,je moet deze tocht zelf ondernemen
ieder voor zich

Back