cv -gate in micromoog plaatsen

303zalig303

gebruikte oscillator
is er iemand die iemand kent die een cv gate zou kunnen plaatsen in mijn micromoog ?

als er iemand het zelf ook kan dan is dat super !

ik wil niet te veel geven voor de werkuren..
(natuurlijk betaal ik de cv ook :))

thanks bij voorbaad,
roman

waar hebben wij het hier over?
bedoel je de s-trig naar een standaard gate veranderen, of midi erin bouwen?
de micromoog heft nl al cv in voor pitch en filter en een s-trig in, die redelijk eenvoudig naar gate is te veranderen.
ik weet niet of jij die micromoog wel waard bent ;) anders neem ik m wel over. (tenzij het een ex-vl7 is dan.)

haha, ik ben hem niet waard ?! :D ben je gek man

ik heb nog een hele weg te gaan in de synth wereld (16 jaar oud). wil je me uitleggen hoe ik die naar cv verander ?

roman

Origineel geplaatst door romanlouis
haha, ik ben hem niet waard ?! :D ben je gek man

ik heb nog een hele weg te gaan in de synth wereld (16 jaar oud). wil je me uitleggen hoe ik die naar cv verander ?

roman

Als je de handleiding er ook bij hebt, staat daar in hoe je een kabel maakt die dat voor je doet (zou niet meer dan een paar Euro moeten kosten).

Het grootste probleem zal denk ik de connector ervoor vinden (die is niet standaard), maar wellicht dat ook internet hier een oplossing kan bieden.

Ik heb mijn Micro jaren geleden al van CV/gate in en -out laten voorzien.

Suc6

JurgeN

sorry hoor, maar ik begrijp er niets meer van. je micro van cv/gate in en uit laten voorzien??? waren ze iets vergeten in de fabriek dan, met jouw exemplaar?!

een gate geeft een kort signaal dat de envelope triggert, dat is dus zeg maar een vervanging voor het contact dat je maakt als je een toets indrukt.

de moog heeft geen standaard gate, maar een s-trig. dat is een ander signaal. de moog heeft ook nog eens een andere aansluiting. de s-trig out zou ik me niet al te druk om maken, maar de s-trig in kan je laten aanpassen naar een standaard gate, met een gewone 1/4 jack aansluiting. dan kan je de micromoog wat makkelijker aansturen met bepaalde sequencers en zo. (maar heb je die, of gaat het om het aansturen via midi, vanuit je pc? want als dat je bedoeling is, heb je een midi to cv converter nodig, bv de mcv4 van doepfer, daar gaat een midi kabel in en een paar jacks uit. dan hoeft alleen de aansluiting, maar niet per se het signaal van de moog veranderd te worden. je kan zo'n mcv4 namelijk ook zo instellen dat die een s-trig signaal afgeeft - ipv gate.)

een cv signaal (de micromoog kan er 2 hebben, voor pitch en filter) is een stroompje dat de toonhoogte (osc in) of de filter cutoff (filter in) bepaalt. die ingangen zitten standaard op de micromoog (1/4 jack) en daar hoef je alleen maar zo'n signaal in te voeren, alweer door bv een analoge sequencer, door een midi naar cv box, of door een cv-pedaal.

hoe en met welke apparatuur wil je de micromoog gebruiken?
in welke regio woon je?

Origineel geplaatst door Leo
sorry hoor, maar ik begrijp er niets meer van. je micro van cv/gate in en uit laten voorzien??? waren ze iets vergeten in de fabriek dan, met jouw exemplaar?!
[/i]

Nee, hij is nu voorzien van een Standaard CV/Gate in en -uitgang (met jackpluggen in plaats van de moog-pluggen). Tegelijkertijd is het S-trig verhaal daarmee voor mij verleden tijd. Ik kan dus met elke willekeurige 1V/oct synth/sequencer mijn Moog triggeren.

JurgeN

Back