Nieuwe layout Synthforum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
lektro dat had ik wel niet anders verwacht. als het niet oldskool is is het maar niks he?

ik vind dit erg overzichtelijk, op een puntje na: je ziet de personen niet waarmee je babbelt op de chat tot ze spreken

Stomme vraag,maar waar zit de chat nu eigenlijk?
Want ik raak gedesoriënteerd en kan hem nu niet meer vinden.

Tsja, nieuw hoeft inderdaad niet altijd beter te zijn.
Ik vind tot nu toe de layout ook niet echt geweldig.
En de kleuren zijn ook erg licht inderdaad. Iets meer contrast zou fijn zijn.
Wat ik zeker mis is een groter overzicht van de recente discussies op de homepage.

Ach, de layout went vanzelf wel weer, maar die felle kleuren daar mag wel iets aan gedaan worden.

Verder natuurlijk wel de loftrompet voor het synthforum team dat men de moeite neemt het forum aan de praat te houden voor ons allen !! :okdan:

=(Het is ook vervelend dat je amper meer ziet of je al gepost had in een thread. Dat is nu wel een heel vaag klein puntje geworden.

En waar is de "who's online" gebleven?

Ik hoop maar dat het snel went.. 8D

Aaauch! Lose the green please! ->8)<- it hurts

Komt er nu ook een aangepaste SF pda versie? Andere boards die op Vb3 draaien hebben dit ook en dat werkt echt super!

Asap je vanaf je pda inlogt op SF schakelt de layout automatisch naar de pda versie.

Qua design is de nieuwe opzet zeker GEEN verbetering.. waar zijn de plaatjes? Het lijkt ook wel of 3/4 is verdwenen, zo leeg is hij nu...

Ik hoop dat jullie het deign gedeelte nog onder handen moeten nemen.. want dit vind ik echt niks..

de nieuwe layout vind ik qua functionaliteit erg prettig, alleen de kleuren zijn idd erg fel. in deze tijd dat zelfs google een alternatieve search engine aanbiedt genaamd "blackle" omdat internetpagina's met heldere kleuren meer energie verbruiken dan zwarte pagina's, kunnen we toch ook de kleuren van het nieuwe synthforum een paar tinten donkerder maken? zonder afbreuk te doen aan de geweldige inspanningen die zijn geleverd om deze stap voorwaarts te maken en het almaar groeiende forum ook in de toekomst draaiende te kunnen houden. daar wil ik de mods voor bedanken!:okdan:

ow ja, de plaatjes worden niet meer in de posts weergegeven.das op zich wel jammer maar geen grote ramp ofzo.

=(Het is ook vervelend dat je amper meer ziet of je al gepost had in een thread. Dat is nu wel een heel vaag klein puntje geworden.

En waar is de "who's online" gebleven?

Ik hoop maar dat het snel went.. 8D

Linksbovenin frontpage 8o

Met design bedoel je layout? Ik denk dat het een kwestie van wennen is. Ik vind dit nieuwe forum er echt wel beter op geworden. Het zoeken kan nu ook over meerdere categorien, de "ongelezen berichten" blijven ongelezen zolang je er niet in bent geweest en het is meer to-the-point. Ik zag ook al dat na een tijdje threads vanzelf blauw worden. Weet nog niet wat dat inhoudt.
Ik denk dat mensen niet moeten zeuren over kleurtjes want dat gaat nergens over! Opvallend dat mensen altijd zoveel moeite met veranderingen hebben.

Ach, ik vind het wel okee. Het oogt wel erg hip en steriel zo, maar dat is vast een kwestie van wennen. Het is alleen een beetje zoeken nu. Qua functionaliteit lijken zo op het eerste gezicht een aantal handige nieuwe functies ingakken te zijn.

Ik zou kunnen zeggen: het gaat toch om de inhoud? Maar dan is het antwoord "Dan had er ook niets veranderd hoeven te worden" te verwachten, en eerlijk gezegd ook wel op zijn plaats.

1 minpunt, er lijken een heleboel afbeeldingen te zijn verdwenen...

Sorry ik vind het echt geen succes. Men zal vast zeggen "het is even wennen" maar een forumupgrade doe je niet alleen in de naam der techniek.

Ik snap dat het oude forum technisch gezien een puinhoop was door de buggy forumsoftware maar wil je dat oplossen door je hele identiteit weg te gooien?

Mocht dit gaan werken dan moet echt de nieuws afdeling bovenaan de frontpage VEEEEEL aantrekkelijker worden gemaakt, je ziet nu amper het verschil tussen nieuws en normale posts.

Maar goed, ik snap ook wel weer hoeveel werk zoiets is en er zal in de nabije toekomst vast nog wel het e.e.a. worden aangepast. Het moest wel allemaal in een dagje gebeuren en daar heeft men zich ook exact aan gehouden. Daarvoor hulde!

Wat betreft de rest ga ik eerst de kat uit de boom kijken. Misschien went het!

het lijkt ineens wel erg op andere fora. ik vind dat met de nieuwe lay out de pagina erg eenduidig/ platte tekst is geworden. was gewend om op bepaalde vormen/kleurblokjes af te gaan om te klikken/komen waar ik wilde zijn.
en was meer dan tevreden met de functionaliteit (behalve dan misschien reageren in te koop/ruil aangeboden), maar misschien is deze lay out ook weer gewoon een kwestie van wennen.
is vast veel werk geweest.

sommige dingen zijn echt netjes gedaan (knoppen, nieuwe handigheidjes). achtergrondkleur (of ontbreken daarvan) maakt het geheel echter te fel idd.

misschien een idee om de oude kleuren weer in ere te herstellen. dit is toch wel erg radicaal met het verleden breken en persoonlijk vind ik het wel fijn als er nog iets herinnerd aan de oude lay.

iig grote dank aan degenen die hier hun tijd hebben ingestopt!

Mischien is het handig om iets meer onderscheid te maken in de weergave van een Quote in een post, dmv andere (subtiele achtergrond kleur of lettertype. 't is nu een beetje lastig om de quote te onderscheiden van het reply...
Grappig, ik zie nu net dat in alle andere threads (behalve deze dus) dat de quotes vetgedrukt zijn. Hmmm, waarom niet in deze thread?

Tja volgens mij is eerst het forum technisch in orde gemaakt en daarna pas layouttechnisch.

Hoop ik.

Grappig, ik zie nu net dat in alle andere threads (behalve deze dus) dat de quotes vetgedrukt zijn. Hmmm, waarom niet in deze thread?
De oude forum versie plaatste automatisch een
Code:
[b]
in de QUOTE tags. De nieuwe versie niet. Vandaar.

Over die kleurtjes ben ik al aan het nadenken. Ikzelf heb daar ook problemen mee.

Dan kunnen we de volgende tag ook wat mooier maken! ;)

Bericht door een moderator:
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla

Het belangrijkste van deze wijziging is dat we nu veel makkelijker kunnen wijzigen. Nog niet alle zaken functioneren naar behoren en over kleurtjes zullen we het nooit eens worden, maar we doen ons best.
Ik zou zeggen, post je opmerkingen in dit Feedback forum met als begin van het onderwerp: [Synthforum 2.0]

Kunnen we niet gewoon de kleurtjes uit de oude synthforum terugzetten? Volgens mij is het vooral een kwestie van kleurcodes uit de css van de oude overzetten in de CSS file van de nieuwe site; max. een uurtje werk, en dan vindt 80% van de bezoekers het waarschijnlijk wel OK.
Nu vindt alleen Jan de Bouvrie deze site mooi :engel:

Het is niet zozeer dat ik wit niet mooi vindt, maar er is nul komma nul contrast tussen de onderdelen (alles is wit of bijna-witgrijs). Contrast is goed! En dat blauw was toch prima!

M'n eerste indruk is dat ik het geen verbetering vind. Ik weet niet wat iedereen bedoelt met die felle kleuren. Bij mij is in ieder geval wit de overheersende kleur. Ik vind het allemaal erg steriel aandoen. Wit met tekst en nauwelijks nog plaatjes en buttons. Zeker de pb sectie vind ik geen verbetering. Ik zoek me rot naar de knopjes etc. Zal deels ook wel een kwestie van wennen zijn denk ik. Misschien denk ik er over een paar dagen heel anders over. In ieder geval hulde voor het feit dat er zo hard gewerkt wordt aan het forum. Er zijn zeker ook dingen verbeterd !!
Op dit moment is de functionaliteit wel oke, maar is de look en feel nog niet helemaal wat ik persoonlijk prettig vind.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back