Nieuwe layout Synthforum

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Qua design is de nieuwe opzet zeker GEEN verbetering.. waar zijn de plaatjes? Het lijkt ook wel of 3/4 is verdwenen, zo leeg is hij nu...

Ik hoop dat jullie het deign gedeelte nog onder handen moeten nemen.. want dit vind ik echt niks..
Bericht door een moderator:
Momenteel worden van de attachments nog thumbnails gemaakt. Dit kost wat tijd en gebeurt nu op de achtergrond. Zo ook indexeren van forums. Nog eventjes geduld aub.

die layout is idd niks, ik vind het erg onoverzichtelijk, omdat alles zo licht is zie ik overal tekst maar niet meteen waar het bij hoort, komt erg rommelig over.

Wat ook jammer is, is dat je niet meer rechts op aangeboden of gevraagd kan klikken zodat je dan op de marktplaats terecht komt, nu kom je alleen in 1 bericht, of je moet helemaal via forum-marktplaats-aangeboden gaan klikken...

Ook staan er nu wel erg weinig recente discussies op de voorpagina, door de grote hoeveelheid informatie die eronder staat...

Tenslotte wil ik na bovenstaande negativiteit nog wel even m'n waardering uitspreken voor de mensen die het forum draaiende weten te houden: respect :halleluja

Goedemorgen, da's heul anders. Jammer dat de recente post lijst zo kort is. Gezien het tempo waarin het hier gaat ligt een bericht zo weer van de voorpagina. Komt er ook een directe link van de titel van de twee marktplaatsrubrieken naar de desbetreffende pagina? Wel handig idd dat je snel een eerste blik kunt werpen op de inhoud van een topic.
Zal allemaal wel wennen zijn maar de conservatief in mij zegt dat het vroegah beter was, meer info op de voorpagina.

De start pagina is overzichtelijker geworden en de layout is een kwestie van even wennen. Maar ik zou jullie vriendelijk willen verzoeken de witte achtergrond te vervangen. Dit doet echt pijn aan de ogen.

Ik heb het forum ook wel gemist gisteren. Doe dat nooit meer op zondag!!! :D

De nieuwe kleuren zijn nogal flashy maar ooit moest het er toch van komen hé.

Alvast bedankt aan wie er zich zijn zondag voor heeft opgeofferd. :halleluja

Hmm, ik vind de nieuwe layout ook geen verbetering.
Omdat alle kleuren min of meer hetzelfde zijn komt dat de leesbaarheid niet bepaald ten goed, imho.

Wellicht is het een idee om dit thema te hebben maar met de zelfde kleuren van het oude forum?

[Edit] Wat is de nieuwe URL van de RSS feed?

Tenslotte wil ik na bovenstaande negativiteit nog wel even m'n waardering uitspreken voor de mensen die het forum draaiende weten te houden: respect

Inderdaad, dat mag best wel eens gezegd worden :okdan:

Alleen dus iPod look and feel terug-graden naar de old-skool synthforum l&f, en dan kunnen we allemaal de zonnebril weer afzetten :geslaagd:

Kunnen we niet gewoon de kleurtjes uit de oude synthforum terugzetten? ...
...Nu vindt alleen Jan de Bouvrie deze site mooi :engel:

Het is niet zozeer dat ik wit niet mooi vindt, maar er is nul komma nul contrast tussen de onderdelen (alles is wit of bijna-witgrijs). Contrast is goed! En dat blauw was toch prima!

Ik vond de oude interface toch ook een stuk prettiger.. voorlopig maar even met de 8) op forummen ;)

Toch respect voor het werk jongens!! :okdan:

[synthforum 2.0] Mening nieuwe layout

[synthforum 2.0] Mening nieuwe layout

Mooie layout, goed kleugebruik

Laatst gewijzigd:
Ik moet er zeker aan wennen.
Me eerste indruk is dat ik het erg onoverzichtelijk vind.
Voor al bij recente berichten op de main page.
Bij de oude zag je ze onder elkaar en nu zit er een regel tussen.
Maar goed...

Prima face lift.

Ik ben vooral blij met de gemakkelijkere manier om links te maken. Gewoon tekst selecteren en pop upje openen. Komt danook te staan waar je cursor is. Dat was voorheen helaas vaak zoeken !

Prima dus.

Wel een probleem in de database denk ik, de zoekfunctie van het forum levert enkel resultaten op t/m 2003....

wow, dit wordt wel even wennen zeg.
Vindt het er op het eerste gezicht wat minimalistisch en standaard uitzien. En dat blauw met gifgroen... ik vond de oude synthforum er toch wat aantrekkelijker uitzien.
't weinige contrast is idd een probleem en maakt het wat onoverzichtelijk.

En idd ook erg jammer dat er maar 10 recente posts op de voorpagina staan. Da's echt veel te weinig. In de vorige layout kon je er hier veel meer zien en kreeg je echt een mooi overzicht. Nu is het lang niet zo bruikbaar meer. If it ain't broken... :)

[Edit] Wat is de nieuwe URL van de RSS feed?

Uit de faq:

Er zijn momenteel twee formaten RSS-feeds beschikbaar: RSS en RSS v2. De verschillen zijn als volgt:

RSS 0.91 - Deze RSS-feed is gebaseerd op een standaard die geschreven is door Netscape. Je krijgt daarmee een link en de titel van de discussie te zien.
https://www.synthforum.nl/forums/external.php?type=rss
RSS 2.0 - Deze RSS-feed bevat de titel, de auteur, de datum en inhoud van het eerste bericht in de discussie.
https://www.synthforum.nl/forums/external.php?type=rss2
Om deze mogelijkheid aan een MyYahoo-pagina toe te voegen, klik hier.

De forums waarop dit van toepassing is, kunnen ook alleen toegankelijk worden gemaakt voor gastbezoekers. Hiervoor moet een andere parameter aan de URL met het nummer van het forum worden toegevoegd:
https://www.synthforum.nl/forums/external.php?type=rss2&forumids=123

Als de inhoud voor meerdere forums gegenereerd moet worden, moeten de nummers gescheiden worden door komma's.

Front

Front

Ook van mij allereerst lof voor de intentionele inzet om dingen te verbeteren.

Fijn wel dat de foto's bij de aankondingingen van nieuwe producten nu klein op de voorpagina worden geplaatst. Ik vond het voorheen zeer irritant om iedere keer langs die verdekte advertenties te moeten scrollen, met foto's (bijv. van een softwaredoos) die soms het halve scherm vulden.

Jammer daarentegen weer dat die productaankondigingen nog altijd boven de forumdiscussies staan. Een krant zet z'n voorpagina ook niet vol met grote advertenties, en daar is een goede reden voor.

Mogelijk is er technisch gisteren van alles verbeterd. De buitenkant, je visitekaartje dus, vind ook ik een verbijsterend voorbeeld van slecht webdesign.

Dit soort uitkomsten zie je vaak wanneer designers niet op inhoud en functionaliteit (hoeven te) letten, of er niemand in de buurt is die durft in te grijpen. Het resultaat is een wat mij betreft zo goed als onleesbare voorpagina geworden. Alle tekst lijkt te zijn opgerekt, en dat op een forum waar het om inhoud gaat...?

En dat je alles zelf moeten gaan bijstellen op kleur en contrast etc.? Als het om een beetje finetuning gaat o.k., maar stel je voor dat je dit bij alle websites waar je regelmatig komt moet gaan doen? De oude site was ook niet echt een visueel feest (wat voor mij voor een site als deze trouwens niet stoort), maar wel zeer veel overzichtelijker en leesbaarder.

Het magazine Interface maakt vaak vergelijkbare blunders. Teksten werden daar zelfs regelmatig diagonaal op de pagina afgesneden de afgelopen jaren, en individuele woorden soms al na een eerste lettergreep van twee letters. Waarschijnlijk een slecht betaalde ontwerper die als tegenprestatie een hoge mate van artistieke vrijheid eist. Resultaat is een 'vakblad' waarvan de inhoudelijke content tegenwoordig al tot Spits grootte is teruggebracht, en door het design nog acht maal holler overkomt. De Margriet voor de vent.

Ik hoop dat de meeste energie gisteren, en in de weken van voorbereiding, is geinvesteerd in de technische verbeteringen. Met een beetje serieuze ontwerper erbij kun je de buitenkant in een halve dag zeer veel leesbaarder en aantrekkelijker maken.

Succes ermee!

Allereerst geweldig dat de beheerders van synthforum nogsteeds tijd en moeite willen steken in verbeteringen van het forum!

Zeurpuntjes : het is idd wel even wennen, ik zag in dit topic dat ik niet de enige was (daarom ook even mijn mening-reply). De hoofdpagina is erg... eh... minimaal geworden. Ik miste gelijk de vertrouwde kleuren van het oude forum en ook de achterplaatjes (header) die het altijd zo stijlvol maakte (het is nu wel erg wit). De 'recente discussies' lijst is te klein.

Maargoed... (een oude Fasttracker quote) "Rome was not built in one day." :)

Ik vind de lay behoorlijk inspiratieloos... Het lijkt wel een standaard skinnetje (is het ook?). Je kan goed zien dat het forum een upgrade van mensen heeft gehad die meer met de techniek dan met de looks bezig zijn. Op zich goeie zaak dat je het technisch nu voor elkaar hebt maar het oog wil ook wat :)

De vorige lay was volgensmij ietwat Oberheimerish en dat staat een synthforum gewoon beter. Mijn input zou zijn: pak een synth en laat je door de looks inpireren iets te bouwen. Mogelijkheden te over: DSI/PPG (blauw/grijs/zwart), Nord (rood/zwart), Moog (bruin, wit, zwart).

Misschien leuk voor mensen oom een lay te bedenken voor het forum? De stichting kan de regels en (technische) voorwaarden bedenken. Lijkt me een leuke "competitie", een keer wat anders dan kutnummers knutselen. :)

Ohh nee, dit forum is er echt op achteruit gegaan. Man, ik keek er echt naar uit al had ik het idee dat het niet echt nodig was... =(=(=(=(=(=(=(=(=(=(

Voor mensen die er bijna dagelijks op kijken is dit echt een inflatie. Ik weet dat het goed bedoeld is. Maar dit is meer dan een kwestie van wennen hoor.

Hopelijk komen er nog aanpassingen. In iedergeval de kleuren hoop ik.

Succes !

tis ook nog heel erg maandag ochtend. kei gaar, gedachten staan nog op vrijdagavond, waar ik gebleven was....... :r

maar alles went, behalve een apple :geslaagd:

Een kleine tip mbt tot de layout, het hele forum is qua html volgens mij nu volledig dynamisch, ik heb een scherm met vrij hoge resolutie waardoor synthforum nu heel breeeeeed is geworden, is het mogelijk om de layout te fixeren op een vaste breedte? Bijv 800 pix ofzo, nu zit er erg veel whitespace in bepaalde cellen bij het overzicht van threads, en postings zijn ook erg breed nu.

Verder ben ik benieuwd hoe het forum er uit gaat zien, het updaten zal ook het beter configureren mogelijk moeten hebben gemaakt, ik ben benieuwd! :okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back