Idee voor marktplaats

Ik zie het zo:
als er iets is dat mij wel interesseert maar de woonplaats staat er niet bij, ben ik veel sneller geneigd om niet verder te lezen. De verkoper mist daardoor misschien een kans, wie weet. Eigen schuld, dikke bult.

nou dit boeit me dus helemaal niks, als ik iets wil hebben en het is gewoon een goede prijs, rij ik er gwoon heen, of laat het op sturen.

ben al een paar keer naar duitslandd gereden. 3 uur heen en weer 3 uur terug. :confused: ik lijk wel gek, denk ik bij me nu zelf, oh nee ik ben gek :stupid

verplichten slaat dus nergens op...
waarom heeft de sf top er baat bij dat men netjes de prijs MOET vermelden en dan nu ook nog de woonplaats...?

het is gewoon helemaal aan de verkoper zelf hoe hij/zij het 'invult'...
of zijn de meeste mensen hiero te lui om ff wat extended info via de pb op te vragen?

sjonge jonge waar gaat het weer over zeg...

Origineel geplaatst door 6 trak
verplichten slaat dus nergens op...
waarom heeft de sf top er baat bij dat men netjes de prijs MOET vermelden en dan nu ook nog de woonplaats...?

het is gewoon helemaal aan de verkoper zelf hoe hij/zij het 'invult'...
of zijn de meeste mensen hiero te lui om ff wat extended info via de pb op te vragen?

sjonge jonge waar gaat het weer over zeg...
Ik sluit me volledig bij 6 aan.

Ergens niet op reageren omdat er geen woonplaats bij staat snap ik niet helemaal. Opsturen bestaat toch ook nog altijd?

Ik ben ondertussen zo'n beetje 't hele land doorgeweest voor m'n gear, en zelfs een retourtje Groningen-Roosendaal was de moeite meer dan waard :).

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik sluit me volledig bij 6 aan.

Ergens niet op reageren omdat er geen woonplaats bij staat snap ik niet helemaal. Opsturen bestaat toch ook nog altijd?

Ik ben ondertussen zo'n beetje 't hele land doorgeweest voor m'n gear, en zelfs een retourtje Groningen-Roosendaal was de moeite meer dan waard :).
juist!

kunnen er dan ook regels worden opgesteld t.a.v. kopers?

klinkt ook stom he? ...daarom!

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik ben ondertussen zo'n beetje 't hele land doorgeweest voor m'n gear, en zelfs een retourtje Groningen-Roosendaal was de moeite meer dan waard .

Da's gemakkelijk gezegd als je daarvoor tijd hebt. Werkelijk, ik heb mijn handen vol met allerlei dingen maar ik moet daar niet verder over uitweiden. Ik zou dus graag weten of het niet te ver is om er naar toe te rijden. Opsturen gaat soms, niet altijd. Grote zaken zijn gewoon te duur daarvoor (keyboardstand bvb).

Maarreuh, ik was hier niet de vragende partij hee. Ik zei maar wat ik doe. Elk zijn meug nietwaar?

De reden dat er een vraagprijs bij staat is om zo een soort van prijswijzer te hebben.

De vraagprijs en de daadwerkelijke verkoopprijs hoeven natuurlijk niet altijd overeen te komen, maar het is wel een indicatie. Nu hebben we van de laatste 4 jaar zo'n beetje de vraagprijzen van verschillende apparaten. Ik vind dat wel leuke informatie...

Origineel geplaatst door hermax
Da's gemakkelijk gezegd als je daarvoor tijd hebt.
Ik maak er graag tijd voor vrij :).
Maar goed, ik kan me voorstellen dat niet iedereen zin heeft om het hele land door te reizen. Maar hier is het vakje "woont in" wel handig voor lijkt me, wat gewoon naast ieder bericht staat wat je post. Als je daar je woonplaats neer zet ipv van "nergens", "een huis", "op mars", enz., hoef je ook niet meer te emmeren over verplichtingen bij advertenties...;)

Voor mij zijn de afstanden nog groter, ik kom uit een ander land hee :D
Wat je daar zegt is feitelijk wat ik bedoelde, als ik een advertentie zie, maar zie in dat vakje 'ik woon in' niets duidelijk in staan, verlies ik al interesse, want dan moet ik eerst nog gaan pb-en om te weten waar het is... ik bedoel maar, 'ach, ik wacht wel op een andere aanbieding'
Maar dat gaan verplichten? Bah neen, een verkoper moet maar zo verstandig zijn om zo volledig mogelijk te zijn en er alles aan doen om eventuele kopers te 'strikken'.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Nu hebben we van de laatste 4 jaar zo'n beetje de vraagprijzen van verschillende apparaten. Ik vind dat wel leuke informatie...

Leuk? Leuk? Mwah. Heb je er ook iets aan?

Wat de woonplaats betreft: handig, maar veel mensen her (en elders) lijken stevig paranoïde: geen woonplaats, vaak zelfs geen naam..... tja

Vraagprijs en eventueel woonplaats verplichten is gewoon praktisch. Stel je voor: ik bied een TB-303 te koop aan. Mooi.

Dan krijg ik allemaal pb's met de vraag wat 'ie moet kosten... dus om wat serverbelasting te besparen kun je dat er net zo goed bij zetten. Advertentie zonder prijs is gewoon onzin.

En daarna wil je toch altijd weten waar dat ding vandaan moet komen... ik vind het ook lekkerder om iets om de hoek te kopen dan dat ik naar Groningen of Maastricht moet. En sommige dingen zijn gewoon niet zo praktisch om op te sturen (19" inch rack, mixer, grote synths, ...)

Dus... om het allemaal wat makkelijker te maken en deals sneller te sluiten, is het gewoon handig om die twee dingen te verplichten. Bij interesse van een koper zijn dat toch de eerste vragen die worden gesteld.

:smeris: :D

Ik heb bijna altijd iets op laten sturen als ik iets kocht via het forum, dan heb ik niet zo veel aan een woonplaats.. het is eerder andersom, de verkopende partij wil mijn woonplaats weten dan.

Kunnen we de verkopende partij niet ook maar gelijk verplichten om een gallery van de waren op internet te zetten met close ups??
Die wil ik tenslotte ook eerst hebben voor ik iets op laat sturen...

mm..beetje overdreven allemaal.. wat een drukte..

Ik vind dat iedereen zijn woonplaats in zijn avatar moet vermelden. Dan weet ik bij elke post of ik het serieus moet nemen of dat ik het met een korrel zout moet nemen.

Ik vind ook dat iedereen zijn leeftijd moet vermelden.
Ik vind trouwens ook dat iedereen zijn echte naam moet vermelden.

arggggggg...al die verplichtingen.. alsof er nog niet genoeg regels zijn in dit land en verplichtingen waar je je aan moet houden of voldoen..

Op het clubcharts-forum schijnen een aantal users te zijn weggelopen wegens te veel regeltjes en overijverige modjes.. laat dat hier niet ook gebeuren, (gelukkig zijn de mods hier best wel flex)

Vrijheid blijheid. Dan maar een pb extra sturen.. goh goh wat erg.. wil je nou die synth of ben je liever lui??

Voor mij is alles prima zo, kan het zo blijven?

zowiezo.. ik begin er zo langzaam voor te raken dat het feedback forum verwijderd gaat worden, al dat ge'zever'...

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Ik vind dat iedereen zijn woonplaats in zijn avatar moet vermelden. Dan weet ik bij elke post of ik het serieus moet nemen of dat ik het met een korrel zout moet nemen.

Ik vind ook dat iedereen zijn leeftijd moet vermelden.
Ik vind trouwens ook dat iedereen zijn echte naam moet vermelden.

Ik heb je een pb met pasfoto gestuurd 8o)

Inderdaad....

Dingen doe MOETEN mogen blijven
En dingen die MOGEN moeten we verbieden

Het enige dat MAG niet verboden hoeft te worden wat mij betreft is: zeiken.

Origineel geplaatst door Hanz
Verplichtheids check? En hoe zie je dat precies voor je?

1) Het veld moet gevuld zijn. Resultaat: "men" vult onzin in.
Ik woon in: "zbomb". Vraagprijs "bied maar" of "0 euro".

Als je dat zou doen, zou het met een dropdownlist moeten gebeuren, zodat je alleen maar een plaatsnaam kan kiezen uit de lijst.

Groetjes van Rudo

Dropdownlist met de grotere steden of "omgeving ...", of misschien zelfs wel de eerste 2 cijfers van de postcode, lijkt me dan handiger.

Als je het mij vraagt: het afdwingen van dit soort dingen werkt niet.
Krijg je alleen maar gezeur en kost alleen maar meer moderatietijd (sorry, zelfs ìk heb af en toe een sociaal leven! :o: )

Even heel kort samengevat: het zit tussen de oren van de verkopers.
En die verkopers, dat zijn jullie zèlf. Dus: by all means, vermeld netjes de locatie, afhalen, staat van het apparaat, cupmaat, whatever... maak er wat leuks van...

... maar laten we niet heel het forum volplakken met regeltjes die de mods weer moeten controleren.
(wie hebben het dan weer gedaan? ik weet het wel!)

... mijn tip: heeft een verkoper niet alles netjes ingevuld? stuur 'm pb, waarin je hem vraagt om dit netjes in de advertentie thread alsnog te vermelden.

... of koop gewoon niet van deze persoon, net zo makkelijk. Strikt persoonlijk heb ik de ervaring dat mensen die slordig adverteren gewoon ook minder betrouwbaar zijn. Dusssss...

Origineel geplaatst door Hanz

... Strikt persoonlijk heb ik de ervaring dat mensen die slordig adverteren gewoon ook minder betrouwbaar zijn. Dusssss...

Daar ben ik het dan wel weer mee eens...

Back