Idee voor marktplaats

Origineel geplaatst door mc_kwok
Wat in die thread mijns inziens terecht wordt genoemd: een verplicht veld garandeert geen zinvolle input. Je ziet nu al grapjassen melden "richtprijs 500000 maar bieden mag ook". ( haha :frons: )

Kortom, de moderator moet hoe dan ook blijven controleren.

En eigenlijk snijdt vooral de verkoper zichzelf in de vingers, omdat hij minder snel z'n spullen verkoopt.

Mark 2 studio?

Origineel geplaatst door klausito
Woonplaats/verblijfplaats vind ik nieteens zo interessant om dat verplicht te maken, dat kun je wel in een pb vragen. Bovendien zijn de verzendkosten in NL behoorlijk laag en levering vaak binnen 24 uur.
Maar de richtprijs is volgens de SF policy wel verplicht maar is niet als zo danig als constraint ingesteld.

Laat jij graag een grote mengtafel opsturen of zou je 'm zelf graag opsturen? Ik niet en een hoop anderen waarschijnlijk ook niet... alleen het verpakkingsmateriaal al wat je voor zo'n ding nodig hebt!

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Laat jij graag een grote mengtafel opsturen of zou je 'm zelf graag opsturen? Ik niet en een hoop anderen waarschijnlijk ook niet... alleen het verpakkingsmateriaal al wat je voor zo'n ding nodig hebt!

Nee maar bij zo'n groot ding staan de reiskosten misschien wel in verhouding tot de vraagprijs.
Je kunt ook via PB de woonplaats vragen.

Origineel geplaatst door hermax
Ik zie het zo:
als er iets is dat mij wel interesseert maar de woonplaats staat er niet bij, ben ik veel sneller geneigd om niet verder te lezen. De verkoper mist daardoor misschien een kans, wie weet. Eigen schuld, dikke bult.

of jij mist de koop van je leven :P

anyways ik vindt woonplaats vermelden bullshit.. niet iedereen hoeft te weten in welk god vergeten dorp ik woon..
en ik denk dat er meer mensen zijn die t niet nodig vinden dat iedereen zo maar ff kan zien waar je woont..
mochten ze er geen problemen mee hebben, fijn.. dan vermelden ze t maar.. maar verplichten?

ik heb mn provincie in mn profiel staan, dat geeft een goeie richting aan voor iedereen, en als er serieuze interesse is in iets dat ik verkoop kunnen we onderling adressen uitwisselen.. maar dat t nu publiekelijk voor iedereen te zien is, zit ik niet op te wachten..

sjesus, want een gelul. Wie kan het nou schelen of iemand kan zien in welke woonplaats je woond. Het is verdomde handig dat er in een advertentie een woonplaats staat, want 9 van de 10 zijn vaak toch te ver weg, dus dan hoef ik ook geen intresse in het apparaat te tonen en geen mailtje met allerlij vragen op te stellen. Ik snap echt het probleem niet van een aantal mensen. =( :stupid

Het lijkt wel of men zich schaamt voor zijn of haar woonplek.

Alphen a/d Rijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Misschien omdat mijn complete gearlist online staat en ik geen proletarische shoppers over de vloer wil? En al te veel mailtjes heb gehad van mensen die wel es langs willen komen enzo..

Laatst gewijzigd:
Hoezo, Boem, wil je eindelijk een knappe wagen kopen dan?

volvo-66-st.jpg

Origineel geplaatst door Sioux
Misschien omdat mijn complete gearlist online staat en ik geen proletarische shoppers over de vloer wil?

Same here.. Als mensen geïnteresseerd zijn om een apparaat te kopen, dan kunnen ze altijd een mailtje of pm sturen met waar ik woon, dan geef ik ook gewoon antwoord, maar niet iedereen hoeft precies te weten waar ik woon :)

Is voor te stellen, edoch onzin.. Tenzij je in een dorp woont waarin je de enige inwoner bent.. Het is nu niet zo dat ik naar Alphen ad Rijn ga rijden om maar eens op de gok te gokken waar de gear van Sander zich bevindt..

Maargoed, moet iedereen zelf weten natuurlijk! MAar op zijn minst de provincie vind ik inderdaad wel makkelijk ivm het Marktplaats gedeelte!

Vind het wel handig als mensen hun stad/regio vermelden in hun avatar.
En ook handig als mensen naar mijn avatar kijken om te zien waar ik zit, zonder het te hoeven vragen. Mensen die dat vragen vind ik dom en blind 8o)

ROT-TER-DAM-HOEL-IE-KUN !!!!

Neemt niet weg dat ik meestal de extra moeiet wel neem om te pben als iets niet duidelijk is.

Als we toch bezig zijn, ik zou het fijn vinden als het verplicht word dat mensen weten hoe ze moeten
quoten
en hoe ze het beste op pbs kunnen antwoorden. Zeker als er 7 vorige pbs met info erin gequote staat. De eene keer zonder quote en de andere keer metr quote reageren, onderaan of bovenaan ....... etc. :confused: Moet je zoeken welke post het laatste was, zonder dat er een datum/tijd bijstaat ....

:D

Origineel geplaatst door Sioux
Misschien omdat mijn complete gearlist online staat en ik geen proletarische shoppers over de vloer wil? En al te veel mailtjes heb gehad van mensen die wel es langs willen komen enzo..

oja, ff op sioux zoeken in bijv rotterdam. ja ik zal je snel vinden.
Man je naam staat geeneens op het forum. Dus wat een dom gebeuren allemaal :stupid :stupid

Origineel geplaatst door sander
oja, ff op sioux zoeken in bijv rotterdam. ja ik zal je snel vinden.
Man je naam staat geeneens op het forum. Dus wat een dom gebeuren allemaal :stupid :stupid

Je moet eens weten hoe vindingrijk sommige mensen kunnen zijn en allerlei strootjes die ze vinden op internet aan elkaar knopen. Als je al een paar keer bezoek thuis hebt gehad praat je misschien wel anders.

Ik zet mijn woonplaats niet snel in een verkooptopic omdat ik voor 95% van de forumbezoekers gewoon een takke-end weg woon. Winschoten ligt gewoon niet naast de deur.

kaart_land_2.jpg

Het rode stipje rechtsboven :D.
Winschoten - Amsterdam Osdorp doe ik in twee uurtjes. Vind het wel meevallen eigenlijk.

-C-

Origineel geplaatst door sander
sjesus, want een gelul. Wie kan het nou schelen of iemand kan zien in welke woonplaats je woond. Het is verdomde handig dat er in een advertentie een woonplaats staat, want 9 van de 10 zijn vaak toch te ver weg, dus dan hoef ik ook geen intresse in het apparaat te tonen en geen mailtje met allerlij vragen op te stellen.

Helemaal mee eens. Maar het aangeven van de provincie is toch niet zo spannend om te programmeren lijkt me? ff bolletje aanklikken en adv. plaatsen. Vooral voor de mensen die uit Belgie komen.

Het probleem is toch met een peebeetje opgelost?

"Waar woon je?" is dan toch niet zo'n rare vraag?

Idee voor marktplaats

Is het misschien een idee om op het Marktplaats-gedeelte een apart, verplicht invoerveld te maken voor de richtprijs? Dat scheelt een hoop modereren lijkt mij! Lijkt me knap irritant om elke dag weer -tig threads te moeten voorzien van een vraag om de richtprijs! :okdan:

Back