Idee voor marktplaats

etaoin

Brodgar Tech
Is het misschien een idee om in de Marktplaats FAQ te zetten dat als mensen in hun advertentie zetten dat je iets moet afhalen, dat ze dan ook zeggen waar je het moet afhalen? Dat scheelt weer een PM. En als het voor meer mensen een PM scheelt, scheelt het het forum database-ruimte en de ontvanger inbox-ruimte.

Dat is een goed idee, maar als ik even kijk hoeveel tijd ik kwijt ben met controleren of er uberhaupt een richtprijs vermeld wordt... ;)

Origineel geplaatst door Hanz
Dat is een goed idee, maar als ik even kijk hoeveel tijd ik kwijt ben met controleren of er uberhaupt een richtprijs vermeld wordt... ;)

Gewoon direct verwijderen!

Ik heb vaak zat de vraag gehad waar ik woonde terwijl dat in m'n avatar staat.

FAQ is leuk maar de gemiddelde SF'er is een luie hond. En die BrEaZaH kids zijn ut erchst.
Dat geldt trouwens voor kopers en verkopers. Uitzonderingen daargelaten.

Enige echt goed werkende oplossing lijkt me form fields met verplichtheids check.

Naam
Bied aan
opsturen mogenlijk? ja/nee

etc.

Verplichtheids check? En hoe zie je dat precies voor je?

1) Het veld moet gevuld zijn. Resultaat: "men" vult onzin in.
Ik woon in: "zbomb". Vraagprijs "bied maar" of "0 euro".

2) De mods moeten handmatig beoordelen of de juiste gegevens zijn ingevuld.
Tevens gaan ze nabellen en organiseren ze huis-aan-huis bezoekjes, want anders kon het wel eens zo zijn dat er onjuiste informatie is ingevoerd.
Ik begrijp dat we de voorstanders voor deze regeling mogen benaderen voor een financiele bijdrage?
Zo ja, graag replyen o.v.v. naam, adres, woonplaats, emailadres, sofinr. en bloedgroep. Pasfoto bijsluiten. :)

Wat een bullshit.

Als je graag iets wilt verkopen moet je voor voldoende info zorgen.
Doe je dat niet, dan duurt het langer voor je iets kwijt bent misschien. Mensen die écht geinteresseerd zijn PB'en toch wel om meer info.

-C-

op wat slaat deze thread eigenlijk?! :confused:
... wat een onzin
........ als je met iemand afspreekt moet je toch zijn preciese adres kennen, dus moet je zowiezo toch achter zn adres vragen... OINK?! :confused:
en ik denk ni dat als iemand iets verpatst, hij zijn juiste adres erbij geeft, publiek.

Zou wel wreed dom zijn he ...:
Te koop: Minimoog met Digidesign HD systeem. Af te halen in de Stationstraat in Antwerpen. Ik ben niet thuis van dan tot dan.. HAHAAAA :W

Meer ter gemak. Als iemand iets aanbiedt en daarbij zegt "alleen afhalen", en daar gelijk bij zegt "in Brussel", dan is dat voor mij (in Almere) niet zinvol om op te reageren als het iets is dat ik voor de prijs van twee tanks benzine meer gewoon in de winkel kan halen. Da's alles. Uiteraard kan ik daar via PB/e-mail achter komen, maar liever lui dan moe natuurlijk :D

Was omdat ik net naar iets gekeken had waar iemand nogal stelling "wordt NIET opgestuurd" bij had gezet maar niet verteld had waar je het dan moest ophalen.

Uiteraard heb je als je de deal maakt het adres nodig, maar dat is een heel ander verhaal, dat bedoel ik niet.

Dit heb ik al ZO vaak aangegeven..

En dan bedoel ik niet alleen aan de Mods, maar in 't algemeen.
Maar wat zijn er veel personen die niet ff nadenken om MINIMAAL de omgeving te vermelden waar 't te bezichtigen/halen is. Niet iedereen koopt graag op 'de gok'... :stupid

Al staat idd de plaats maar onder de Avatar.. Bij mij niet, ik zet de plaats er altijd bij in m'n advertentie.

Maar goed, 't zal allemaal wel te veel moeite zijn........ :Z

Woonplaats verplichten op Marktplaats?

Woonplaats verplichten op Marktplaats?

Hai... is het iets (weet niet of het technisc mogelijk is) om iedereen die iets te koop aanbiedt te verplichten zijn/haar woonplaats op te geven?

Ik reageer liever op iets wat redelijk in de buurt is dan bijvoorbeeld in Groningen of Maastricht en één van de eerste vragen die ik altijd stel of te horen krijg is: "waar woon je?"...

Het is maar een idee, maar ik zou het verdomde handig vinden en ik denk dat ik neit de enige ben! :)

:doei:

Maakt niet uit. 't KAN niet VAAK genoeg gemeld worden! Misschien dat die hardnekkige ^%$%%* er dan eens een keer aan gaan denken om de plaats/omgeving erbij te vermelden..

:frons:

je kan het ook zo zetten , te koop rond ......... of in de buurt van..............:D

Laten we dan ook verplichten dat alle leden zich voorstellen dmv het 'nieuwe leden' sub- forum 8o)

Verplichten is wel leuk. Maar denk ook even na dat mods hier dan op moeten toezien en nog meer tijd kwijt zijn met controleren. Want er zijn altijd wel sukkels (deze keer even recht voor z'n raap) die of te lui,dronken,stoned of te dom zijn om aan deze verplichtingen te voldoen.

Back