Softsynth op het podium

maar qua werkgeheugen en processor zijn ze het zelfde.
hoewel ik wel gehoord heb dat Dell Studio 15 erg stevig is gebouwd.
Meer mensen met ervaringen?

Meer mensen met ervaringen?

Misschien is het handig te bedenken of je wel een glossy scherm wilt. Heb zo een vaag vermoeden dat dit niet lekker werkt op een podium (met ongetwijfeld lampen in je scherm).

Compaq, c.q. HP, maakt goed spul, en voor niet teveel geld.

Los van de zogenaamde 'consumenten-lijn' is er ook de 'business-lijn,' waar misschien ook wel iets tussen zit voor je (http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/nl/sm/WF04a/321957-321957-64295-3955547-3955547.html).

Tot slot lijkt het mij handig eens goed te gaan rondneuzen op bijvoorbeeld http://www.notebookcheck.nl/.

Succes!

Dell Studio 15 leek mij ook een mooie laptop.. behuizing is qua design mooi...

Alleen lees ik veel slechte verhalen over die Dell Studio icm audio paketten.. IT collegas zijn daarnaast ook niet te spreken over Dell laptops, qua bouwkwaliteit schijnt bv Toshiba veel beter te zijn..

´The Dell Studio 15 (1535) is an absolute no-go for audio usage. See here´...'THERE IS NO FIX! This is a behaviour by design.'; Matthias Carstens - RME:
http://www.rme-audio.de/forum/viewtopic.php?id=3873

DPC spikes issues:
http://www.rme-audio.de/forum/viewtopic.php?id=3873

http://www.native-instruments.com/forum/showthread.php?t=82401&highlight=drivers

http://www.notebookforum.at/dell-forum/32154-dell-studio-15-dcp-latenz-probleme.html

https://www.virtualdj.com/forums/97...Dell_Studio_laptops____Warning___.html?page=3

Laatst gewijzigd:
Misschien is het handig te bedenken of je wel een glossy scherm wilt. Heb zo een vaag vermoeden dat dit niet lekker werkt op een podium (met ongetwijfeld lampen in je scherm).

Succes!

Dit maakt eigenlijk niet uit in mijn ervaring, ik heb nu een Macbook Pro, en zoals bekend is het scherm ervan uberglossy. Maar je ziet alles eigenlijk wel prima op je scherm. Ik heb nog nooit last gehad van reflecties op de buhne, er zijn namelijk wel veel lichten, maar over het algemeen is het er toch vrij donker.

Ik werk live met Logic Pro, is in 3 jaar optreden 1x gecrashed door een plugin, die ik dus nooit meer gebruik ;)

Ik wil eigenlijk over gaan op mainstage maar die ondersteund geen afspeelmogelijkheden van backingtracks :(

Een update mbt mijn ervaringen met soft synths op het podium.

Mbt mijn eigen setup: op 1 ding na ben ik heel te vreden over het resultaat, ik heb nl. 1x de midi panic button nodig om Mainstage weer aan de praat te krijgen. Dit wist ik van te voren dus ik heb er niet zoveel last van gehad maar toch...... Het zou 1 van de niet Apple AU-plugins kunnen zijn die ik gebruikt heb. Maar qua mogelijkheden, stabiliteit en sound krijgt Apple Mainstage van mij een hele dikke voldoende.

Het probleem met Mainstage heb ik getackeld. Ik gebruikte een scroll-wheel (dial) om van patches te switchen. Hierdoor ging Mainstage in korte tijd veel patches laden die door deze program changes werden getriggerd met hoog CPU gebruik tot gevolg. Tevens heb ik wat plugin effecten naar een bus verhuisd en nu werkt het als een zonnetje :)

Ik wil eigenlijk over gaan op mainstage maar die ondersteund geen afspeelmogelijkheden van backingtracks :(

Ik heb dit zelf nog niet getest maar wellicht dat je dit kunt doen mbv de ESX24 sampler? Anders nog even wachten op de volgende versie van Mainstage die met Logic 9 uit komt, volgens insiders wordt daar weer het nodige verbeterd.

zit je daar lekker te spelen, klinkt het ineens schel door de speakers "your virus database has been updated" 8o)

Ik heb dit zelf nog niet getest maar wellicht dat je dit kunt doen mbv de ESX24 sampler? Anders nog even wachten op de volgende versie van Mainstage die met Logic 9 uit komt, volgens insiders wordt daar weer het nodige verbeterd.

Heb ik aan zitten te denken, maar behoorlijk risicovol denk ik ook (opeens per ongeluk je nummer opnieuw triggeren staat nogal lullig :dubbel:). Sowieso kan ik dan geen presets meer switchen in een nummer.

Ik zit te twijfelen tussen twee laptops,

Compaq Presario CQ-61 (600 euro)
Packard Bell Easynote MH36-U-022 (500 euro)

Allebei hebben een T2400 Proccessor en 4 gig werkgeheugen.
Het verschil is alleen dat de Packard Bell 500 Gig Harde schijf heeft en de Compaq Presario 'maar' 320 Gig maar dat de Compaq Presario een 15,6 Inch beelscherm heeft in plaats 'maar' 15,4.
Het verschil is honderd euro maar mijn gevoel gaat af op de Compaq, aangezien die mij ook steviger lijkt?

Iemand nog tips, (over deze twee laptops)??

Ik ben uiteindelijk voor Compaq Presario CQ-61 gegaan..
Eerst alle software shit eraf gehaald..
Nu alles aan het installeren

Ik gebruik zelf Mainstage met een MacBook pro.. werkt prima! Ik vroeg me alleen af of iemand wel eens last heeft van een keyboard wat niet meer reageert?

Ik ben uiteindelijk voor Compaq Presario CQ-61 gegaan..
Eerst alle software shit eraf gehaald..
Nu alles aan het installeren

Hey Synth freak... heb je je laptop al gecheckt met een dcp latency check progje? Zo kan je zien of je laptop geschikt is voor audio aplicaties. Ben benieuwd of je Compaq okay is aangezien ik ook aan het kijken ben naar een laptop..

http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml

Ik bedoelde eigenlijk meer in bandjes, en niet in het techno en house gebeuren..
Ik ben zelf toetsenist in een coverband, en in het circuit waarin ik speel heb ik het nog heeeel weinig gezien.
Daarjuist nog een interview gezien met de leden van Ultravox. (traden onlangs op op de Lokerse feesten)
Die treden tegenwoordig op met kwasie alleen laptops en midicontrollers. Hard to believe he! En dat zonder afbreuk te doen op hun sound.
Blijven er natuurlijk nog altijd de live violisten en dergelijke, maar kwa synths volledig software en midicontrollers.

Weet je, als Ultravox het zegt, dan mag hier nog het gans forum schreeuwen dat softsynths toch niet helemaal dát zijn, en 'nep' tegenover analoge bakken. Ik heb hun geluid gehoord, het klinkt geweldig. Dit was de druppel die me helemaal doet overstappen naar softsynths.
Nu nog de goeie softsynths van de slechte onderscheiden natuurlijk. En das ook een hele kunst. Ach, als er hardware info te vinden is over bekende artisten, dan zal er ook wel info te vinden zijn omtrent hun software-gebruik.

Laatst gewijzigd:
De vraag is ook niet of softsynths werken of niet toch? Er zijn hele goede en hele slechte, ik hou er niet van om mee te spelen maar moet helaas wel af en toe.
Waar het om gaat is met wat voor setup je draait en wat de eisen aan je setup zijn. Menig grote show van een artiest met naam draait misschien met softsynths alleen wel met heeeeeeleeee goede audiokaarten eraan, sounds los uitsturen naar een te gek front-of-house-systeem waar alles individueel behandelt word als zijnde een los instrument en dus geen interne summing wat sowiezo al scheelt, externe processing erbij, soms ook nog eens onstage individuele softsounds door bijv effect pedaaltjes heen, goed geprogrammeerde sequences en sounds, daarnaast ook nog eens een A en een B systeem die automatische gesynced of soms zelf met de hand gesynced worden, die systemen worden in de gatem gehouden door een speciaal iemand onder of aan de zijkant van de stage die soms switched en schakeld enz...enz...enz...zo krijg je iets wel draaiend en goedklinkend hoor no prob, dat gebeurd al jaren ook met backingtracks, keyboard tour-rigs enz...

Waar het om gaat is of je met jouw ('jouw' in het algemeen) laptoppie en synths en audio-interface probleemloos en goedklinkend kan doen wat je wilt met de stabiliteit die vereisd of nodig is voor wat je doet. Ik niet, of soms...als het goed moet ga ik nu ook met een a + b systeem op pad en nog eens de mogelijkheid om over te schakelen naar zelfgeprogrammeerde patches op mijn hardware bakken just-in-case. Dat werkt wel, dan ben ik zeker van m'n zaak en hoef ik WAT IK HAAT niet meer onstage te denken aan het hele IT verhaal maar kan ik me concentreren op muziekmaken, show geven, doen wat er door de band of artiest gevraagd wordt en ze me voor betalen.

Dat is waar, Manu.
Ik stel mezelf die vraag ook. Wat is er nou precies nodig om live niet in verlegenheid te komen ?
Een artist met naam zoals Ultravox, heeft natuurlijk budget genoeg voor een monster-machine per instrument. Maar wat is nou het minimum ?
Geen idee.

Wat ik wel weet is dat ik 2 dagen geleden een andere thread heb geopend waarin ik iedereen vriendelijk verzoek te stemmen op tweakers.net voor een review omtrent "pc's voor audiofielen".
Die term dekt misschien ook niet de hele lading maar het is misschien al 10 cm in de goede richting.
Niets anders als negatieve respons op gehad. Dus ik zoek het lekker zelf uit en deel het met niemand.

Ik denk dat dat is omdat er weinig audiofielen hier op het forum zitten. Maar producers, arrangeurs enz...
De audiofiel-hoek is een compleet andere discipline. Gaat meestal over HiFi apparatuur, of in iedergeval de weergave van muziek, platen, cd's van hoge kwaliteit en weet ik veel wat, ook zeker niet mijn hoek.

Dat is waar, Manu.
Ik stel mezelf die vraag ook. Wat is er nou precies nodig om live niet in verlegenheid te komen ?
Een artist met naam zoals Ultravox, heeft natuurlijk budget genoeg voor een monster-machine per instrument. Maar wat is nou het minimum ?
Geen idee.

Wat ik wel weet is dat ik 2 dagen geleden een andere thread heb geopend waarin ik iedereen vriendelijk verzoek te stemmen op tweakers.net voor een review omtrent "pc's voor audiofielen".
Die term dekt misschien ook niet de hele lading maar het is misschien al 10 cm in de goede richting.
Niets anders als negatieve respons op gehad. Dus ik zoek het lekker zelf uit en deel het met niemand.

[kortdoordebocht]Koop een MacBook (Pro), Logic of Ableton en een interface. Klaar![/kortdoordebocht]

Ik gebruik een MacBook die vorige week precies 3 jaar oud is geworden, met Ableton Live 6 en een Presonus FireWire interface naast m'n Nord Electro voor m'n strings, Moog en andere synthsounds. Als een zonnetje. Nooit problemen mee gehad. Aansluiten heeft wel wat tijd nodig, maar daar wordt je steeds handiger in.

Back