Donaties voor het Synthforum?

Donaties voor het Synthforum?

• Ik doneer zonder overige doelen

Stemmen: 3 7,3%
  • Ik doneer alleen als ik weet wat er mee gaat gebeuren

Stemmen: 13 31,7%
  • Ik doneer niet

Stemmen: 9 22,0%
  • Ik zou 1 - 24 per jaar doneren

Stemmen: 11 26,8%
  • Ik zou 25 - 49 per jaar doneren

Stemmen: 4 9,8%
  • Ik zou 50 - 75 per jaar doneren

Stemmen: 1 2,4%
  • Ik zou meer dan 75 per jaar doneren

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    41
D

Deleted member 18007

Guest
Ik heb nog wat cash op m`n paypal staan. Graag wil ik stichting synthforum.nl wat doneren.

Hoe doe ik dat?

Te gek !
maarr, nog heel even wachten , want daar zullen we het een en ander voor moeten regelen.

Ik heb nog wat cash op m`n paypal staan. Graag wil ik stichting synthforum.nl wat doneren.

Hoe doe ik dat?

Stichting anoniempje paypal werkt op dit moment wel ;) en neemt ook donaties aan :D

EN wat kunnen we gaan betekenen voor het synth forum..

als mijn Paypal account weer boven de 100E noteert,
=en dat is waarschijnlijk volgende week.=.

is mijn aanbod weer voor even van de baan ......

actie actie actie dus...

Murc :yamaha:

Donaties voor het synthforum?

Donaties voor het synthforum?

Donaties op het synthorum

Al erg lang een idee van velen, maar er gebeurt niets.

In het kader van mijn onderzoek een opiniepeiling onder ons :)

Als ik naar mijn gegevens kijk dan zie ik 10% actieve leden. Dat komt neer op 1600 personen.

Wikipedia krijgt dit jaar 6.000.000 euro of dollar binnen alleen door donaties. Hier worden dure serverkosten etc van betaald. Ook activiteiten voor leden en professionals worden betaald tbv de community.

Ik denk dat de community ook deze koers willen varen als daar de mogelijkheid voor is. Maar ja ik kan het wel denken, maar ik onderzoek het liever, vandaar mijn vraag jouw mening even te geven.

Bedankt

Puik plan

Beetje commitment mag wel, het is tenslotte een mooi forum, heb er persoonlijk al veel aan gehad.

Kom op met dat rekeningnummer :okdan:

als sf een donatie nodig had waren ze nu al lang down,maw hebben ze dus geen donatie nodig gezien de eigenaar het anders oplost ,met als conclusie dat alle centen gewoonweg wat er dan ook verteld wordt de pocket in gaat.

EDIT: heb je dan ook nog 10tallen die gaan juichen dat ze iets gaan geven tot op het ogenblik dat het kan,en dan plots niets, nada en hoor je niets meer van hen.

Ja maar er zouden wel dingen van georganiseerd kunnen zoals workshops ed.
Ik denk ook dat de topic starter dat bedoelt

Iedereen kan toch een workshop, of welke vorm van bijeenkomst dan ook organiseren en daar bijvoorbeeld een toegangsprijs voor hanteren. 't Is maar de vraag of de organisatie van het forum zich wel wil bezighoudne met het organiseren van dat soort activiteten.

Donaties lijken me zinniger om de kosten van de infrastructuur en ontwikkeling te dekken. Mocht dat nodig zijn zou ik toch eerst de mogelijkheden van banners overwegen. Veel gemakkelijker te organiseren en ik denk een veel hoger/beter voorspelbaar rendement.

Het zou zonde zijn als de organisatie heel veel uit eigen zak aan het betalen is om het forum in de lucht te houden maar, zoals HEXAGON al zei, daar zal wel in voorzien zijn.

heb er zoveel lol van , wil best 10tjeslid worden (kunnen we misschien wel zendtijd krijgen !)

Ja maar er zouden wel dingen van georganiseerd kunnen zoals workshops ed.
Ik denk ook dat de topic starter dat bedoelt

klopt. Een paar ideeen:

- workshops idd, nog steeds betalen, maar misschien korting voor betalende leden
- cd release van SF
- freelance programmeur voor extra functionaliteiten
- journalist om lieden te interviewen etc.
- video-tutorials
- etc
- gebruik je fantasie binnen de context van het forum en de community

kan best interessant zijn, als er draagvlak voor is

als sf een donatie nodig had waren ze nu al lang down,maw hebben ze dus geen donatie nodig gezien de eigenaar het anders oplost ,met als conclusie dat alle centen gewoonweg wat er dan ook verteld wordt de pocket in gaat.

EDIT: heb je dan ook nog 10tallen die gaan juichen dat ze iets gaan geven tot op het ogenblik dat het kan,en dan plots niets, nada en hoor je niets meer van hen.

Hex, ik stel deze bijdrage van jou weinig op prijs. Alle kosten voor synthforum.nl zijn tot op heden uit de eigen zak van een aantal moderators betaald. (Al sinds de oprichting.)

Dus...

Voor de rest: dit forum voor is voor iedereen. Donaties zijn uitsluitend op vrijwillige basis en worden uitsluitend gebruikt voor onderhoud aan de server, nieuwe hardware & software, en onkosten (denk aan reiskosten bijvoorbeeld.) Wat overblijft gaat in een pot en kan bijvoorbeeld voor toekomstige synthforum-meetings gebruikt.

(Dit is geen AN, hoor.)

Laatst gewijzigd:
Hex, ik stel deze van jou bijdrage weinig op prijs. Alle kosten voor synthforum.nl zijn tot op heden uit de eigen zak van een aantal moderators betaald. (Al sinds de oprichting.)

Dus...

Voor de rest: dit forum voor is voor iedereen. Donaties zijn uitsluitend op vrijwillige basis en worden uitsluitend gebruikt voor onderhoud aan de server, nieuwe hardware & software, en onkosten (denk aan reiskosten bijvoorbeeld.) Wat overblijft gaat in een pot en kan bijvoorbeeld voor toekomstige synthforum-meetings gebruikt.

(Dit is geen AN, hoor.)

Ik dacht dat de eigenaar meerdere sites had,zo werd me verteld...

Niemand gaat uit eigen zak ,voor de fun dan, dure serverkosten betalen,
als de gebruikte bandbreedt ook weinig is dan zijn de kosten miniem indien het een gehuurde server is.

Gezien er geen vraag is ,is het ook niet nodig om het in leven te houden,daar ga ik vanuit.

En als dat echt een noodzaak was geweest dan hadden we al lang banners etc. zoals eerder werdt vermeld.

Verder heb ik er niets op tegen indien er toch doneren natuurlijk,daar niet van ( wat meteen in betwisting wordt genomen door shortwave blijkt)

Back