Donaties voor het Synthforum?

Donaties voor het Synthforum?

• Ik doneer zonder overige doelen

Stemmen: 3 7,3%
  • Ik doneer alleen als ik weet wat er mee gaat gebeuren

Stemmen: 13 31,7%
  • Ik doneer niet

Stemmen: 9 22,0%
  • Ik zou 1 - 24 per jaar doneren

Stemmen: 11 26,8%
  • Ik zou 25 - 49 per jaar doneren

Stemmen: 4 9,8%
  • Ik zou 50 - 75 per jaar doneren

Stemmen: 1 2,4%
  • Ik zou meer dan 75 per jaar doneren

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    41
Ik dacht dat de eigenaar meerdere sites had,zo werd me verteld...

Niemand gaat uit eigen zak ,voor de fun dan, dure serverkosten betalen,
als de gebruikte bandbreedt ook weinig is dan zijn de kosten miniem indien het een gehuurde server is.

Joh, jij moet niet zoveel denken, en gewoon blij zijn dat het forum er is. ;)

Synthforum.nl draait al 8 jaar zonder (noemenswaardige) advertenties en zonder bijdragen van gebruikers. Daarom ben ik Niemand zeer dankbaar dat hij/zij wel voor de server heeft willen betalen. Dus je mag nu ophouden met zeuren, ok?

@Ro9: voor dit stukje tekst komt binnenkort een directe link op de voorpagina.

Stichting Synthforum Nederland zorgt ervoor dat het synthforum op internet beschikbaar is en blijft.
Indien je de werkzaamheden van de stichting wilt steunen, dan kan dat door geld te doneren.
De donaties worden gebruikt om het voortbestaan van het forum te garanderen door o.a. te investeren in de nodige apparatuur (zoals serverhardware) en software.

De gegevens van onze bankrekening:

Rekeningnummer: 13 52 36 568 t.n.v. St. Synthforum te Venlo
Bank: Rabobank
IBAN: NL87 RABO 0135 2365 68
BIC: RABONL2U

Joh, jij moet niet zoveel denken, en gewoon blij zijn dat het forum er is. ;)

Synthforum.nl draait al 8 jaar zonder (noemenswaardige) advertenties en zonder bijdragen van gebruikers. Daarom ben ik Niemand zeer dankbaar dat hij/zij wel voor de server heeft willen betalen. Dus je mag nu ophouden met zeuren, ok?

ok,maar is het dan niet zo dat de eigenaar nog sites heeft,ik dacht die van xox of midibox,had ooit iemand (erkend lid) me hier verteld (sites die dus wel vruchten opbrengen)?

En als dat echt een noodzaak was geweest dan hadden we al lang banners etc. zoals eerder werdt vermeld.
:dubbel: (je moest eens weten)

klopt. Een paar ideeen:
- workshops idd, nog steeds betalen, maar misschien korting voor betalende leden
Dit kan je zelf ook doen hoor. Kwestie van even organiseren en aanpakken.
- cd release van SF
Kan je zelf ook regelen.
- freelance programmeur voor extra functionaliteiten
:dubbel:
- journalist om lieden te interviewen etc.
:dubbel:
- video-tutorials
- etc
- gebruik je fantasie binnen de context van het forum en de community
kan best interessant zijn, als er draagvlak voor is

Waarom zouden anderen dat voor jouw moeten organiseren? Als je er behoefte aan hebt dan zul er gewoon zelf achteraan moeten gaan. En echt niemand die je tegenhoud hoor. (Of mensen er dankbaar voor gaan zijn is nog maar afwachten trouwens.)

Waarom zouden anderen dat voor jouw moeten organiseren?

Het gaat niet om mij. Als er budget zou zijn, dan kan dat voor de community geregeld worden.

Zo zou iedereen dus op het forum met een goed idee voor het forum bv een idee kunnen financieren omdat daar een potje voor is.

Soort van krachten bundelen...

Natuurlijk kan iedereen zelf een workshop gaan organiseren.
Maar is het niet makkelijker om dat aan mensen over te laten die bijvoorbeeld ook de meetings organiseren?
Centrale organisatie voor dat soort dingen lijkt me niet zo raar zeker niet als het dus door mensen word gedaan die al bekend met het organiseren van evenementen (ik organiseer zelf psyparty's en kan me voorstellen dat veel mensen afgeschrikt worden door dit soort dingen)
En door bereid te zijn geld te storten geef je toch aan dat je er moeite (tot een bepaalde hoogte) voor wil doen, dus meteen roepen als je het wil dan doe je het zelf maar vind ik een beetje apart.
Zeker omdat het dan overkomt dat die mensen niks willen doen en dat is dus niet zo. Ze storten geld en daarvoor hebben ze gewerkt en dat is moeite (mag ik hopen).

Daarnaast word een community hechter door het organiseren van dit soort dingen onder een centrale naam en dat lijkt me nooit slecht.

Of de beheerders daar tijd cq. zin viir/in hebben is weer een heel ander verhaal.

Iedereen is vrij om een meeting te organiseren.
Je kan verwachten dat het forum het op de frontpage zet en dat is het wel een beetje.
Mischien dat ze er verder mee pronken meer niet.

Ik ben tegen het idee dat Synthforum van alles zou moeten organiseren, of budgetten zou moeten hebben om bepaalde activiteiten te realiseren.

Dat zou betekent dat Synthforum een vinger in de pap zou krijgen in dergelijke aktiviteiten en daarmee de vrijheid om zelf dingen te ondernemen in de weg zou staan.

Geld doneren om het forum te onderhouden prima, alle overige initiatieven moeten vrij blijven van invloeden van buitenaf. (vind ik) :)

Natuurlijk kan iedereen zelf een workshop gaan organiseren.
Maar is het niet makkelijker om dat aan mensen over te laten die bijvoorbeeld ook de meetings organiseren?
Hahaha, nee dank je!

Een meeting organiseren is leuk, de meetingdag zelf ook, verder heb ik wel andere dingen te doen. :W

Iedereen die een goed idee denkt te hebben moet zelf ook maar voor de realisatie zorgen, lijkt me het meest praktisch.

Nou bij deze dan

Ga wel kijken of ik Robert Henke zover kan krijgen een keer naar nederland te krijgen die heeft we wat te vertellen.

En iedereen kan altijd de iedeen van een ander afkraken das het makkelijkste wat er is.

Ik vind het een goed idee maar als je alles zelf schijnt te moeten doen ook best.

Waar zal ik de thread plaatsen?

als sf een donatie nodig had waren ze nu al lang down,maw hebben ze dus geen donatie nodig gezien de eigenaar het anders oplost ,met als conclusie dat alle centen gewoonweg wat er dan ook verteld wordt de pocket in gaat.

Dat weet ik niet. Het zou goed kunnen dat er een aantal mensen van stichting SF jarenlang zelf voor de kosten opgedraaid hebben, gewoon uit liefde (hobby, idealisme, etc). Stel nu dat die personen het "zakgeld" dat ze daar eerder aan hebben besteed niet meer kunnen opbrengen (je zal bijvoorbeeld opeens geen werk meer hebben), dan kunnen donaties (of andere middelen, bijvoorbeeld de google-adds) het door ons geliefde (want wat heb je hier anders te zoeken IMHO) forum draaiend houden. Niks mis mee lijkt me.

Als je bang bent dat je bijdrage aan de strijkstok blijft hangen (wat volgens mij niet kan, dit is een synthforum en geen viool/cello forum), of als je graag wilt weten waar wat aan gespendeerd wordt, vraag je toch gewoon het jaarverslag op? Dat lijkt mij meer constructief dan hier stemming te lopen maken.

In basis zal je denk ik doneren als een tegemoetkoming in de kosten voor het aanbieden van de huidige funcionaliteit. Niks mis mee toch?

btn_donateCC_LG.gif

dit forum kost me meer dan het onderhoudszakje voor de kerk: eerst investeren in iemands buchla200 aanschaf en nu weer de flappen trekken. en als er nu eens wat muziek voor gespeeld werd...
misschien een idee om wat mensen over de streep te trekken: geef eens een straatoptreden op secondlife, met virtueel donatieschaaltje

Wat overblijft gaat in een pot en kan bijvoorbeeld voor toekomstige synthforum-meetings gebruikt.

Bedankt voor alle positieve en vrolijke (en vooral zeer opbouwende) reacties. :frons:

Momenteel is er niet eens 80 euro in kas voor een harddisk. Toen het forum een week plat lag, heeft een van ons dat betaald. Voor de rest zei ik met nadruk kan omdat wij als forumbeheerders inderdaad de organisatie van evenementen aan de leden overlaten.

@HEX: mij is niets bekend van andere sites, en al zou dat zo zijn, dan staat dat geheel los van synthforum.nl want dat valt onder Stichting Synthforum.nl. And besides wat doet het er überhaüpt toe, wat voor sites iemand verder nog heeft?

Momenteel is er niet eens 80 euro in kas voor een harddisk.

Ok dit is wel een uitdaging denk ik... ik doneer nu 10 euro dus die is er morgen en blijft er nog

Nog maar 70 euro nodig voor de hardisk

De gegevens van de bankrekening:

Rekeningnummer: 13 52 36 568 t.n.v. St. Synthforum te Venlo o.v.v. Harddisk :)

om maar even een punt duidelijk te maken over, vertellen wat je nodig hebt en hoeveel er over blijft... ik ben benieuwd...

@HEX: mij is niets bekend van andere sites, en al zou dat zo zijn, dan staat dat geheel los van synthforum.nl want dat valt onder Stichting Synthforum.nl. And besides wat doet het er überhaüpt toe, wat voor sites iemand verder nog heeft?

Wel het is dikwijls zo dat als er meerdere sites,fora zijn van 1 eigenaar dat dit komt omdat de persoon in kwestie heel aantrekkelijke of gratis toegang heeft tot host services en/of ook 1 of ander van deze sites in eigendom ,met mogelijke commerciele intentie eventueel voor opbrengst zorgt op welke manier dan ook,waarmee mogelijke kosten gedekt kunnen worden int algemeen.

Wel het is dikwijls zo dat als er meerdere sites,fora zijn van 1 eigenaar dat dit komt omdat de persoon in kwestie heel aantrekkelijke of gratis toegang heeft tot host services en/of ook 1 of ander van deze sites in eigendom ,met mogelijke commerciele intentie eventueel voor opbrengst zorgt op welke manier dan ook,waarmee mogelijke kosten gedekt kunnen worden int algemeen.

Ongetwijfeld gebeuren dit soort dingen in de praktijk, echter synthforum.nl is in eigendom van de stichting synthforum.nl. Er is dus geen sprake van een "persoon in kwestie". Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat er sprake is van een dergelijke constructie, maar dan nog.... Het is dan gewoon een "donatie" (webspace e.d.) van "die persoon in kwestie" aan de stichting.

Buitengewoon genereus, lijkt mij, om ruimte beschikbaar te stellen aan een stelletje azijnpissers (daar reken ik mijzelf ook toe) :D

60 euro nodig voor nieuwe harddisk !
( blauwegrijze giro- envelope is onderweg )

Nog maar 60 euro nodig voor de hardisk

De gegevens van de bankrekening:

Rekeningnummer: 13 52 36 568 t.n.v. St. Synthforum te Venlo o.v.v. Harddisk

Back