Donaties voor het Synthforum?

Donaties voor het Synthforum?

• Ik doneer zonder overige doelen

Stemmen: 3 7,3%
  • Ik doneer alleen als ik weet wat er mee gaat gebeuren

Stemmen: 13 31,7%
  • Ik doneer niet

Stemmen: 9 22,0%
  • Ik zou 1 - 24 per jaar doneren

Stemmen: 11 26,8%
  • Ik zou 25 - 49 per jaar doneren

Stemmen: 4 9,8%
  • Ik zou 50 - 75 per jaar doneren

Stemmen: 1 2,4%
  • Ik zou meer dan 75 per jaar doneren

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    41
Gek genoeg wilden ze hier ruim vier jaar geleden absoluut niets van weten. Waarschijnlijk omdat ze bang waren dat mensen die doneerden dan inspraak wilden gaan eisen of zo. Maar nu zie je toch dat hierop is terug gekomen en toch maar een rek.no. op de site komt te staan.
Dat dit uiteindelijk toch zou gebeuren was dus een juiste voorspelling.

4 jaar geleden...
Verveel je je dat je dat onthoud?

Maar even iets anders al eerder gevraagd maar waar post ik de thread.

Lezing Robert Henke a.k.a. Monolake voor synthforum?

als m'n nieuwe overschrijvingskaarten van de bank binnen zijn, zal ik ook eens het rekeningnummer opzoeken, ik ben nl nog steeds blij met sf.
ik vind het trouwens een slecht idee om stichting synthforum zaken te laten organiseren die niet rechtstreeks met het forum verband houden. Gezien het feit dat het forum draaiende wordt gehouden door vrijwilligers, lijkt het me niet ok om deze vrijwilligers op te zadelen met extra organisatorische werkzaamheden (ook al zou het betaald worden).

ik zou bij de eerstvolgende meeting in de kroeg ook graag m'n biertjes zelf blijven betalen :biertje:

Van mij een joetje voor een grotere of 2e HD of wat jullie willen, het zal mij een zorg zijn wat je er mee doet, van mij part drink je er een :mega: van. :D

Wat mij betreft is het ook niet nodig dat jullie metings of andere dingen buiten het forum om te organiseren, jullie hebben het al druk genoeg met dit forum denk ik zo, maar wat interviews oid zou wel leuk zijn.

Verder thanks voor dit mooie forum. :dj::halleluja

Maar nu zie je toch dat hierop is terug gekomen en toch maar een rek.no. op de site komt te staan.

Ja dat klopt. Er is op terug gekomen...

En wel door een bekend lid die ons een PB stuurde met dat idee. Ik zal zijn naam graag vermelden, maar dat doe ik alleen als hij dat ook goed vind. Overigens iemand die net als de anderen hier, spontaan wilde doneren. Daar was het hem in eerste instantie om te doen. Gewoon spontaan. :)

Leuk geprobeerd.
Vier jaar geleden moesten we bijna smeken om te mogen doneren.
Nee dat mocht toch niet.
Nu dus wel?
Mooi dus niet.

Dus ga nu niet mooi weer spelen dat een onbekende bekende met het lumineuze idee is gekomen. Dat was er al veel langer en nu blijkt dat het forum toch wel geld kost kan het wel?
Daar hebben we in Eindhoven een woord voor.

Ik begrijp het ook niet. Maar ik geloof het allemaal wel.

Donaties op het synthorum

Al erg lang een idee van velen, maar er gebeurt niets.

In het kader van mijn onderzoek een opiniepeiling onder ons :)

Als ik naar mijn gegevens kijk dan zie ik 10% actieve leden. Dat komt neer op 1600 personen.

Wikipedia krijgt dit jaar 6.000.000 euro of dollar binnen alleen door donaties. Hier worden dure serverkosten etc van betaald. Ook activiteiten voor leden en professionals worden betaald tbv de community.

Ik denk dat de community ook deze koers willen varen als daar de mogelijkheid voor is. Maar ja ik kan het wel denken, maar ik onderzoek het liever, vandaar mijn vraag jouw mening even te geven.

Bedankt

hopla 4 bladzijdes al..............

Fuse, geef even aan hoeveel je gedoneerd had willen hebben in de perfecte wereld. Dan openen we gewoon nog zo'n draadje en komt dat bedrag alsnog dik voor mekaar. Verbitterde zeurkous. 8o

Wat het uit maakt?
Als je vier jaar geleden met zware principiele bezwaren aan komt zetten en die nu als sneeuw voor de zon verdwenen te zijn dan blijkt dat al die tijd die principes toch niet zo belangrijk te zijn geweest.
Misschien dat mensen dit raar vinden maar als je er niet bij bent geweest dan zal de context wat moeilijker te begrijpen zijn.
Maar als destijds een paar hele aktieve en gezellige mensen zijn afgeknapt en het forum vaarwel hebben gezegd blijkt maar weer dat dit nooit had hoeven te gebeuren.

En de vermoorde onschuld uithangen is gewoon niets anders dan aanmatigend. Maar wat dat betreft had ik ook niets anders verwacht.
Wat mono hierover had gezegd mag dan wel zijn weggehaald maar dat maakt het niet minder onwaar.

Ik wil wel eens zien wat er gaat gebeuren als er meer mensen gedoneerd hebben en er niets mee gedaan gaat worden. Of gaat er nu wel uitgelegd worden wat er allemaal op stapel staat? Want tot op heden is daar ook nog nooit een fatsoenlijke uitleg over gegeven. Nou ja meer dan 'maak je niet druk, alles komt goed' was het niet.

Ik ben wel nieuwschierig fuse,wat is er dan zoal gebeurt hier int verleden
(dat men liever niet meer bovenhaalt blijkbaar)?

do·na·tie de; "schenking"

Als het geld gebruikt wordt om het forum levend te houden is dat toch al prima. En als je niet wilt doneren moet je dat gewoon niet doen.....heel simpel. Het is geen verplichting namelijk maar volledig vrijwillig, dat is het het hele idee achter een donatie. Anders was het wel een lidmaatschap!

Ik snap de hele poeha er niet over.....doneer wat als je dat een goed idee vind en doe het niet als je het niet zit zitten of niks kan missen. Zal niemand over vallen.

Dit soort gezeik is denk ik precies waarom de stichting synthforum een donatiestructuur niet ziet zitten.

wat mij betreft mogen de mod's gewoon lekker :mega: bier drinken van de donatie's,
of sigaren kopen, of harde disken, of een yap-yummetje pakken.
het is tenslotte allemaal voor de lol.
:mexico:
groeten,
jeroen

Dit soort gezeik is denk ik precies waarom de stichting synthforum een donatiestructuur niet ziet zitten.

Je weet toch nog wel dat die stichting buiten het forum om is geregeld door een paar mensen en toevallig iemand na een paar maanden achterkwam?
Zelfs toen wilden ze niet eens uitleggen waarom die stichting in het leven was geroepen. Na veel gezeur werd er nog steeds niet duidelijk gemaakt het hoe en waarom. Maar goed we hoefden ons geen zorgen te maken.
Maar goed een stichting is verplicht een jaarverslag te publiceren dus die moet wel ergens te vinden zijn (KvK of zo?). Kun je nog eens nazien hoe dat gegaan is en hoe het financieel is georganiseerd.

Ik ben wel nieuwschierig fuse,wat is er dan zoal gebeurt hier int verleden
(dat men liever niet meer bovenhaalt blijkbaar)?
Wij vinden doorgaans dat op het forum niet over het forum gepraat moet worden, maar over vette synths. Dat is de reden waarom wij het niet meer constant boven willen halen.

Ik wil graag met jullie, hex en fuse (en wie dan ook) samen in een kroeg (of andere ruimte) hierover praten, maar niet via threads.

Verder is de situatie nu wel anders als een paar jaar geleden. Het team heeft een andere samenstelling en de community is ook veranderd.

Volgens mij gaat het hier nu ff nergens meer over.

Fuse gaf zelf in augustus 2006 in de thread over GoogleAds al aan:
fuse schreef:
Maw je haalt heel wat op de hals wat misschien met giften (zoals voorgesteld) wel makkelijk haalbaar zou kunnen zijn.
Wij met ons allen waarderen zeer dat de gemaakte kosten door een klein groepje mensen zijn gedragen en als we iets kunnen bijdragen om het 'leed' te verzachten dan lijkt me dat tenminste iets waar je over na zou mogen denken.

Later is die thread ontspoort en dus in zijn geheel weggehaald. Verwijzingen naar het logo van de hoster en later het oprichten van de stichting gingen niet meer om het oplossen van een probleem, maar over wie er gelijk heeft. Een typisch onderwerp wat op het internet altijd uit in ruzie en wat makkelijk in het echt op te lossen is.

De mogelijkheid om te doneren aan een stichting (ipv aan een individue) is nu mogelijk gemaakt en die stichting doet er alles aan om de nederlandse en belgische synthliefhebbers aan hun trekken te laten komen!

Hups, nu weer lekker lezen over wat de winterNAMM brengt.. Dat scheelt een hoop hartslagen.

Back