[deephouse] Trebla - DeepTribal

Zooooo, een lekkere groove. En die bas is erg lekker zwaar.

De kick is me iets te hard, maar da's puur persoonlijk hoor. :)
Misschien anders nog een keer kijken met T-racks.

ik type ff tijdens het luisteren...... klinkt goed...de baslijn klopt voor mijn gevoel niet helemaal met die getunede percussie...misschien die percussie wat anders pitchen of de baslijn transposen?

die gefilterde stab komt precies op tijd..klinkt goed.....misschien kan je die nog een extra octaat omhoog knallen of layeren? ik mis iets hoogs...

verder zou ik dit eerder onder het label "progressive" dan onder "deephouse" willen plakken...

na de break komt er zo'n extra riffje bij dat vinnik niet helemaal geslaagd..beetje te vaag ofzo....en dan begin ik ook het gevoel te krijgen dat er iets moet veranderen in de loops... het is dan allemaal net iets teveel hetzelfde....probeer eens iets met een break of brug waar je de hele baslijn en de stabs e.d. omgooit naar een andere melodie of toonsoort, om vervolgens weer terug te komen op je oorspronkelijke thema..

Olaf

Origineel geplaatst door fuse
Zooooo, een lekkere groove. En die bas is erg lekker zwaar.

De kick is me iets te hard, maar da's puur persoonlijk hoor. :)
Misschien anders nog een keer kijken met T-racks.

Thanks,

klopt kick was iets te hard .. is inmiddels in mijn nieuwe versie aangepast.

Ten eerste bedankt voor je reactie!

Origineel geplaatst door olafmol
ik type ff tijdens het luisteren...... klinkt goed...de baslijn klopt voor mijn gevoel niet helemaal met die getunede percussie...misschien die percussie wat anders pitchen of de baslijn transposen?

Hier zal ik nog even naar kijken, naar mijn gevoel klopt het redelijk ... maar ik zal's wat proberen de percussie te pitchen.

die gefilterde stab komt precies op tijd..klinkt goed.....misschien kan je die nog een extra octaat omhoog knallen of layeren? ik mis iets hoogs...
Goed punt. Ik had ook een beetje het gevoel dat ik nog wat hoogs mistte.

verder zou ik dit eerder onder het label "progressive" dan onder "deephouse" willen plakken...

na de break komt er zo'n extra riffje bij dat vinnik niet helemaal geslaagd..beetje te vaag ofzo....en dan begin ik ook het gevoel te krijgen dat er iets moet veranderen in de loops... het is dan allemaal net iets teveel hetzelfde....probeer eens iets met een break of brug waar je de hele baslijn en de stabs e.d. omgooit naar een andere melodie of toonsoort, om vervolgens weer terug te komen op je oorspronkelijke thema..

Olaf
Oke .. meer variatie na de break dus.

Ik heb weer wat te doen :)

KLinkt lekker, lijkt een beetje op Swag/Odori ken je hen toevallig>?

Ik zou persoonlijk alleen niet die filter gebruiken want dat vind ik anno 2003 een beetje afgezaagd. Die lead die in het midden komt is goed, geeft echt zo'n club feel.

Dit lijkt me wel iets wat je uit kan brengen

Een mooi aanstekelijk ritme is dat zeg, knap gemaakt!
Het wegdraaien van het geluid (die filter dus) .. na, zou ik niet doen, is er een reden voor?? :D :D

Ik sluit me aan bij de reactie van OlafMol :) Lekkere track (vind het toch wel deephouse denk ik, maar whatever) maar idd. dat rifje na de break past niet zo goed.

kben eigelijk nie zo een "house" kerel maar kmoet zeggen dat het wel een groovy track is.
lekker om s'avonds voor het slapen eens op te chillen. mooi gedaan.

greets isnieZot

Back