De grote Cubase 4 draad

Hoi Batteraaf,

Misschien zou je het niet denken maar ik probeer juist zoveel mogelijk zelf uit te zoeken zodat ik niet zomaar van luiheid beticht word, maar het mocht helaas niet baten :P
Die comparison chart ken ik dan ook al een tijd, en hierin staat ook dat Cubase 4 wel Device Maps en panels ondersteunt, en Studio 4 niet. Dat gaf ik trouwens zelf ook al aan in mijn vorige post.
Maar mijn vraag was of Studio 4 geen andere vorm van hardware automation heeft behalve de naamloze controller lanes. Dit kan ik niet in die comparison chart terugvinden.

Alvast bedankt!

edit: Na nog wat meer speurwerk vrees ik dat Cubase 4 de enige oplossing zal zijn dat niet omslachtig werkt met hardware automation (toch?)

Laatst gewijzigd:
Hoi Batteraaf,

edit: Na nog wat meer speurwerk vrees ik dat Cubase 4 de enige oplossing zal zijn dat niet omslachtig werkt met hardware automation (toch?)

Wacht nog even met kopen van Cubase 4 !!
De adviesprijs is omlaag gegaan naar 599 Euro, maar de winkels hier in Nederland moeten de prijzen nog aanpassen!

Scheelt heel wat knaken! :D

Wacht nog even met kopen van Cubase 4 !!
De adviesprijs is omlaag gegaan naar 599 Euro, maar de winkels hier in Nederland moeten de prijzen nog aanpassen!

Scheelt heel wat knaken!

Bij thomann.de is C4 al 544,- ... de Upgrade van Studio 4 naar Full 4 is nu 185, verleidelijk :D

Ik kreeg vandaag een Cubase 4 LE oem versie...is die verkoopbaar ?

Ik kreeg vandaag een Cubase 4 LE oem versie...is die verkoopbaar ?

Volgens mij mag je een OEM niet zomaar verkopen, ik kon mijn XP Pro UK OEM zelfs niet overzetten naar mijn nieuwe PC, daarvoor heb ik nu een retail aangeschaft.

Overigens ik mocht/kon volgens het muziekhuis waar ik mijn Motif XS kocht de meegeleverde Cubase AI4 ook niet los verkopen.

Beetje raar, want je moet een dongle kopen/hebben om de software überhaupt te draaien. Je zou toch zeggen dat dit zou mogen?

Als ik de handleiding lees van die LE,kun je 'm gewoon registreren door een account aan te maken...dus geen dongle nodig...en ik heb 'm nog niet geregistreerd,want ik heb natuurlijk al C4...

Ondertussen krijg ik al PB-tjes van mensen die vragen voor hoeveel ik 'm wegdoe...:D

Hallo,

is cubase 4 nu eigenlijk al deftig compatibel met windows vista 64 bit
Jaein zouden we zeggen bij Steinberg. Lees het volgende even door, dan weet je waarom we het op dit moment als "preview" versie hebben http://knowledgebase.steinberg.de/274_1.html

Sommige dingen zoals MPEX en Rewire zijn nu ook 64 Bit, maar is in Cubase 4 in ieder geval niet meer te implenteren.

Gr,

Chris

Ik heb nu op m'n Quad toch wel wat issues met Cubase 4

Hij sluit niet lekker af, asap ik op afsluiten druk dan krijg ik z'n not responding bericht in de titelbalk, beindigen doe ik via de Taskmanager.

Verder slaat hij mijn gemaakte preferences niet op.

Ik heb volgens de knowledge base wijze heel die preferences map al leeg gemaakt en dan alles opnieuw ingesteld; maar hij slaat de gemaakte/veranderde preferences nog steeds niet op.

Na jaren van sx2.2 te hebben gebruikt wordt het tijd voor een overstap. Op mijn stageplaats heb ik een tijdje sx3 gebruikt en dat beviel me eigenlijk prima! Eerlijk gezegd zie ik er de noodzaak niet echt van in om naar cubase 4 studio of cubase 4 te gaan. Althans, ik ben nog niet overtuigd, maar je mag het gerust nog eens proberen.

Als ik dan toch zou moeten kiezen (vooral vanwege mijn budget)..

Cubase 4 studio is lekker goedkoop en dan is het natuurlijk verleidelijk misschien toch in de toekomst te investeren. Maar wat ik hoorde is dat deze een door mij veel gebruikte functie uit sx3 niet heeft (bij rechtermuisklik op een sample kun je een sample meteen 'processen' door er een tof effect over los te laten).
Dat zou ik wel missen, aangezien dat zou betekenen dat je dan dus een apart spoor moet openen voor dat effect op de desbetreffende sample en dat spoor dus eerst moet bouncen om het vervolgens te importeren. Tijdverlies dus.. Klopt het dat Cubase 4 studio dat niet heeft? Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, het kan zijn dat ik de verkeerde naam heb gebruikt voor die functie. Maar die is voor mij dus erg belangrijk.

Als Cubase 4 dat wel heeft wordt het natuurlijk iets verleidelijker om Cubase 4 daarvoor te aan te schaffen (en ook vanwege de andere tig functies die het beestje heeft).

Echter, mijn keuze zou het liefst uit gaan naar sx3. Maar die is nergens meer te koop. Of wel?? Ik heb gezocht op de site van steinberg, maar daar kan ik het niet vinden. Ik neem aan dat dat voor mij een verstandige keuze zou zijn. Dan kan ik altijd nog eens upgraden naar cubase 4 (neem ik aan?) en bovendien is die vast een stukje goedkoper..

Wie kan me helpen?

PS: Ik ben student en maak voor mijn studie ook regelmatig gebruik van cubase. Is het eenvoudig om voor steinberg's educatieve versies in aanmerking te komen?

@Batteraaf,

Gebeurd dit als je bepaalde VSTI's gebruikt , of ook gewoon met een leeg project ?

Gr,

Chris

Het gebeurt gewoonweg altijd, hij onthoudt ook geen VST/Track presets die ik opsla, recent geopende projecten etc.

Ik werk nu eerst even de tracks af waar ik mee bezig ben en dan zet ik de image van Teach Music terug, ik denk dat er ergens een glitch in de install van C4 heeft plaats gevonden. Kan gebeuren.

Blijven de problemen daarna aanhouden dan ga ik langs de officiële weg support aanvragen bij Steinberg :)

Hallo,

Dat niks in de Cubase preferences opgeslagen wordt: Het programma crashed voordat Cubase zijn eigen instellingen saven kan.

Helaas heb je mijn vraag niet beantwoord: gebeurd dit alleen als je een project hebt met bepaalde plugins of gebeurd dit ook als je een nieuw project begint zonder plugins als je Cubase afsluit ?

In jouw geval ga ik ervan uit dat er een soort van driver conflict is: Cubase sluit af en zegt tegen de geluidskaart (ASIO Driver)--> "we kappen ermee" en wacht totdat de geluidskaart zegt dat hij "afgesloten is.Maar de geluidskaart wacht in dit geval op Cubase dat hij tegen de geluidskaart zegt dat hij zijn taken beeindigt heeft.

In jouw geval wordt het alweer een beetje interessanter: Cubase "schrijft" zijn preferences eigenlijk net voordat deze instructies uitgevoerd worden. Maar lomt in jouw geval dus niet zover.....

In dit geval is het interesant om de system Specs te weten, en te weten wat er verder nog met deze computer gedaan wordt, en hoe deze computer tot een quad core gekomen is.

Moch t je Steinberg direkt aanschrijven dan heb je met mij of mijn andere kollega Jan te maken. Ik ben zelf komende week in Nederland vanwege familie omstandigheden, dus ik raad je aan om je Email in ht engels te schrijven zodat het sneller behandeld wordt.

Gr,

Chris

Goedemorgen Chris,

Ik zal zometeen nog even wat dingen proberen met een leeg project. Van alle apparaten die erin en eraan hangen heb ik de laatste firmware en updates, idem voor Cubase, XP en VST's.

Mijn systeem specs zijn: C2Q, Q6600, 2,4Ghz,1333 Mhz FSB, P35 chipset, Asus 5pk, RME 9652, 4Gb Kingston 800Mhz ddr. 2x UAD, videokaart is een silent 256mb van Asus volgens mij.

Xp pro UK SP3 met 3Gb switch + userva=2800

Ik heb een vergelijkbare PC als Batteraaf, ook met ASUS mobo, Quadcore en HDSP9652 en ik loop ook tegen allerlei onstabiel gedrag van C4 aan. En ik heb nog steeds last van crashende NI producten. Kontakt 3 is gewoon niet te draaien.

Ik heb de laatste weken niet meer gecheckt op nieuwe updates. Is er nog wat uitgekomen? Ik draai nu 4.1.3. volgens mij.

Back