Hey iedereen, dit is m'n eerste post op dit forum
.
Sorry dat ik me niet aankondig in de 'Nieuwe Leden' sectie, maar ik heb weinig tijd, daarmee...
.
Maar ik had eigenlijk nogal een grote vraag:
Ik ben de drummer in een rock-band, en bij mij thuis komt er binnenkort een nieuw gedeelte aan ons huis, wat dus gaat dienen als opname-studio (of dit is toch de bedoeling). Deze ruimte is helemaal geïsoleerd en word opgedeeld in 2 kleinere ruimtes (1 voor te spelen, en 1 voor opname) d.m.v. een muur met een raam erin.
Dit gezegd zijnde, (dit klinkt waarschijnlijk vrij dom
) hebben wij absoluut géén idee van wat wij zouden moeten aanschaffen om tot een goed functionerende opname-studio voor rock muziek moeten komen. Ons budget is niet op voorhand bepaald, maar hangt af van hoeveel alles zal kosten.
De ruimte waarin alles moet komen is 2m lang en 6m breed, dus echt véél ruimte is er niet om iets te plaatsen.
Nu hoopte ik dat jullie misschien ons een beetje wegwijs kunnen maken in wat we best zouden doen, en hoe we dit misschien het beste kunnen aanpakken, en welke merken aan te raden zijn (subjectief waarschijnlijk ^^), en welke kwaliteit aan te raden is voor een goede opname-mogelijkheid, ... enz.
Ik wou dat ik al een aanwijzing kon geven over welke richting we willen uitgaan i.v.m. ons materiaal, maar we kennen er namelijk zelf allemaal geen zak van
.
In ieder geval, héél véél dank bij voorbaat.
Bedankt !
Greets !
Crydevil
.Sorry dat ik me niet aankondig in de 'Nieuwe Leden' sectie, maar ik heb weinig tijd, daarmee...
.Maar ik had eigenlijk nogal een grote vraag:
Ik ben de drummer in een rock-band, en bij mij thuis komt er binnenkort een nieuw gedeelte aan ons huis, wat dus gaat dienen als opname-studio (of dit is toch de bedoeling). Deze ruimte is helemaal geïsoleerd en word opgedeeld in 2 kleinere ruimtes (1 voor te spelen, en 1 voor opname) d.m.v. een muur met een raam erin.
Dit gezegd zijnde, (dit klinkt waarschijnlijk vrij dom
) hebben wij absoluut géén idee van wat wij zouden moeten aanschaffen om tot een goed functionerende opname-studio voor rock muziek moeten komen. Ons budget is niet op voorhand bepaald, maar hangt af van hoeveel alles zal kosten.De ruimte waarin alles moet komen is 2m lang en 6m breed, dus echt véél ruimte is er niet om iets te plaatsen.
Nu hoopte ik dat jullie misschien ons een beetje wegwijs kunnen maken in wat we best zouden doen, en hoe we dit misschien het beste kunnen aanpakken, en welke merken aan te raden zijn (subjectief waarschijnlijk ^^), en welke kwaliteit aan te raden is voor een goede opname-mogelijkheid, ... enz.
Ik wou dat ik al een aanwijzing kon geven over welke richting we willen uitgaan i.v.m. ons materiaal, maar we kennen er namelijk zelf allemaal geen zak van
.In ieder geval, héél véél dank bij voorbaat.
Bedankt !
Greets !

Crydevil