Synthforum offline september 2008

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
attachment.php

De harddisk lijkt op een maxtor -->> nooit meer kopen dus , neem liever bijv. een seagate , voor die paar tientjes meer heb je veel langer plezier.
Zegt de pc-technicus , aangenaam.

By the way : is die harddisk nog te koop :D

Softsynthforum??? Op die site ben ik nog nooit geweest. Ik heb maar een topic gestart op een ander forum waar ik ook lid van ben met de vraag of iemand wat wist en toen na een paar dagen kwam Mono met het verlossende antwoord en een link naar een alternatieve SF chat. Ik kwam niet op het idee om te gaan googlen of synthforum down is. Wat betreft het redirecten wist ik niet beter dat het redelijk makkelijk gaat gebeurd hier op m'n werk ook wel eens als een site te lang down is.

Maar goed, een weekje zonder, geen probleem.

Ik denk jij geen verkeerde dingen moet denken en veronderstellen waar ik verstand van heb. In een virtuele farm is schijfruimte het duurst. Die paar sessies kan een beetje host server wel aan.

Goed migreer jij het maar naar 100 euro per maand hosting.

En dan niet er tussenuit knijpen als de pleuris uitbreekt :D

Natuurlijk gaat veel dank uit naar copini die al dit soort technische onvolkomenheden voor ons oplost en/of in goede banen leidt.

Dank daarvoor.

Voor de rest: ik vond het wel rustig even zonder SF. Een goede stimulans om internet even helemaal "uit" te zetten en me te concentreren op een paar nieuwe tracks!

:D

In een virtuele omgeving is vooral de diskspace inderdaad erg duur. Voor de rest geldt zoals altijd "if you pay peanuts you get monkeys" :-)

ik heb me zitten vervelen jo ..nee hoor. maar toch...

kunnen er geen donaties van 3 euro worden gedaan...anoniem (hier kennende :engel: ) voor nieuw hardware.. Safe the forum it's not a forum "no" it's the dutch synthforum. :erm:

Het heeft een weekje extra geduurd...maar : hoera !! post nr. 5000 *D

gefeliciteerd dione :koffie: tja er is geen taart icoon

Ik denk jij geen verkeerde dingen moet denken en veronderstellen waar ik verstand van heb. In een virtuele farm is schijfruimte het duurst. Die paar sessies kan een beetje host server wel aan.
We hebben het niet over een virtuele farm die intern productie moet draaien maar over een webcluster dat als grootste kostenpost.. jawel.. dataverkeer heeft! Enig idee wat dat kost? Met duizenden bezoeken per dag?

Schijfruimte kost werkelijk geen zak bij een webserver die een forum draait. Sterker nog, in het geval van een eigen server schuif je de harddisks er zo bij (en opslag is nou eenmaal ontzettend goedkoop geworden).

Jongens, wat lopen we nou te zeiken, laten we blij zijn, we hebben hier een forum zonder advertenties/banners, zonder Paypall bedelaars, zonder sponsoren (die soms ook nog eens de pet van MOD ophebben) die te pas en onpas in ieder topic inbreken om hun spulleboel te slijten en een hoeveelheid forumschapen die hen alleen maar nablaten. Ik vind dit forum een VERADEMING en heb DIEP respect voor de mensen die hier hun tijd energie en spullen voor beschikbaar stellen!

Jongens, wat lopen we nou te zeiken, laten we blij zijn, we hebben hier een forum zonder advertenties/banners, zonder Paypall bedelaars, zonder sponsoren (die soms ook nog eens de pet van MOD ophebben) die te pas en onpas in ieder topic inbreken om hun spulleboel te slijten en een hoeveelheid forumschapen die hen alleen maar nablaten. Ik vind dit forum een VERADEMING en heb DIEP respect voor de mensen die hier hun tijd energie en spullen voor beschikbaar stellen!

QFT! :mega:

We hebben het niet over een virtuele farm die intern productie moet draaien maar over een webcluster dat als grootste kostenpost.. jawel.. dataverkeer heeft! Enig idee wat dat kost? Met duizenden bezoeken per dag?

Schijfruimte kost werkelijk geen zak bij een webserver die een forum draait. Sterker nog, in het geval van een eigen server schuif je de harddisks er zo bij (en opslag is nou eenmaal ontzettend goedkoop geworden).

Ongeveer wel ja. En ik had het over een vps niet over een dedicated hardware bakkie. Dus dan zit je al snel met een san als je je vps wil migraten naar een andere host bij problemen.
FF wezen zoeken. 200 GB per maand 20 GB schijfruimte VPS per maand zie ik al voor 20 euro.
Denk niet dat synthforum meer dan 200 gig per maand haalt als het niet veel minder is. Maar is moeilijk in te schatten met alle mp3tjes.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back