Dave Smith MoPho

2de hands, Nee dankje.
Als je troep wilt kopen wat kapot is mischien.
Slechte ervaringen mee! marktplaats.

Da's zuur. Ik heb eigenlijk bijna alleen maar goede ervaringen met 2de hands, en zeker de helft van het spul dat ik heb is gebruikt. Maar meestal ga ik wel ter plekke testen of het werkt en laat ik niet zomaar wat opsturen.

De laatste prettige transactie die ik heb gehad via marktplaats was met iemand die ook op synthforum zat.

Grappig dat er een Audio In op zit (alleen voor t filter waarschijnlijk) zit niet op de Prophet 2008... :frons: gelijk verkopen dat ding!

Grappig dat er een Audio In op zit (alleen voor t filter waarschijnlijk) zit niet op de Prophet 2008... :frons: gelijk verkopen dat ding!

De Evolver heeft wel audio in. Dat kun je gebruiken voor envelope following, distortion ("input hack"+feedback), filter en de delay geloof ik. Maar dat is omdat de Evolver een deels digitaal signaalpad heeft voor audio, en de Prophet 08 niet. Geen idee hoe dat in de MoPho gaat werken.

Ah , ik zie dat Hanz wat specs heeft gevonden.

Kwam ik toch redelijk in de buurt:D

Specs kun je niet horen. Twee apparaten met exact dezelfde specs kunnen toch wel degelijk heel anders klinken.

Ik kan niet wachten tot het toverdoosje uit is. :walker:

Waar ik me over verbaas is dat dit cheap mofo bakkie meer aandacht krijgt dan een Moog OldSkool.
Of is het gros van de mensen hier alleen maar geinteresseerd in dit soort 'budget' spul?

Hier wat audiodemo's die ik via matrixsynth heb gevonden.

http://www.trippler.net/files/p1/mopho1.mp3
http://www.trippler.net/files/p1/mopho2.mp3
http://www.trippler.net/files/p1/mopho3.mp3
http://www.trippler.net/files/p1/mopho4.mp3
http://www.trippler.net/files/p1/mopho5.mp3

Klinkt in mijn oren wel lekker vies analoog ! Voor het geld een harstikke leuke bassynth ! Gaat lekker diep :-)
Geluid is wel lekker, maar de demos zelf zijn behoorlijk dramatish...:D

Waar ik me over verbaas is dat dit cheap mofo bakkie meer aandacht krijgt dan een Moog OldSkool.
Of is het gros van de mensen hier alleen maar geinteresseerd in dit soort 'budget' spul?
Goedkoop dus niet interessant????

De naam 'OldSkool' (om nog maar te zwijgen van alle informatie die er over is) geeft toch al aan dat we precies weten wat we er van kunnen verwachten, dus minder behoefte aan speculatie/vragen/discussie? Van dit ding is veel minder bekend en dus wordt er meer over gesproken.

Daarnaast denk ik inderdaad dat dit apparaat voor veel mensen hier interessanter zal zijn omdat het binnen hun budget ligt. Ik denk dat de meeste hoobyisten hier qua Moogs niet veel verder komen dan de folder :)

Geluid is wel lekker, maar de demos zelf zijn behoorlijk dramatish...:D

Goedkoop dus niet interessant????

even off topic. respect voor die trippler gast, maar ik ben zijn geluiden zoooo beu. ik heb ze moeten horen op men poly evolver, op men blofeld en nu nog es op die mopho... dat is pech hebben als je echt niet moet weten van zen 'sound'.

verknoeit bij mij altijd de inspiratie, meteen deleten is dan enige oplossing en een dagje het toestel in de frisse lucht laten zuiveren zodat alle associaties met die presets voorgoed verleden tijd zijn :kont:

excuses voor het gezeur.

De naam 'OldSkool' (om nog maar te zwijgen van alle informatie die er over is) geeft toch al aan dat we precies weten wat we er van kunnen verwachten, dus minder behoefte aan speculatie/vragen/discussie? Van dit ding is veel minder bekend en dus wordt er meer over gesproken.
Dit ding is een monofone prophet8 en wil je hem editten dan hebbie een computert nodig. Een soort simpele Pulse+ maar dan rauwer.
OldSkool is een minimoog model E (kort door de bocht) en ook monofone lead/bassynth. Kost veel meer kan veel meer en hij is ook nieuw.

Maar daar heb ik het niet over. Eerder over soort collectieve mening als het om iets nieuws gaan. Ligt er maar net aan of iets nieuws aanslaat of niet en pas nadat mensen er zelf een hebben geschoord valt er iets concreets over te zeggen.
Neem nou als bijv die Adrealinn (1,2 en 3). Daar is hier weinig over geboomd (denk dat de meerderheid zelfs niet weet wat voor apparaten dit zijn). Terwijl er over de evolver en prophet8 wel zat is geboomd. En dan vraag ik me af hoe dat zo kan.

Dit ding is een monofone prophet8 en wil je hem editten dan hebbie een computert nodig. Een soort simpele Pulse+ maar dan rauwer.
OldSkool is een minimoog model E (kort door de bocht) en ook monofone lead/bassynth. Kost veel meer kan veel meer en hij is ook nieuw.

Maar daar heb ik het niet over. Eerder over soort collectieve mening als het om iets nieuws gaan. Ligt er maar net aan of iets nieuws aanslaat of niet en pas nadat mensen er zelf een hebben geschoord valt er iets concreets over te zeggen.
Neem nou als bijv die Adrealinn (1,2 en 3). Daar is hier weinig over geboomd (denk dat de meerderheid zelfs niet weet wat voor apparaten dit zijn). Terwijl er over de evolver en prophet8 wel zat is geboomd. En dan vraag ik me af hoe dat zo kan.

Er is tot nu toe maar een topic gewijd aan dit ding?

En de AdrenaLinn is natuurlijk het meest bruikbaar in combinatie met een gitaar. Zo heb je wel meer van dat soort dingen die op zich wel cool zijn maar in principe voor gitaar.

Geen idee, ik denk dat de combinatie van grappig geel kastje, een erg lage prijs voor een analoge synth, een grote naam erachter en de verrassing (niemand wist dat er wat nieuws van DSI aan zat te komen behalve de LinnDrumm II Analog volgens mij) voor de 'ophef' zorgt.

Overigens vind ik de Voyager zelf interessanter ook hoor, dus daar geef ik jou dan weer gelijk in. Maar aangezien dat 'gewoon' een Minimoog is waar alle specs en vooral de sound van bekend zijn zou ik niet weten wat ik er over zou moeten zeggen of vragen.

De Moog Oldschool is toch veel minder spannend dan zo'n klein rauw bakkie. Wat valt er over de oldschool nog te zeggen? Klinkt zoals de Voyager, mist de digitale toeters en bellen van de voyager en kosten liggen tussen de Voyager en Little Phatty. De prijsklasse van de Mofo geeft dat ding natuurlijk een veel grotere gadgetwaarde dan de Oldschool.

Precies! Niet iedereen kan/wil duizenden euro's uitgeven.

Lijkt me wel een leuk analoog bakkie voor erbij. Maar natuurlijk is het afwachten hoe het ding uiteindelijk klinkt.

Las ergens dat hij 7 oktober verscheept werd...

Back