Dave Smith MoPho

... Van 0 naar 127 cutoff moet je echt iets van 30 keer het klokje rond.

Zou dit btw op te lossen zijn met een andere aansturings bak? Bijv. zo'n behringer midi-controller?

Hmmm, de 'kan elk moment binnenkomen' van Feedback is nu ook opeens 'misschien wel een paar weken' geworden. Dus ik heb ook maar een ordertje bij Thomann ingehangen.

Ben ook benieuwd wanneer de mijne binnenkomt... via thomann...

Er beweegt iets bij Thomann, mijn order status is veranderd van 'Not in stock' naar 'Order will soon be commissioned and shipped.'

:D OH WAT SPANNEND :D

nou, er staat nu dat er geen voorradig zijn.
dus of de complete batch is al pre-ordered of ze komen toch nog niet binnen binnenkort.

De eerste Thomann batch is uitverkocht. De mijne is eergisteren verzonden en ik hoop dat deze vandaag binnen komt. Volgens de DSI website loopt het nogal hard en kunnen ze het niet bijbenen qua productie dus het zal nog wel een paar weken duren voordat ze volop te krijgen zijn.

Van Feedback heb ik nog steeds niks gehoord (daar had ik er ook een gereserveerd) en bij Music Store lijken ze hem ook nog niet te hebben (lekker voorraadbeheer hebben ze daar: "In bestelling, verwachte leverdatum 5-10-2008" ... het is inmiddels de 9de...)

Potverdorie, ik zat er optijd bij met die bestelling bij Thomann, maar ik had een heel zooitje bende besteld, waarvan 1 artikel niet op voorraad was buiten de Mopho om. Nu istie van mij nog niet verzonden AAAAAAARGH =(

Potverdorie, ik zat er optijd bij met die bestelling bij Thomann, maar ik had een heel zooitje bende besteld, waarvan 1 artikel niet op voorraad was buiten de Mopho om. Nu istie van mij nog niet verzonden AAAAAAARGH =(

als er 1 artikel niet voorradig is, versturen ze alles wat ze wel hebben wel gewoon meteen hoor.
al hebben ze maar 1 vd 10 artikelen.
bij mij ging dat tenminste altijd zo.

als er 1 artikel niet voorradig is, versturen ze alles wat ze wel hebben wel gewoon meteen hoor.
al hebben ze maar 1 vd 10 artikelen.
bij mij ging dat tenminste altijd zo.

Dat is niet mijn ervaring, ik heb meegemaakt dat ik 2 bijna weken moest wachten op een zending omdat er een kabel die ik er extra bij had besteld niet op voorraad was.

Het vervelende van Thomann (en andere duitse muziekboeren) is dat je een bestelling niet kunt aanpassen of annuleren zonder contact op te nemen per e-mail (en dan kan antwoord makkelijk 3 dagen duren of uitblijven) of per telefoon (welke vaak niet wordt opgenomen of waarbij je iemand aan de lijn krijgt die alleen Duits spreekt).

Wat dat betreft kunnen ze wat leren van toko's als Play.com of Amazon.com, waar je gewoon altijd kunt volgen wat er met je order gebeurt, en op ieder moment je order kunt aanpassen en wijzigen zolang ze het nog niet aan het inpakken zijn.

mopho #208

mopho #208

Heb net mopho #208 bij feedback Apeldoorn meegenomen! Vandaag waren er daar twee binnengekomen, moet er nog eentje zijn dus...
Het eerste wat opvalt is dat de kleur een stuk donkerder is als in de foto's op de website - ik vind het meer richting oranje. Lijkt echt niet op een microQ dus dit zal een boel mensen gerust stellen ;). De input gain pot is beige en niet zwart. Voelt verder als een heel solide doosje aan.

En nu fijn een paar uurtjes mee spelen...

Patrick.

Laatst gewijzigd:
Ja, hij is inderdaad lang zo geel niet als op de foto's. Qua looks vind ik hem OK, hij is mooi klein (formaat DVD ongeveer, maar dan dikker) en ziet er robuust uit. Ik vind het een klein beetje jammer dat de opdruk een soort sticker is in plaats van zeefdruk. Het materiaal is denk ik wel degelijk, maar ik ben wel bang dat het een beetje sleets zal raken in de loop der tijd.

Verder heb ik hem nog niet aangekoppeld, moet nog even op de baby passen. Denk dat ik over een half uurtje aan de slag kan :)

De mijne is #203, dus bijna buren :)

Wel een minne streek van Feedback om niks te laten horen trouwens, terwijl ik al meer dan 2 weken geleden heb gereserveerd. Maar goed, ik heb er minder voor betaald dus boontje komt om z'n loontje.

Nou, hier dan de eerste MP3:

1 noot uit de Mopho zonder EQ of effecten, direct opgenomen.
klik

Eerst de basale toon, dan komen de suboscs erbij, daarna feedback en daarna een beetje spelen met cutoff en resonance om terug te keren naar het begingeluid.

:D Leuk, drum er onder en je hebt een kutnummer....

klinkt wel aardig diep; leuk voor erbij dus! Hoe zijn de knoppen? MEK quali of beter?

De knoppen zijn hetzelfde als de Evolver desktop (neem aan dat de MEK knoppen hetzelfde zijn). Niet geweldig dus.

Back