wat voor muziek luister je ?

Ik luister naar vooral psychedelische en Space-rock muziek:
HAWKWIND en aanverwanten, GONG, Ozric Tentacles. Voor weinigen bekent maar vol effecten en synths.
Het draait hierbij vaak niet om het liedje maar om de sound.
Een nederlandse band die je zeker moet zien als je van spacerock houd is 35007(loose). Die snappen t gewoon incl een fantastische VJ die de naam VJ dan ook echt waard is ! Space out psychedelica show !

Ook electronische muziek van Klaus Schulze, Tangerine Dream en duitse KRAUTROCK als NEU, ELOY, Kraftwerk ed.

Mijn favoriete synth man is Tim Blake (part time Hawkwind, ex Gong) en Seaweed is ook top(van Ozric Tentacles)
Vooral symfo heeft een paar interessante toetsenisten: Rick Wakeman (yes) en Tony Banks (Genesis)

OOk Techno en Trance in favoriet, maar daarin vind ik zoveel goed in, Hawtin, Juan Atkins, Eat Static incl mijn eigen simpele brouwsels waar ik helemaal van uit mijn dak ga. Als het maar niet van die commerciele deuntjes zijn.

Mijn platenkast puilt helemaal uit.... zal ik het allemaal noemen? 8o)

Jazz: Hancock, Mingus, Mel Lewis & Thad Jones (vette samples!), Eddie Henderson, Eddie Harris, Donald Byrd, en eigenlijk alle jazz uit jaren '60 & '70

Zoals Shelly Manne in de jaren '50 zong: "It don't mean a thing, if it ain't got that swing!"

Verder: klassiek: Mozart, Beethoven, Bach (favoriet), Strawinsky, Prokoviev, kan je veel van leren

En '80's!!!! Cool! Chaka Kahn, The Police, Grandmaster Flash.... en nog zo wat....

Shortwave, the musical-omnivor

Buena vista social club:okdan:
fela kuti, femi kuti, stan getz, nusrat fate ali khan, alpha blondi, black uhuru, pink floyd, wagner
george clinton, bootsy collins, the p-funk allstars, prince
miles davis, herbie hancock, jan garbarek, ravi shankar, zakir hussain, frank zappa, jj cale, john lee hooker,

& nog vééééél meer jazz, raga's, tala's, blues, opera, funk wereldmuziek & alles wat geen r&b afkookseli is, waar geen x0x in voorkomt & waarvan de melodie op een casio keyboardje ook nog steeds goed zou klinken

Chicane, Underworld, Chemical Brothers, BT, Fatboy en nog van alles wat lekker klinkt!!

in eerste instantie luister ik naar alle vormen van harcore , dus hardcore-house, hardcore-hip hop, hardcore breakbeats (wat eigenlijk dus drum'n'bass heet 8o) ) , hardcore metal ist all good!

verder hou ik van de ouwere micheal jacskon muziek en het meeste van elvis vind ik oook gaaf om naar te luisteren.
verder veel pop uit eind '80 en eerste helft '90 dat waren nog best te pruimen muziekale dingen toen :okdan: de pop van nu :r das niks meer vind ik

NO ONE STYLE IS BETER THAN THE OTHER
AND
NO ONE STYLE IS MORE TREUER THAN THE OTHER .....

IT'S ALL MUSIC

Origineel geplaatst door Bahamut
momenteel in de ban van Brian Eno - On Land

dan moet je "music for airports" van hem ook s checken

Luister nog altijd regelmatig naar het oudere werk van Marillion en Fish, verder alles wat maar enigszins melodieus is.
Van ongestructureerde herrie wordt ik zenuwelijer......

Wil wel even een lijstje maken hoor:D :

Black Metal Morgul, Dark Funeral, Mayhem, Antaeus, Diabolical, Emperor, Marduk, Craft, Armagedda, Mörk Gryning, Zyklon, Dimmu Borgir, Nagelfar, Immortal, Myrkskog, Abigor, Darkthrone, Agothodaimon, Behemoth, Enslaved, Forgotten Tomb, Khold, Nargaroth

Grindcore Nasum, Agothocles, Morser, The Berzerker, Disgorge, Today is the Day, My Mind's Mine, Dying Fetus, Lock up

"Gothic" Metal After Forever, Tristania, (Oude) Within Temptation, Lacuna Coil, Lacrimosa, Nightwish, Therion

Hardcore Biohazard, Dillinger Escape Plan, Strapping Young Lad, Down the Sun

Punk Ramones, Bad Religion, Millencolin, Dropkick Murphys, NOFX, Pennywise, Sick Shift, Bad Kennedy's, Descendents, Exploited, Rancid, Toy Dolls

Andere Rock/Metal Faith no More, Muse, Opeth, Pantera, Nirvana, System of a Down, U2, Dire Straits, Alice in Chains, Body Count, Coldplay

Hardcore/Gabber Endymion, Acardipane, Miro, Promo, Armageddon Project, Rude Awakening, Void Settler, Freax, Ophidian, Korsakoff, Akira, Hellfish, Producer, Nosferatu, Neophyte, Manu le Malin

Dance/Trance/Techno Kai Tracid, A*S*Y*S, Warmduscher, Chris Liebling, Rank 1, Green Court, Warp Brothers, Luke Slater, Phuture 303, Tiesto, Beholder

Drum 'n Bass Dieselboy, Bad Company, Teebee, Decoder, Dillinja, Ed Rush, Optical, Dom&Roland

Beats(?) Prodigy, Fatboy Slim, Junkie XL

Hiphop Cypress Hill, Eminem, XZibit, Osdorp Posse

Njah, en nog wel wat, maargoed... Lijkt me voorlopig wel ff voldoende
:dj:

Origineel geplaatst door Ethereal
Wil wel even een lijstje maken hoor:D :
...
...
...
Njah, en nog wel wat, maargoed... Lijkt me voorlopig wel ff voldoende
:dj:

jij hebt wat P-funk & John Zorn nodig
instant healing..

...& dan hoef je niet zulke lange lijstjes te typen

grz jzz

Ik luister over het algemeen geen elektronische muziek. Wel veel black-, death-, heavy-, gothic- (à la Nightwish), trash/speed- en progressive metal, rock, hardrock, grunge en jazz (zonder zang maar met veel piano als het even kan).

Dat is toch wel weer eens wat heel anders hè? :)

0Y€

radio klara (KLAssieke RAdio) fm 90.4 in belgië

in nederland weet ik niet denk niet dat ze daar uitzenden.

veel hedendaagse klassiek, veel jazz, veel experimentele electronische muziek (geen commerciële dus)
en veel geschiedenis (ook over electronische muziek)

ik luister al 35 jaar onafgebroken naar die zender, tenzij ik in het buitenland zit.

http://www.klara.be

Had al eens eerder gepost in dit draadje maar er zijn toch wat dingetjes veranderd... op het moment luister ik voor 90% naar goa/psytrance en de overige 10% is een mengelmoes van progressive, techno en een beetje trancy-spul (niet het gangbare iig)
Origineel geplaatst door Slipperman
Zijn er trouwens nog Linkin Park liefhebbers hierzo?
Ik heb hun Hybrid Theory album... erg goed moet ik zeggen, vooral Points of Authority en Pushing Me Away vind ik erg goeie nummers... eigenlijk nog weinig gehoord van hun laatste...:)

Origineel geplaatst door Nemco
Had al eens eerder gepost in dit draadje maar er zijn toch wat dingetjes veranderd... op het moment luister ik voor 90% naar goa/psytrance en de overige 10% is een mengelmoes van progressive, techno en een beetje trancy-spul (niet het gangbare iig)

Ik heb hun Hybrid Theory album... erg goed moet ik zeggen, vooral Points of Authority en Pushing Me Away vind ik erg goeie nummers... eigenlijk nog weinig gehoord van hun laatste...:)

Moet je meteora eens horen :D Die intro gewoon geweldig...

Back