Het is misschien een domme vraag maar in al mijn liedjes kan ik maar geen goeie climax maken. Kan er me iemand uitleggen hoe ik een deftige climax kan maken (wat ik moet doen, welke effecten, etc). De software die ik gebruik is Reason 4.0
Da's een hele algemene vraag, en het heeft eigenlijk niks te maken met effecten of software, maar met DYNAMIEK! Een climax maak je in je arrangement, en de dynamiek van je geluiden. Je kunt uiteraard altijd automatisering gebruiken om je levels aan het eind wat op te krikken.
maak eens een nummer na wat volgens jou een vette climax heeft, dan leer je vanzelf waar precies de trucjes zitten. Paar keer doen bij verschillende nummers en daarna zelf wat verzinnen.
maar een deftige climax is meestal gehuld in bont met om polsen en nek gouden sieraden en heeft gestudeerd aan een zeer voorname universiteit...
een (gewone) climax is voorgaande stukken die samen vallen en de boel nog verder optilt en laat sprankelen, het is dus nog net ff dat extra stapje extra... arrangement staat idd op nummer 1...
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.