Climax

GijsH

Stamgast
Het is misschien een domme vraag maar in al mijn liedjes kan ik maar geen goeie climax maken. Kan er me iemand uitleggen hoe ik een deftige climax kan maken (wat ik moet doen, welke effecten, etc). De software die ik gebruik is Reason 4.0

Da's een hele algemene vraag, en het heeft eigenlijk niks te maken met effecten of software, maar met DYNAMIEK! Een climax maak je in je arrangement, en de dynamiek van je geluiden. Je kunt uiteraard altijd automatisering gebruiken om je levels aan het eind wat op te krikken.

PS. Domme vragen bestaan niet!!

maak eens een nummer na wat volgens jou een vette climax heeft, dan leer je vanzelf waar precies de trucjes zitten. Paar keer doen bij verschillende nummers en daarna zelf wat verzinnen.

Dit is de beste tip waar ik nu aan kan denken.

PS. Domme vragen bestaan niet!!

cluelessness.jpg

Maar meesha74 en Niel hebben 't helemaal bij het rechte eind. Analyseer en identificeer een climax en luister naar wat er gebeurt.

Yoozer heeft idd gelijk...

maar een deftige climax is meestal gehuld in bont met om polsen en nek gouden sieraden en heeft gestudeerd aan een zeer voorname universiteit...

een (gewone) climax is voorgaande stukken die samen vallen en de boel nog verder optilt en laat sprankelen, het is dus nog net ff dat extra stapje extra... arrangement staat idd op nummer 1...

Back