De Grote "Welke Track Is Dit?" Thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Yep dat is ie. Thx.

Deze draad moet dan wel sticky gemaakt worden anders zien mensen hem niet en maken dan alsnog een "hoe heet dit nummer" draad aan.

Deze draad moet dan wel sticky gemaakt worden anders zien mensen hem niet en maken dan alsnog een "hoe heet dit nummer" draad aan.

Goed plan alleen ik vraag me af in tot hoeverre het SF als track i.d. forum moet fungeren....ik denk ook eerlijk gezegt dat je meer kans maakt op Partyflock of Discogs dan hier.

Klopt, op partyflock is er geloof ik zo'n draad maar aangezien hier die vraag ook vaak gesteld wordt kan dat misschien beter in 1 draad zodat er geen vervuiling optreedt, misschien juist omdat dit het forum er niet voor is. Of je moet die vragen niet meer beantwoorden en mensen doorverwijzen naar partyflock... maar dat is ook flauw.

Klopt, op partyflock is er geloof ik zo'n draad maar aangezien hier die vraag ook vaak gesteld wordt kan dat misschien beter in 1 draad zodat er geen vervuiling optreedt, misschien juist omdat dit het forum er niet voor is. Of je moet die vragen niet meer beantwoorden en mensen doorverwijzen naar partyflock... maar dat is ook flauw.

Dat was wel de opzet van deze thread ja.....dus moderator????

ben op zoek naar een ID van een oude zoete tranceplaat uit de tijd van Dj jurgen.

Ken alleen de tekst... gezongen door een man: "feel the music give me your soul"

Schiet je iets te binnen? Hope so !!!

Lekker trekkie komt me ook bekend voor......is wel al oud naar mijn idee.....

Grappig en ook een beetje flauw van me, maar dit is geen track die iemand zou kunnen kennen, aangezien ik dit zelf in elkaar geflanst heb en dit verder ook niet uitgebracht is. En dat het oud is... mwoah.... jaartje of 6 geleden denk ik. Was een soort test-track met een Pro One.

Dit is tevens m'n laatste post hier op het forum. Ik ben hier al eerder een tijdje gekapt, maar nu ben ik er wel definitef klaar mee. M'n password heb ik veranderd in iets veranderd wat ik niet kan onthouden en het gekoppelde mail-account heb ik zojuist gedelete. Zodra ik uitlog is het over en uit. De mazzel! :doei:

Grappig en ook een beetje flauw van me, maar dit is geen track die iemand zou kunnen kennen, aangezien ik dit zelf in elkaar geflanst heb en dit verder ook niet uitgebracht is. En dat het oud is... mwoah.... jaartje of 6 geleden denk ik. Was een soort test-track met een Pro One.

Dit is tevens m'n laatste post hier op het forum. Ik ben hier al eerder een tijdje gekapt, maar nu ben ik er wel definitef klaar mee. M'n password heb ik veranderd in iets veranderd wat ik niet kan onthouden en het gekoppelde mail-account heb ik zojuist gedelete. Zodra ik uitlog is het over en uit. De mazzel!

:doei: ;{

Je kunt altijd "wachtwoord vergeten" aanklikken, dan krijg je een nieuwe gemaild :eureka:

Wie herkent deze muziek

Wie herkent deze muziek

Ik ben op zoek naar de volgende muziek. Ik heb het laatst gehoord in een TV programma en er verder niet meer naar gezocht (weet ook niet meer in welk programma het was). Maar vanavond was ik aan het zappen en kwam langs de VPRO waar een verslag van de zwarte cross aan de gang was en hoorde daar weer die melodie.

Het gaat om de muziek die in de eerste minuten van dit filmpje te horen is:

http://player.omroep.nl/?aflID=9806535

Alvast bedankt..

Bedoel je De rit der Valkuren van Richard Wagner, uit de Ring der Nibelungen? (dat stukje klassiek helemaal aan het begin?)
YouTube - "The RIde of the Valkyries" from Die Walkure
(grappig eigenlijk, dat dat juist zonder vocalen zo populair geworden is)

Of dat stukje gitaarmuziek wat erop volgt? Of dat pianostukje dat na de intro inzet, onder de stem? Die ken ik allebei niet, alhoewel ik bij dat pianostuk wel de indruk krijgen van een versnelde, instrumentale versie van I would stay van Krezip - maar misschien ook net niet.

BTW, het is idd "The Ride of the Valkyries" Van R. Wagner.

Niet als kritiek bedoeld hoor, maar wel grappig dat de titel zo vaak in het Engels verschijnt. Wilde ik eigenlijk eerst ook doen, maar toen bedacht ik me dat het origineel natuurlijk in het Duits was; beetje maf om dan op een Nederlands forum de Engelse vertaling te geven...

brrr Richard Wankner... de huismuzikant van de snor... so 2 speak...
klasziek is nutuulk ill-human-ati muzeik, and I mean biggentijd...!

Nog verder off-topic: Wagner leefde natuurlijk een eeuw eerder, dus 'huismuzikant'... Natuurlijk is het wel zo dat Wagner zelf ook antisemitisch was en een arianist. Ik ben er nog steeds niet uit of ik die wetenschap invloed moet laten hebben op of ik zijn muziek moet (mag?) luisteren. De context was toendertijd natuurlijk niet die van nu, en zijn 'ideeën' worden in zijn muziek niet uitgedragen (in ieder geval niet in de Ring). Als je heel consequent bent, dan kan er zo heel veel in de shredder. Waar ligt de grens? Moeilijk moeilijk moeilijk...

Maar goed - welke stukje muziek wilde de topicstarter nou eigenlijk weten? :P

Niet als kritiek bedoeld hoor, maar wel grappig dat de titel zo vaak in het Engels verschijnt. Wilde ik eigenlijk eerst ook doen, maar toen bedacht ik me dat het origineel natuurlijk in het Duits was; beetje maf om dan op een Nederlands forum de Engelse vertaling te geven...

Je hebt gelijk. Realiseer me net dat ik best wel veel engelse titels gebruik voor klassieke stukken. Ik zal er op letten ;)

Er waren (zijn) wel meer componisten die er vreemde denkbeelden op nahielden (houden). Stravinsky (heb ik zelf erg hoog zitten qua muziek) was ook een antisemist. In alle lagen van de bevolking vind je dit soort mensen...helaas.

De muziek blijft goed maar met die kennis heeft 't toch een naar bijsmaakje.

Maar goed - welke stukje muziek wilde de topicstarter nou eigenlijk weten? :P

Het is dat stukje wat begint met de piano. Later komen er nog een viool bij en stemmen (In het begin van het filmpje, direct na het schaap).

Het is helaas niet het genoemde klassieke stuk.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back