internet marktplaatsen Duitsland

equate

Ouwe rot
Hallo allemaal !

weet iemand van jullie misschien wat wed-adressen van internet marktplaatsen in Duitsland waar ze synths en drumcompters aanbieden?

groet,

equate.

Zoe wist vorige week een perfecte 808 uit duitsland te koop staan voor 600 Euro. Nette prijs, maar mijn wintersport vakantie... :(

pb zoe maar eens.

Heel erg bedankt Leo, er staan wel een paar dingen bij waar ik nog naar op zoek was.....zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik 2e handsjes uit Duitsland haal?

je moet een beetje heen en weer mailen en proberen aan te voelen of het goed zit. ik betaal bijna altijd im voraus (tenzij ik ga afhalen, maar dat heb ik maar een paar keer gedaan - moet ik eerst heel nederland door, hoort trouwens nog een mooi musichouse verhaal bij) omdat rembours zeer kostbaar is en de verkoper dan erg lang op z'n geld moet wachten. ik vraag altijd wel of de verkoper de verzendskoten betaalt als ik vooruit betaal.
dat is wel het minste.
mijn ervaring is dat in 95% de beschrijving van het apparaat en de toestand die ik van te voren krijg te horen klopt met het apparaat zoals het binnenkomt. ik ben 1 of 2 keer teleurgesteld met een apparaat dat in mindere staat was dan was gezegd (volgens mij heeft iemand op het forum van mij een ms404 gekocht voor 200 gulden, waar geen land mee te bezeilen was - alleen het filter was goed, ook de moeite waard - daar had ik 500 voor betaald.
bij geld overmaken zorgen dat je het volledige adres van de koper en de bank hebt. er is ook daar een aantal semi-handelaars/hobby-isten actief.
en... als je 'waldorf' ziet bieden op de veiling, niet overbieden!!!
(dat ben ik dus.)

kom maar door met dat musichouse verhaal ;)

Olaf

musichouse verhaal??
Ala emiel's verhaal?

ik ging op pad naar 3 adressen, voor verschillende synths. op het laatste adres zou ik een ms20 kopen, dan was mijn geld op. die jongen kende ik, hij had ook nog een moog prodigy en een prophet600 en pro-one te koop. ik vertelde m. erover en bood hem aan, als hij interesse had in een van de andere synths om die voor hem mee te brengen, omdat ik toch naar frankfurt reed.
ik vertelde hem waar de advertentie stond, zodat hij kon zien wat er precies te koop stond en dat ik er niks aan hoefde te verdienen, gewoon meebrengen als vriendendienst.
m. en j. zaten toen net in een ms20-golf, die dingen liepen goed.
ik hoorde niks van m. en ging op pad. toen ik frankfurt was, vertelde die jongen dat hij de dag ervoor nog diverse mailtjes had gehad van iemand uit nederland die perse die ms20 wilde kopen en ook echt zat te pushen. hij liet me de mailtjes zien: ja hoor, van m., die net iets meer bood maar wel dezelfde dag de deal geregeld wilde hebben.
ach, het zal wel een misverstand zijn geweest, maar toen vond ik het een echte teringstreek.

de mindestpreis is de ondergrens. je kan lager bieden (wordt veel gedaan) maar de verkoper is niet "verplicht" om tegen deze prijs te verkopen. kwestie van onderhandelen, als je het hoogste bod hebt. als je de sofortpreis biedt, is de veiling meteen afgelopen en heb je het apparaat voor die prijs gekocht.
volgens mij is 900 niet weinig voor zo'n ding. ik heb ze wel goedkoper gezien. digitalus is trouwens zo'n heen-en-weer-sleper, net als electrnawts in berlijn, wasp in... plaatsnaam vergeten, robert in frankfurt, er zit er nog 1 in hamburg...

Orgineel geplaatst door leo
de mindestpreis is de ondergrens. je kan lager bieden (wordt veel gedaan) maar de verkoper is niet "verplicht" om tegen deze prijs te verkopen. kwestie van onderhandelen, als je het hoogste bod hebt. als je de sofortpreis biedt, is de veiling meteen afgelopen en heb je het apparaat voor die prijs gekocht.
volgens mij is 900 niet weinig voor zo'n ding. ik heb ze wel goedkoper gezien. digitalus is trouwens zo'n heen-en-weer-sleper, net als electrnawts in berlijn, wasp in... plaatsnaam vergeten, robert in frankfurt, er zit er nog 1 in hamburg...

Nee als je ff rekent dan is 900 Mark bijna 1000 piek dus da's 400 minder dan nieuwprijs. Komen er nog verzendkosten bij plus het risico wat je loopt. Dan wordt het al minder leuk eigenlijk.

Een heen-en-weer-sleper is iemand die koopt waar het goedkoop is en verkoopt waar meer geboden wordt neem ik aan?

(PS je weet er wel erg veel van af voor "Geen Handelaar!" ;), maar het is zeker handig dat je veel van het wereldje af weet)

Orgineel geplaatst door JohnnyBusca
musichouse verhaal??
Ala emiel's verhaal?

Ik heb gisteren weer een interesant verhaal gehoord van een jongen die een DSM bij mij kwam halen. Hij heeft vriend Dankmeiijer bijna over de toonbank getrokken. Ik mag hopen dat ze vandaag nog failliet gaan, maar dat zal wel weer niet.

Ik zal er niet te diep op in gaan want dan zit ik volgende week nog te typenn

Ik zal er niet te diep op in gaan want dan zit ik volgende week nog te typenn

Breek mij ook de bek niet open over music house, ik ben daar zelfs wel eens beticht van teveel en te moelijke vragen stellen, en als ze standaard service verlenen wat iets verder gaat dan een bonnetje uittikken vinden ze zichzelf meteen de robin hoods van synthland. Terwijl het eigenlijk niet meer dan normaal is wat ze doen op een heeeel enkele uitzondering na waar ze dan wel weer gekoppeld aan wat anders wel veel geld aan kunnen verdienen

In de psychiatrie hebben ze daar een term voor verzonnen

Grootheidswaan (of zou de term 'te commercieel' hier beter volstaan?)

Martijn is gelukkig wel klantvriendelijk maar die werknemer van hem kan nog nog wel een cursusje sociale vaardigheden gebruiken (en dan druk ik me nu toch wel heel erg netjes uit)

Jammer want musichouse is ooit wel met de goede ideologie begonnen. Hier zijn ze ook wat groter mee geworden en dus vind ik het vreemd dat er nu door veel klanten aangetoond kan worden dat ze bijvoorbeeld liegen( ja vanochtend lagen er nog 5 TB303's in de kelder, maar die zijn net de deur uitgevlogen, ja ik heb je synth vorige week besteld etc., of acties uithalen zoals Leo boven heeft beschreven. En dit is nog maar het topje van de ijsberg

Ik ben ook bang dat Musichouse in de toekomst vergeleken kan worden met bijvoobeeld een zaak als Feedback (op de grootte en de lage prijzen na dan)

Zonde zonde zonde, want het zou een mooie en goede zaak kunnen zijn waar je ECHT goed geholpen zou kunnen worden en daar zijn we natuurlijk allemaal naar op zoek

Laatst gewijzigd:
Re: Ik zal er niet te diep op in gaan want dan zit ik volgende week nog te typenn

Re: Ik zal er niet te diep op in gaan want dan zit ik volgende week nog te typenn

Orgineel geplaatst door Boost303
Jammer want musichouse is ooit wel met de goede ideologie begonnen.

Ik ken Martijn al een jaar of 7 ofzo, en de enige ideologie die hij ooit heeft gehad is snel veel geld verdienen. Hij is ook begonnen over de rug van iemand anders. Vroeger had je Peter Kersten van Synthesizer Service Brunsum en via een naaistreek (zogenaamde samenwerking) heeft Martijn al zijn leveranciers achterhaald en kocht zo alles voor Peter weg. En omdat hij in het midden van het land zit kon hij alles natuurlijk veel makelijker kwijt. Ik ben zelf een keer door hem genaaid toen ik vanuit Engeland wat apparaten naar hem zou sturen. Sorry, maar ik heb geen goed woord over voor die jongen en z'n praktijken.

Mischien is het wel iets voor een nieuw forum onderwerp. Muziekwinkels en hun goede en slechte kanten. Dat kan een hoop mensen een hoop ellende besparen.

Het forum boycot musichouse nu ik dit allemaal lees.

Ik ga ze binnenkort deleten als user.

Leo mijn ms-404 is wel ok he!!! vast wel ik heb al twwe keer wat bij je gekocht en t is altijd in uitmuntende staat. ;)

Back