Steun ons project in Bosnie

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
De organisatie Out of Area is opgericht door een oud-militair die het opsporen van massagraven als taak had destijds.

Hij heeft daarom Out of Area in het leven geroepen en in het kort doen deze het volgende:

Out of Area werkt samen met div. Nederlandse scholen en 'koppelt' één school aan één project.
Éen school knapt dus steeds een andere school in Bosnië op.
Al het geld wat wij ophalen d.m.v. sponsoring en div. acties (loterij, collecte etc.) gaat dus naar deze school in Zenica, alles word dus DAAR besteed en aan niets anders!

Elk nieuw project word dus gestart met €0,-
Stel voor dat er na het klussen geld overblijft, dan zal hier bijvoorbeeld nieuw lesmateriaal voor gekocht worden.

Helaas is het dus zo dat de grote bedrijven het laten afweten en zijn we nu dus druk bezig om andere manieren te zoeken om zoveel mogelijk op te halen.
Wij zullen ook de materialen in Zenica kopen om zo ook daar indirect steun te bieden.

Materiële sponsoring is wel moeilijk aangezien wij met een touringcar naar Zenica zullen vertrekken en er geen transport zal rijden (ten 1e is dit erg duur + zit je aan bepaalde regels gebonden qua transport)

Wij zullen daar een volle week de handen uit de mouwen steken met zo'n 44 personen en daarna word het ''opgeleverd'' en zal Out of Area op zoek gaan naar een nieuw project en een nieuwe school.

Belangrijk voor dit soort dingen is bekendheid van je actie.

Als die 44 mensen uit een bepaalde regio komen, zou je misschien een regionale krant een artikel kunnen laten schrijven, de pers schrijft altijd graag over dit soort dingen.

Als jullie bij een stichting betrokken zijn, laat dan een persbericht uitgaan naar verschillende kranten, eventueel regionale tv zender / radio, de inkomsten voor zo'n project hangen samen met de bekendheid van jullie stichting en acties.

Maar werving van donoren/vrijwilligers is een lopende zaak, dat is iets wat onderhouden moet worden, als er een braderie is, ga met een kraampje daar staan, zorg voor informatie, stencils, pennen en buttons, met bijv de tekst er op 'ik steun .. ' die ze kunnen kopen voor 2,50 (ik noem maar wat)

Op koninginnendag is ook een mooie kans om mensen te werven op straat / of via kraampjes

Ik zit ook op het ROC Tilburg alleen in het andere gebouw. Ik volg de opleiding Sound&Vision en ben vorig jaar naar Tuzla Bosnie geweest. Ook een project om de lokale bevolking een hart onder de riem te steken.

Hier 2 videos die ik daar heb gemaakt.

Word jullie project al vast gelegd op camera? Misschien kan ik wat regelen?

Ondanks bovenstaande discussie wil ik toch nog even van de gelegenheid gebruik maken om aandacht te vragen voor ons schoolproject in Bosnië.

Indien je het project wil steunen mag het bedrag gestort worden op onderstaand rekeningnummer:

Rekening nummer 15.22 .87.442 van de Rabobank Nuenen,
ten name van de Stichting Out of Area te Nuenen o.v.v. Tilburg4Bosnië/ Kevin van Hoof

Het meerendeel van de grote bedrijven laten het afweten door o.a de crisis en haïti dus moeten we het hebben van de 'kleinere' donaties.

Alvast bedankt voor diegene die het project gesteund hebben.

M.v.g. Kevin

Het meerendeel van de grote bedrijven laten het afweten door o.a de crisis en haïti dus moeten we het hebben van de 'kleinere' donaties.

sorrie, dit gaat me te ver vooral op een synthforum .
en wat betreft de crisis en haiti , de aardbeving in chili daar hoor je helemaal niks van ,net zo erg zoals de rest wat voor erge dingen op aarde gebeuren en de crisis, het bijstandsmoederje in onze straat leeft zowat met 50 euro per week all in, wat moet zij dan zeggen? nee daar houden we liever onze ogen voor gesloten ongeacht wat ze voor herkomst heeft.
eigenlijk zoiets met alle collectes/donaties waarvan je een euro voor geeft daadwerkelijk die euro bij die persoon terechtkomt die het echt nodig heeft ipv mischien 10cent en 90cent voor de oprichter van die stichting die zonodig mercedes moet rijden. nee sorrie ,hier kan ik me echt om kwaad maken.
je hebt een goed hart mischien maar je bent blind voor de rest wat er zoal gebeurt in je eigen straat bijvoorbeeld.
mijn mening

Vind als je zo'n actie houd. Helemaal prima. Maar dan moet er wel meer informatie zijn dan alleen dit bericht. Evt een website etc.

Zo ken iedereen wel een verhaal tikken.

Nah wel handig als je het erin vermeld :-)

Handtekening kijken veel mensen (Althans ik) nooit naar :-)

Deze thread mag van mij wel gesloten worden...
Zaterdagochtend vertrekken we om daarginds eens de handen te laten wapperen :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back