fuse
Gepokt en gemazeld
Laat maar eens horen wat voor een computer je pas hebt gekocht om muziek mee te maken.
Hoe bevalt het en heb je ergens toch spijt van? Niet te verlegen, gewoon met de
bloot.
Wil je stoer doen en patsen met wat je allemaal niet hebt gekocht ook goed. Er zijn zat mensen die met de handen in het haar zitten omdat ze er niet uit komen. En in het kader van voorkomen is beter dan met een k*tcomputer zitten.
En om zelf maar te beginnen. Ook al is het weer een tijdje geleden.
M'n laatste muziek computer is een zelfbouw met een Asus AMD chipset (A7M266) en een Athlon XP1800+.
Overclocken gaat matig en de bios is redelijk stabiel. De allerlaatste BIOS versie was een ramp trouwens dus gewoon weer teruggegaan naar de best werkende versie. Alleen het aansluiten van HD's werkt niet lekker. Bij een warme reboot herkend hij een harde schijf niet meer. Geen probleem, dan maar koud rebooten.
Het OS is 'gewoon' Windhoos XP en bevalt prima. Alleen Hybernate werkt niet omdat de RME Hammerfall dit niet ondersteund. Kan MS niets aan doen, RME ook niet want het is puur de hardware. En wat me van die RME tegenvalt is dat de latency 6ms is terwijl je 1,5 ms zou moeten kunnen halen. Toch heb ik daar mee leren leven.
Maar waarschijnlijk is de Matrox G450 de boosdoener omdat die standaard de busmaster is en ik nog niet erachter gekomen ben of dat uit kan. Op zich draait het allemaal nu goed dus doe ik er niets aan verder qua drivers/updates. Snellere CPU kan alleen een XP2100+ maar dan koop ik liever een nieuw systeem. Het aller irritantste vind ik toch wel dat de CPU cooler zo'n herrie maakt, waarschijnlijk wordt dat 45 pleuro's uitgeven voor een Zalman. Maar een UAD-1 en een DVD Writer staan ook op de nominatielijst.
Who's next?
Hoe bevalt het en heb je ergens toch spijt van? Niet te verlegen, gewoon met de
bloot.Wil je stoer doen en patsen met wat je allemaal niet hebt gekocht ook goed. Er zijn zat mensen die met de handen in het haar zitten omdat ze er niet uit komen. En in het kader van voorkomen is beter dan met een k*tcomputer zitten.
En om zelf maar te beginnen. Ook al is het weer een tijdje geleden.
M'n laatste muziek computer is een zelfbouw met een Asus AMD chipset (A7M266) en een Athlon XP1800+.
Overclocken gaat matig en de bios is redelijk stabiel. De allerlaatste BIOS versie was een ramp trouwens dus gewoon weer teruggegaan naar de best werkende versie. Alleen het aansluiten van HD's werkt niet lekker. Bij een warme reboot herkend hij een harde schijf niet meer. Geen probleem, dan maar koud rebooten.
Het OS is 'gewoon' Windhoos XP en bevalt prima. Alleen Hybernate werkt niet omdat de RME Hammerfall dit niet ondersteund. Kan MS niets aan doen, RME ook niet want het is puur de hardware. En wat me van die RME tegenvalt is dat de latency 6ms is terwijl je 1,5 ms zou moeten kunnen halen. Toch heb ik daar mee leren leven.
Maar waarschijnlijk is de Matrox G450 de boosdoener omdat die standaard de busmaster is en ik nog niet erachter gekomen ben of dat uit kan. Op zich draait het allemaal nu goed dus doe ik er niets aan verder qua drivers/updates. Snellere CPU kan alleen een XP2100+ maar dan koop ik liever een nieuw systeem. Het aller irritantste vind ik toch wel dat de CPU cooler zo'n herrie maakt, waarschijnlijk wordt dat 45 pleuro's uitgeven voor een Zalman. Maar een UAD-1 en een DVD Writer staan ook op de nominatielijst.Who's next?