Pas een nieuwe computer gekocht en?

fuse

Gepokt en gemazeld
Laat maar eens horen wat voor een computer je pas hebt gekocht om muziek mee te maken.

Hoe bevalt het en heb je ergens toch spijt van? Niet te verlegen, gewoon met de :kont: bloot.

Wil je stoer doen en patsen met wat je allemaal niet hebt gekocht ook goed. Er zijn zat mensen die met de handen in het haar zitten omdat ze er niet uit komen. En in het kader van voorkomen is beter dan met een k*tcomputer zitten. :engel:

En om zelf maar te beginnen. Ook al is het weer een tijdje geleden.

M'n laatste muziek computer is een zelfbouw met een Asus AMD chipset (A7M266) en een Athlon XP1800+.
Overclocken gaat matig en de bios is redelijk stabiel. De allerlaatste BIOS versie was een ramp trouwens dus gewoon weer teruggegaan naar de best werkende versie. Alleen het aansluiten van HD's werkt niet lekker. Bij een warme reboot herkend hij een harde schijf niet meer. Geen probleem, dan maar koud rebooten.
Het OS is 'gewoon' Windhoos XP en bevalt prima. Alleen Hybernate werkt niet omdat de RME Hammerfall dit niet ondersteund. Kan MS niets aan doen, RME ook niet want het is puur de hardware. En wat me van die RME tegenvalt is dat de latency 6ms is terwijl je 1,5 ms zou moeten kunnen halen. Toch heb ik daar mee leren leven. ;) Maar waarschijnlijk is de Matrox G450 de boosdoener omdat die standaard de busmaster is en ik nog niet erachter gekomen ben of dat uit kan. Op zich draait het allemaal nu goed dus doe ik er niets aan verder qua drivers/updates. Snellere CPU kan alleen een XP2100+ maar dan koop ik liever een nieuw systeem. Het aller irritantste vind ik toch wel dat de CPU cooler zo'n herrie maakt, waarschijnlijk wordt dat 45 pleuro's uitgeven voor een Zalman. Maar een UAD-1 en een DVD Writer staan ook op de nominatielijst.

Who's next?

Da´s toevallig!

Da´s toevallig!

Nou, ik heb dus net (±2 weken) een extra, aparte PC voor audio (en wat grafisch werk) gekocht. Samen met de expertise van FUSE een systeempje samengesteld:

moederbord - ASUS A7N8X
processor - AMD Atlon XP 2400+ (tray 2 ghz)
geheugen - 512 DDR
HD - 80 GB Maxtor (7200 rpm)
XP pro
geluidskaart - Echo Mia (24/96)

Dit zijn de belangrijkste onderdelen denk ik. Natuurlijk nog wat extra´s als CD writer, Geforce Videokaartje (voor wat grafische arbeid ook), enz.

Tot nu toe nog zeer tevreden. Het enige dat me wel opvalt is idd het geluidsniveau van de cooler (coolermaster CPS-7JD1B-OL). Nogal fors. Naast dit systeem heb ik dan mijn ouwe netvista voor internetgolfdansen (surfen). Tot nu toe gebruikte ik deze Netvista (windows ME + creative 5.1) ook voor muziek en dat werkt dus niet. Constant vastlopers, te weinig geheugen, etc. etc. Aangezien ik totaal geen verstand van computers heb wilde ik eerst de Netvista upgraden, maar ben blij dat ik gewoon voor een tweede PC ben gegaan. Oh ja, aangezien ik niet twee joekels van monitoren wilde hebben in mijn gelimiteerd (beetje onhandige) ruimte hier, heb ik ze gekoppeld via een switchbox. Reuze ´hendig´!

Ik ben dus blij! En bedankt Fuse voor je hulp!!!!

Eric

Oke, hier mijn systeempje dat ik sinds november heb staan:

Fujitsu/Siemens Scaleo 600:

Intel P4 2,4 BGhz
256 MB DDR PC333
HD 60GB IDE 5400 U/m
DVD 16X IDE
CDRW 48X16X48 IDE
VGA 64MB vivo ATI Radeon9000
Modem 56KbPs

17" TFT scherm

Was er in eerste instantie heel tevreden over, omdat ik eindelijk eens een acceptabel systeem had.
Maar nu, een paar maanden later, wordt het al tijd voor enige aanpassingen.
Intern geheugen wil ik uitbreiden tot 512MB, dus dat wordt ff 256 erbij prikken.
Dan lijkt het mij niet onverstandig om er nog een harde schijf in te knallen die in ieder geval 7200 U/m is en dan qua grootte denk ik aan 80 GB. Twee aparte HD's voor werkruimte en opslag is toch zowieso beter dan 1 HD opdelen in twee partities. Wat ik trouwens al gedaan heb is er een nieuwe geluidskaart ingezet: Terratec DMX6Fire met een frontmodule voor extra ins/outs. Als ik dan dat extra geheugen en HD heb, dan heb ik toch wel een zeer acceptabel systeem, waarmee ik voorlopig toch mee uit de voeten moet kunnen.

Owkay, hier de mijne:

Asus P4PE, S-478, i845PE, 3xDDR, SATA + 1394 (firewire)
P4 2.4GHz, 533MHz, 512Kb
Maxtor DiamondMax Plus9, 80Gb 7200rpm U-ATA133
Leadtek Winfast A250 TD (GF4 Ti4400) 128Mb
1xKingston Dimm 512Mb DDR SDram 333MHz
CDRW

+XP profi
+1x 17" + 1x 15"
+M-Audio Delta 44 geluidskaart
+M-Audio Midiman 4x4 USB
+USB SM card reader/writer

Werkt in principe goed, al had ik in het begin wat onverklaarbare resets. USB werkt nog niet helemaal hoe ik het wil hebben, soms detecteerd ie de midiman wel, en soms niet. Maar dat ligt denk ik geheel bij de drivers van de midiman. Installatie van de Delta44 ging perfect en werkt naar behoren!

oww ja: ik vind hem nog wat te te veel herrie maken.. Ik denk dat ik is zo'n PC silencer pakket ga kopen (silent pc website)

greetz
R

Tjah, ik heb een brander die gewoon gaar is, terwijl die het gewoon zou moeten doen. Dat is alles wat ik erover zeggen wil. Ik heb last van jitter en dat zuigt.

Nou de mijne is niet echt nieuw meer, maar over een half jaartje ofzo gaat er wel weer een nieuw moderbord en processor in.
Tot dan is het een ASUS CUSL2-C mobo, 256MB ram (geen idee wat voor soort eerlijk gezegd!), en een Pentium III 1 Ghz. Verder een Pulsar en Powersampler, en een ATI Radeon 9000 pro. Alles draaiende op Windows XP pro, werkt als een trein! (ok da's misschien niet zo'n goede vergelijking ;))

Hmm, Asus p4t-e met intel 850 chipset en 512 mb rimms.
2 maal een maxtor 7200rpm schijf van 40Gig
Verder Adaptec 2904 scsi kaart, een Terratec dmx 6fire 24/96 geluidskaart
Toshiba DVD speler
Plextor 12/10/32/s
Asus V7700ti vga.
Enermax voeding

Behuizing van binnen bewerkt met Noise Control panelen. Alle overbodig fans uit de Aopen kast getrokken. De Intel 1.8 Ghz is voorzien van een Zalman cooler, ook wel Blauwkapje genoemd door Muffin ;)

De pc is overigens nogsteeds niet geruisloos potverdomme :(

Halve crosspost van ander topic :)

Sinds twee weken heb ik een nieuw DAW.

Specs:
  • Athlon XP 2400 processor met Spire Whisperrock III ventilator (stil!) (link)
  • Epox 8RDA+ NForce2 moederbord (link)
  • OCZ 256MB PC3200 DDR Performance geheugen
  • Maxtor 80GB 7200RPM (2MB cache) harde schijf
  • Oude Matrox G400 videokaart (dualhead)
  • AOpen H600B kast (link)
  • Audiotrak Maya geluidskaart (link)
  • Windows XP Professional
De geluidskaart en videokaart heb ik van m'n vorige DAW gebruikt. De G400 zit erin omdat ik er in de toekomst waarschijnlijk twee 18" TFT's erop aan wil sluiten (tweemaal 1280*960). Het geluidskaartje zit erin totdat ik over ga op een ADat interface (tweemaal Marian Marc A?) met een Focusrite Octopre. M'n Behringer MX2642a vliegt dan ook m'n kamer^H^H^H^H^H projectstudio ;) uit.

De AOpen voeding (350watt) is lekker stil. Zeker in vergelijking tot de Enermaxxen en Qteccen enzo. De Spire fan op de CPU kost wenâg (12 euro ofzo) en is ook erg stil.

Kosten: ongeveer 650 euro. Hij draait nu zelfs licht overgeklokt, zonder voltagewijzigingen etc. De FSB draait nu op 200MHz ipv 133MHz met een multiplier verlaagd naar 10,5 (origineel 15). Hij draait nu dus op 2100MHz ipv 2000MHz, en het geheugen wordt lekker op 200MHz DDR aangesproken :) Ding gaat zo hard dat 't nummer al af is voor 't eerste accoord dat gespeeld wordt ;)

(edit: latency 0,9ms in Sonar via MME, toch nodig voor realtime monitoring met effecten)

Laatst gewijzigd:
Ik werk in een computerwinkel en mijn setup wijzigt elke maand wel een keer. Mijn huidige setup:
AMD Athlon 2200+
Asus A7V333
512mb DDR PC2700
80 GB WD 7200RPM
Iomega ZIP 250 IDE
Matrox G550 32mb
3com 905c LAN
NCR-860 SCSI Controller
Pinnacle PCTV Pro
M-Audio Audiophile 2496
Plextor Ultraplex 40x SCSI
Plextor Plexwriter 241040a
Iiyama 17" 8617T/E
Windows XP Pro Uk +SP1

Systeem is retestabiel en vrij stil. Alleen die plex 40 giert als een straaljager, maar ja ik heb nog geen betere cd-rom speler kunnen vinden. De voeding die erin zit is een FPS 300 watt (375 in werkelijkheid!) en is muisstil, laatst als één na beste getest op Toms Hardware Guide. Totale kosten? geen flauw idee :) Ik koop tegen personeelsprijs dus ik zal wel stuk goedkoper uit zijn.>:|

Laatst gewijzigd:
ASUS P2B (BX chipset)
Celeron II 600MHz @ 600MHz
512 MB PC100 SDRAM @ 66 MHz
Marc 8 MIDI
Windows 2000 SP1

--------

De Marc 8 MIDI draait niet al te lekker onder 2000 met zo'n trage CPU. Het systeem draait al jaren vlekkeloos verder.

Zelf gebouwd, ik was een collega van Skipsel, dus mijn stuff komt ook een beetje uit dezelfde winkel:

Abit BE6 mobo (i440BX) met extra udma/66 controller (8 IDE devices in totaal)
Intel CeleronII 1,0 GHz (met slotconverter)
384MB SDRAM
Asus V6600 Geforce256 32MB
Quatum Fireball LM+ 15 GB (7200rpm/2MB/UDMA66) - systems/games
Seagate Barracuda IV 60 GB (7200rpm/2MB/UDMA100) - HD recording /mp3z/movies etc. (2 partities)
Quantum Fireball SE 3.2 GB (5200rpm/512kb/UDMA33) - docs/mail etc
3com TX905b 10/100 mbit NIC
LG 52x cdrom
Plexwrite 12x10x32
SBlive retail
Bigtower casing
Logitech toetsenbord/muis
Iiyama HM703UT 17"

last but not least:
Egosystems WaMiRack 24

Systeem is lekker snel voor audio, gamen gaat ook prima, en het systeem is ook superstabiel. Moet alleen nog een keer een lownoise voeding in (ook een FPS ofzo)

Mijn zorgvuldig samengesteld systeempje:

PVI 2,4 GHz
ASUS P4B533-V (intell 845G chipset)
512 MB Crosair DDR333(CL2) geheugen (MoBo is dus qua geheugensnelheid overgeklokt, supersimpel en werkt perfect)
Terratec DMX 6-fire 24/96

Werkt echt als een tiet... heel snel...latency van geloof ik 5 ms...
Ik gebruik Reason 2.0, ReBirth 2.0 en soms wat Cubase met VSTi's...

De geluidskaart scoorde ook gewoon erg goed in de welbekende test ;), alleen ik had niet van te voren kunnen denken dat ik zo snel meer met hardware wilde en ga doen... maar al met al... goed vooronderzoek gedaan, en nog niet teleurgesteld...

edit: oh ja, en ik draai alles op Windows XP Pro, en heb een 80GB IBM 7200RPM HD...

Mijn systeempje:

PVI 2,26 GHz
ASUS P4B533-E (RAID)
2x Maxtor 60 gb 7200 rpm
Dane-Elec 512 MB DDR PC2700 533
Plextor 40x burner
Asus DVD
Leadteck Winfast 4xxxTi 64Mb
Samsung 19"
Antec Bigtower
Toetsenbord+muis

En mijn

Creamw@re Pulsar II

Loopt nooit vast, alleen maakt ie een beetje teveel lawaai.

volgende lijstje:

MSI-moederbord
AMD XP 1800+
nvidia Gforce 4 64MB
8MB pci video-kaartje (voor 2e monitor)
2x 40GB HD
HP colorado tape-drive
samsung DVD-rom
philips cdrw
terratec EWS88MT
steinberg midex3 (te klein, iemand midex8 in de aanbieding ?)

inmekaargeschroeft by ik en het werkt nog ook !!

De mijne sinds december:

Giga Byte moederboard met Intel chipset en onboard raid controller
P-IV 2,4 Mhz
512Mb RAM
Chieftec kast met dempingsplaten en alle overbodige fans verwijderd
Zalman pcu koeler
2 keer 60Mb HD 7200rpm in Raid voor (audio-) data
60Mb HD 7200rpm in twee partities, één voor Win XP pro, één voor alle audio apps
Plextor brander
Pioneer DVD speler
Adaptec SCSI kaart
Interne SCSI Zip-drive
RME Hammerfall DSP
ATI radeon 9000 pro 64Mb
Logitech wheelmouse en natuurlijk een toetsenbord

Ben daar heel blij mee. Ga wellicht m'n Ram nog wat opwaarderen.

ik merk dat iedereen hier behoorlijk up-to-date is met z'n systeem. :)

Ik ben zwaar up to date;

atari 1040 stf 1 mb (niet uitbreidbaar) met een A880 roland midi-splatcher.

Heb hier wel een PC voor huiselijk gebruik P3 800 met wat wavelab en wat WAV gold bundle shit op en alle andere standaard pluggo's voor wat te prielen als het nodig is.

Ik hoop binnen een jaartje of 3 ook eens een deftig PC'tje in de studio te kunnen introduceren, met twee tft schermpjes. Voorlopig een overbodige luxe, maar gezien ik liever nog het èèn en ander wat meer gestandariseerd zou zien, wacht ik nog even af. Financieel kan ik het toch niet aan op het moment ook niet. Het si genoeg geweest de laatste tijd.

:doei:

Origineel geplaatst door King of Snake
ik merk dat iedereen hier behoorlijk up-to-date is met z'n systeem. :)

ik niet hoor :D

ik heb een PIII - 450 met 256MB SDRAM. maar wel 130GB op meerdere schijven.
+ Windows 98se
+ een 40speed DVD speler
+ een 32/4/4 HP brander
al die rare termen in de posts hierboven snap ik niet, daar ik geen nerd ben, dus we gaan verder met
+ een Echo Mia geluidskaart
+ een draadloze optische logitech muis
+ een midiman 4x4 USB midi-interface (want op een Mia zit geen midi)

je ziet het; een redelijk oude rammelbak. en toch zulke muziek maken he? ;)

wel leuk trouwens om al die rare woorden in voorgaande posts te lezen, ik snap er werkelijk geen ruk van, fantastisch :okdan:

nog iets: waarom wil iedereen zijn pc stiller maken? die van mij ruist ook (de fan enzo) maar als je gewoon met 90 dB(A) aan het mixen bent hoor je daar echt geen kont van. mijn pc staat natuurlijk ook onder de tafel.
of is het voor opnames? die zou ik sowieso niet naast een pc doen.
okee, als je een professionele studio hebt zou ik de pc ook graag stil willen hebben, maar de meesten onder ons hebben niet als zwakste schakel in de studio dat hun pc zo'n herrie maakt, of ben ik nou gek?

Back