Pas een nieuwe computer gekocht en?

Origineel geplaatst door cyan_circle
nog iets: waarom wil iedereen zijn pc stiller maken? die van mij ruist ook (de fan enzo) maar als je gewoon met 90 dB(A) aan het mixen bent hoor je daar echt geen kont van. mijn pc staat natuurlijk ook onder de tafel.
of is het voor opnames? die zou ik sowieso niet naast een pc doen.
okee, als je een professionele studio hebt zou ik de pc ook graag stil willen hebben, maar de meesten onder ons hebben niet als zwakste schakel in de studio dat hun pc zo'n herrie maakt, of ben ik nou gek?

Omdat de een het geen poesje kan schelen maar ik me er kapot aan irriteer. Dat geblaas. Met name de hoge tonen die zo'n kleine ventilator op de vga kaart kan produceren is meer dan irritant. Misschien merk je het niet direct, maar met name wanneer je een hele dag hebt gewerkt en vervolgens de pc uitzet, merk je hoe vermoeiend dat lawaai van een pc is.

Ik doe praktisch alles met pc! :kroon:

Heb er dan ook 2 :W

1ste :
Dual Athalon MP 2.0 Ghz
Asus A7M266-D + 512Mb ram
Enermax 550watt
40Gb + 80Gb Maxtor 7200rpm
2x Yalaha DS2416 + 4x AX44
2x LG 795+ 17" monitors
Matrox G450

2de :
Athalon XP 2.0 Ghz
Asus A7V8x + 512Mb ram
Enermax 365watt
30Gb + 80Gb Maxtor 7200rpm
Yamaha SW1000XG + PLG150ANx
M-audio Audiophile
Matrox G400
Philips 17A

:biertje: :biertje:

PC die hier nu 3 kwart jaar staat is een familiepc, dus niet alleen van mij. Heb m wel zelf onderdeel voor onderdeel uitgezocht:

Behuizing: AOpen H600 tower met 400W voeding
Processor: AMD AthlonXP 2000+
Moederbord: MSI KT3 Ultra Aru (VIA KT333 chipset, ATA133 RAID controller, USB2.0)
RAM: 2x 256mb DDR-ram (333mhz)
Videokaart: Asus GeForce4 Ti-4200 (128mb, tv-out etc etc)
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy Platinum (zoeentje met een bracket aan de voorkant met aansluitingen erop, niet extern dus)
HardDisk: Maxtor 80GB, ATA133, 7200rpm
Monitor: Philips 107P Brilliance (17 inch scherm met platte beeldbuis)
Speakers: Creative 5.1 speakerset (analoog)
Verder: 16x48x DVD speler (ASUS), 32x12x40x CD-rw (LiteOn), Diskettestation (ik geloof Sony), 2 10/100 netwerkkaarten
En een muis en toetsenbord natuurlijk!! (beide Logitech)

Pfff... dat was t.

Dan nu de gebruikerservaring:

Alles werkt perfect! Eigenlijk tevreden over alles. T was de bedoeling dat t een krachtig allroundsysteem werd (games/grafische applicaties/muziek) Dit is naar mijn ervaring nog steeds gelukt. Games draaien vlekkeloos, programma's ook, dus mag niet klagen. Videokaart voldoet ruim aan de eisen, dus als er nog iemand een nieuwe videokaart zoekt, is een GF4 ti4200 een goede keuze. Heb je toch een Geforce uit de Ti-serie (oftewel met een aantal handige opties die een Geforce4MX niet heeft), en hij is kwa prestaties bijna even goed als de duurdere Ti's. Aantal RAM voldoet ook prima, evenals de HD (al moet ik die binnenkort toch eens ff opruimen ;))

Dan natuurlijk de geluidskaart. Tijdens het uitzoeken was het voor mij alleen om er games goed mee weer te kunnen geven, dat de samplerate goed was en dat er optische in/outs op zaten. VST toepassingen was ik toendertijd niet zo mee bezig en MIDI had ik al een aparte interface (midisport 2x2) voor. Met vst-toepassingen haal ik meestal een latency tussen de 7ms en 6ms. Als ik lager ga, dan begint t wat te kraken, maar veel lager hoef ik ook eigenlijk niet. Wel een pluspunt is dat de geluidskaart voor spellen een zeer geschikte kaart is en daarnaast ook nog eens asiodrivers, een acceptabele latency en een hele zooi mooie aansluitingen heeft. Eigenlijk dus niets dan lof. :engel:

't geheel draait onder WinXP pro wat verder geen problemen geeft.

Ik geloof dat dit de bedoeling van t topic was? ;)

Origineel geplaatst door King of Snake
ik merk dat iedereen hier behoorlijk up-to-date is met z'n systeem. :)

Voor deze pc had ik er geen (althans niet een waar ik iets mee deed met muziek) en tja, ik had wat financiele mazzel. :okdan: Wel geinig dat je na deze post gelijk de atari's om de oren vliegen. Nog niemand met een C64, Amiga of MSX gereageerd....hehe

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Omdat de een het geen poesje kan schelen maar ik me er kapot aan irriteer. Dat geblaas. Met name de hoge tonen die zo'n kleine ventilator op de vga kaart kan produceren is meer dan irritant. Misschien merk je het niet direct, maar met name wanneer je een hele dag hebt gewerkt en vervolgens de pc uitzet, merk je hoe vermoeiend dat lawaai van een pc is.

erm... ik vind het erg prettig... die noises voeden mijn psyge en zetten mij aan tot het narren binnen het forum...
een typisch geval van dwang NARose zeg maar 8o)

Origineel geplaatst door FuzzyStone

Intern geheugen wil ik uitbreiden tot 512MB, dus dat wordt ff 256 erbij prikken.
Dan lijkt het mij niet onverstandig om er nog een harde schijf in te knallen die in ieder geval 7200 U/m is en dan qua grootte denk ik aan 80 GB. .

Gisteravond ff zo'n plakaatje van 256MB gekocht en een Maxtor 80 GB 7200U/m. Die gaan vanavond hun weg vinden in mijn systeempje......heerrrrrrlijk. Ben ik weer ff een paar maanden blij.........

Owh trouwens vergeten te vermelden in mijn set-up dat ik ook nog een exemplaar van de Atari 1040ST heb staan.
Doe daar nu niks mee, maar komt misschien nog van pas. Dus hou 'm nog maar ff achter de hand.

By the way, ik heb ook nog een Atari 600XL "homecomputer", met een soort cassetterecordertje als opslagmedium.
MMMmmmm, zou ik daar nog iets interressants mee kunnen doen?????

-ik heb voor me muziiek een i-book 600mhz (emagic usb kaartje)
met niet al te veel aplicaties

-surfen dsf-en dat soort gein op .net bak
dual 550 xeon 512kb (netwerk server op me 1e modem)

-nog een p4 2,2 systeempje voor video dingen (dazzlde dvdmaster kaarjte)

- en op me 2e modem staat een linuxbak voor http irc etc (amd duron 950)

andere fan kopen! Neem aan dat het over je cpu fan gaat. Dan kun je bijvoorbeeld een Zalman overwegen. Niet goedkoop, wel stil. Als het over casefans gaat, kunnen er vaak ook wel een aantal overbodige verwijderd worden.

Origineel geplaatst door AOR
Tjah, ik heb een brander die gewoon gaar is, terwijl die het gewoon zou moeten doen. Dat is alles wat ik erover zeggen wil. Ik heb last van jitter en dat zuigt.

Nog gekeken of je er een nieuwere firmware overheen kan gooien?

Ik heb vele trouwe fans............die ik trouwens bij deze nog even wil bedanken bladiebladiebladiebla :doei:

Origineel geplaatst door FuzzyStone
By the way, ik heb ook nog een Atari 600XL "homecomputer", met een soort cassetterecordertje als opslagmedium.
MMMmmmm, zou ik daar nog iets interressants mee kunnen doen?????

Zekers, Die kan heel mooi klinken ;)
Ik heb er nog het wilhelmus op geprogrammeerd in Basic toendertijd. En witte blokjes welke ik met een joystick over een blauw scherm kon laten vliegen... Itt tot hedendaagse pc's was het blauwe scherm geen slecht teken :D

Origineel geplaatst door Hazes
Voor deze pc had ik er geen (althans niet een waar ik iets mee deed met muziek) en tja, ik had wat financiele mazzel. :okdan: Wel geinig dat je na deze post gelijk de atari's om de oren vliegen. Nog niemand met een C64, Amiga of MSX gereageerd....hehe

2x C64 (incl taperecorders, diskdrives en een printer).. Staan ergens in een doos stoffig te zijn geloof ik.

Verder nog een Celeron 300mhz / 4gig hd / 224mb ram.

ik doe het met een AMD Athlon XP 1800+ 512Mb 60Gb Gforce4 64Mb en Maxi Studio ISIS van Guillemot.
maak verder vaak gebruik van gadgetlabs wave 8/24 en een secundaire p2-350 met 64mb om midi te versturen (af entoe). niet enorm vet maar genoeg voor mij :)

Ik ga volgende week mijn systeem upgraden, wat het gaat worden is:

Asus p4b533 VM(LAN) intel845G chipset (MicroATXbord, prettig hoor hij past dan met een TFT'tje zo in een koffertje)
Aopen H340A Huisje
Western Digital 80 GB 7200 8 mb cache udma 100 HD
1 GB DDR 333mhz
Intel P4 2.4 533 mhz
Aopen 52/24/52 CDRW

En dit komt uit het oude systeempje:

Adaptec SCSIkaart
20 GB 7200 HD (Ik geloof een IBM)
EmagicMT4
RME Hammerfall 9636
Matrox G450 (en 2 17 inch monitors)

Ik hoop dat het een beetje een stil systeempje wordt

Heeft iemand nog tips, cq commentaar op deze setup? (nu kan ik nog wisselen op het moederbord na want dat moest speciaal besteld worden)

Origineel geplaatst door Boost303
Ik ga volgende week mijn systeem upgraden, wat het gaat worden is:

Asus p4b533 VM(LAN) intel845G chipset (MicroATXbord, prettig hoor hij past dan met een TFT'tje zo in een koffertje)
Aopen H340A Huisje
Western Digital 80 GB 7200 8 mb cache udma 100 HD
1 GB DDR 333mhz
Intel P4 2.4 533 mhz
Aopen 52/24/52 CDRW

Heeft iemand nog tips, cq commentaar op deze setup? (nu kan ik nog wisselen op het moederbord na want dat moest speciaal besteld worden)

Ik heb zelfde MoBo/CPU combi... werkt erg goed...

Tip om geheugensnelheid over te clocken.
Kan in de BIOS heel makkelijk. De juiste verhouding staat er in eerste instantie niet in, maar als je een andere verhouding kiest en dan nog een keer kijkt staat de juiste overclock verhouding er wel bij. Heel stupide maar werkt wel ;)

voor eventuele vragen kan je PB-en

yo
ik dan maar ook.

• Asus P4B533-E (raid)
  • Intel P41800
  • Corsair XMS 3200 512 mb DDR (2x)
  • LITE-ON brandertje
  • Matrox G550 dualhead + 2x tft
  • een netwerkkaartje
  • 2x maxtor 60GB 7200 HDD in een raid
  • Windows xp helemaal gestript en getweaked
  • Motu 2408MKIII
  • eMagic amt 8 voor de midi via serieel

heb het systeem nu eigenlijk al een tijdje en draait nog steeds met een testinstallatie. maar draait behoorlijk stabiel dus vond het niet echt nodig om opnieuw te herinstalleren. alleen de motu wordt af en toe niet gevonden als ik hem opstart. maar weet inmiddels waar dat aan ligt moet er nog steeds is naar gaan kijken.

verder zat er eerst een 1600 ipv 1800 in deze was overgeklokt naar 2600 op papier moest dit veilig kunnen. later bleek dit toch niet te kunnen. mijn cpu had last van het zogenaamde "northwood sudden death syndrom". oftewel hij kapte er mee. heb nu een 1800 gekregen. deze moet via het mobo overteclocken zijn tot ongeveer de zelfde prestaties. heb dit nog niet gedaan moet ik ook maar eens gaan doen.

is echt mijn pc voor louter en alleen audio/midi. staat dus ook alleen maar logic soundforge en een zooi plugins op.
wanneer ik hem weer terug heb geclockt dan is het een uitermate snel systeem wat ook nog eens behoorlijk stabiel is. heb nog geen rare dingen meegemaakt(op cpu na dan).

o ja het geheel hangt allemaal in een degelijke 4 unit hoge 19" kast.

Moederbord - ASUS P4PE
Processor - Intel Pentium 4 2.4GHz
Geheugen - 512 DDR-333
HD's - 80 GB Maxtor (ATA133, 7200 rpm) (voor geluid) en 40 GB (ATA133, 7200 rpm) voor het systeem
Geluidskaart - Echo Mia (24/96)
Videokaart - nVidia Geforce4 MX440 64mb
CD - Lite-On CD brander 16x en een Asus DVD-rom
Beeldscherm - gewoon een goede CTX CRT met vlakke beeldbuis, 100Hz en rustig voor de ogen
Muis - Logitech Pilot Optical
MIDI - Midisport 2x2 USB

ALLES werkt al een maand of 3 prima!!!

Mag ik vragen waarom iedereen voor een Asus moederbord gegaan is?

Indertijd heb ik me namelijk sufvergeleken en kwam tot de conclusie dat MSI dezelfde prestatie leverde tegen €20,- minder. Nu had ik op dat moment met beide merken weinig ervaring qua support en dergelijke.
nu weet ik dat ze de laatste tijd geen Pentium-moederborden meer maken, maar voor de AMD's zie ik eigenlijk ook alleen Asus, ben dus toch benieuwd wat de reden is.

Back