PC die hier nu 3 kwart jaar staat is een familiepc, dus niet alleen van mij. Heb m wel zelf onderdeel voor onderdeel uitgezocht:
Behuizing: AOpen H600 tower met 400W voeding
Processor: AMD AthlonXP 2000+
Moederbord: MSI KT3 Ultra Aru (VIA KT333 chipset, ATA133 RAID controller, USB2.0)
RAM: 2x 256mb DDR-ram (333mhz)
Videokaart: Asus GeForce4 Ti-4200 (128mb, tv-out etc etc)
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy Platinum (zoeentje met een bracket aan de voorkant met aansluitingen erop, niet extern dus)
HardDisk: Maxtor 80GB, ATA133, 7200rpm
Monitor: Philips 107P Brilliance (17 inch scherm met platte beeldbuis)
Speakers: Creative 5.1 speakerset (analoog)
Verder: 16x48x DVD speler (ASUS), 32x12x40x CD-rw (LiteOn), Diskettestation (ik geloof Sony), 2 10/100 netwerkkaarten
En een muis en toetsenbord natuurlijk!! (beide Logitech)
Pfff... dat was t.
Dan nu de gebruikerservaring:
Alles werkt perfect! Eigenlijk tevreden over alles. T was de bedoeling dat t een krachtig allroundsysteem werd (games/grafische applicaties/muziek) Dit is naar mijn ervaring nog steeds gelukt. Games draaien vlekkeloos, programma's ook, dus mag niet klagen. Videokaart voldoet ruim aan de eisen, dus als er nog iemand een nieuwe videokaart zoekt, is een GF4 ti4200 een goede keuze. Heb je toch een Geforce uit de Ti-serie (oftewel met een aantal handige opties die een Geforce4MX niet heeft), en hij is kwa prestaties bijna even goed als de duurdere Ti's. Aantal RAM voldoet ook prima, evenals de HD (al moet ik die binnenkort toch eens ff opruimen

)
Dan natuurlijk de geluidskaart. Tijdens het uitzoeken was het voor mij alleen om er games goed mee weer te kunnen geven, dat de samplerate goed was en dat er optische in/outs op zaten. VST toepassingen was ik toendertijd niet zo mee bezig en MIDI had ik al een aparte interface (midisport 2x2) voor. Met vst-toepassingen haal ik meestal een latency tussen de 7ms en 6ms. Als ik lager ga, dan begint t wat te kraken, maar veel lager hoef ik ook eigenlijk niet. Wel een pluspunt is dat de geluidskaart voor spellen een zeer geschikte kaart is en daarnaast ook nog eens asiodrivers, een acceptabele latency en een hele zooi mooie aansluitingen heeft. Eigenlijk dus niets dan lof.
't geheel draait onder WinXP pro wat verder geen problemen geeft.
Ik geloof dat dit de bedoeling van t topic was?