Pas een nieuwe computer gekocht en?

En nou maar zo snel mogelijk vol zetten met Norton, spelletjes en spyware :D

Origineel geplaatst door Boost303
Ik ga volgende week mijn systeem upgraden, wat het gaat worden is:

Asus p4b533 VM(LAN) intel845G chipset (MicroATXbord, prettig hoor hij past dan met een TFT'tje zo in een koffertje)
Aopen H340A Huisje
Western Digital 80 GB 7200 8 mb cache udma 100 HD
1 GB DDR 333mhz
Intel P4 2.4 533 mhz
Aopen 52/24/52 CDRW

En dit komt uit het oude systeempje:

Adaptec SCSIkaart
20 GB 7200 HD (Ik geloof een IBM)
EmagicMT4
RME Hammerfall 9636
Matrox G450 (en 2 17 inch monitors)

Ik hoop dat het een beetje een stil systeempje wordt

Heeft iemand nog tips, cq commentaar op deze setup? (nu kan ik nog wisselen op het moederbord na want dat moest speciaal besteld worden)

Jep... die kast die je hebt genomen is van 't FlexATX formaat. Er past wel een MicroATX bord in, maar alleen low profile PCI kaarten. Je RME-, G450- en SCSI-kaart zullen er dus niet in passen...

Ben nu dus blij want ik had spontane reboots naar het BIOS en wel met de volgende specs
AMD Athlon 2100+ 512mb ram
Geforce 4 leadtek 64mb
maxtor 80 gb
maxtor 20 gb removable
lite on DVD reader
Plextor CD writer 12/10/32
Hoontech DSP 2000mkII met outboard rack
EGOSYS Miditerminal 4140

Wat bleek?

Te weinig fans want nadat we eens motherboard monitor hadden gedraaid. Processor werd
een fijne 76 graden. Oorzaak teveel stof op de processorfan maar we hebben toch maar even 6 fans er in gezet en een nieuwe Enermax voeding.

Nu super stabiel, geen reboots meer en maximal 55 graden processor temperatuur.
Cakewalktrack nu draaiend met +- 20 plugins en maar 34% Cpu belasting.
Da's nou leuk
:okdan: :okdan:

Origineel geplaatst door Flying Panther

Dan natuurlijk de geluidskaart. Tijdens het uitzoeken was het voor mij alleen om er games goed mee weer te kunnen geven, dat de samplerate goed was en dat er optische in/outs op zaten. VST toepassingen was ik toendertijd niet zo mee bezig en MIDI had ik al een aparte interface (midisport 2x2) voor. Met vst-toepassingen haal ik meestal een latency tussen de 7ms en 6ms. Als ik lager ga, dan begint t wat te kraken, maar veel lager hoef ik ook eigenlijk niet. Wel een pluspunt is dat de geluidskaart voor spellen een zeer geschikte kaart is en daarnaast ook nog eens asiodrivers, een acceptabele latency en een hele zooi mooie aansluitingen heeft. Eigenlijk dus niets dan lof. :engel:

Die latency van 7 a 6ms op je audigy is dat te doen (hoorbaar?). Wat haald de kaart standaard met Asio zonder te "sleutelen"? Weet er iemand de (Asio) Latency van de Audiophile 2496?

Geen Apple-gebruikers?

Ik gebruik een hele bende oude Apple computers met "oude" 16-bits Digidesign audiocards (soundtools-II nubus, protools-I nubus, session-8 nubus, protools project PCI, audiomedia-II nubus) allemaal lopend op Protools 3.2 , 3.4 of 4.3 en allemaal gekoppeld aan digitaal in/out van een zeer goede CD-recorder. Ik weet niet hoe dit zich vergelijkt met de nieuwe PC's qua geluidskwaliteit, latency en noem maar op. Ik weet wel dat deze systemen heel stabiel lopen en fantastisch goed klinken. De fans maken natuurlijk wel een takke herrie, zeker als je 10 Macs aanzet........, als ik alles uitzet dan klinkt de srtilte als muziek in mijn oren, ahum.

Sinds oktober vorig jaar heb ik ook een nieuwe PC (foto's op http://studio.vanzea.com). Het is een blauw kastje van Shuttle (SS51g) met een PIV op 2,53 Mhz, 1 gigabyte intern geheugen, HD van 80 gig en nog eentje van 120 gig. Een Ati Radeon 9000 Pro videokaart met 2 uitgangen. Ik heb inmiddels ook beide ventilators (CPU en PSU) een aantal keer vervangen zodat de HD nu het meeste herrie maakt. Hierbij 2 Samsung 151 TFT schermpjes. Nog een Hoontech DSP-2000 geluidskaart erbij en mijn beide PCI sloten zijn vol, ook hangt er nog een Emagic Emi 2|6 USB kaart aan. Systeem draait op Windows XP, start in 10 seconden op en draait als een zonnetje (Cubase SX). Hangt aan internet via mijn gehackte ADSL modem (samen met mijn 2 andere PC's). Verder staat er alleen maar muzieksoftware op (mmmm, en ook 2 spelletjes, ik ging toch voor de bijl nu ik eindelijk een PC heb die die games aankan).

Grtz,
Jeroen

tis alweer een tijdje geleden dat ik mijn computer gekocht heb.

• mammabord: epox 8k3a
  • cpu: atlon xp 2000+
  • geheugen: pc 2700 ddr 512 mb
  • videokaart: geforce 4 mx
  • geluidskaart: audiophile 2496
  • hardisks: 2 x maxtor. 1 van 20 gig @ 7200 rpm en 1 van 120 gig @ 7200 RPM met ultra ata 133
  • en dan nog een dvd rom en een cd brandertje

desondanks de moederplank een via chipsetje heeft, (VIA apollo kt333) draait ie als een tiet. maaruh, aan t einde van zomer ga ik weer een nieuwe kopen, ik probeer iedere jaar een nieuwe computer of in ieder geval een grote upgrade te doen.

Ik heb:
AMD duron 1300
256MB DDR ram (266mhz)
Sblive 5.1
36x cdrom
100mbit netwerkkaart
geforce 4 mx 64mb DDR
17" philips scherm( 107s)
60gb maxtor 7200rpm
10 gb maxtor 7200rpm
trust USB hub
een moederbord (geen idee welke)

En ja ik ben er wel tevreden mee. de cpu, het geheugen, de 60gb schijf, de videokaart en het moederbord heb ik in december gekocht voor €360 :) En nou krijg ik ook nog een keer een refund van m'n pa's werk

ik heb sinds een klein jaartje... amd xp 1600@1900, 512mb ddr-ram ,140gigabyte (twee schijven), creative audigy platinum,en voor wat vj-en een radeon 9700 pro, 19 inch schermpje, onkyo 2x60watt versterker, mission monitortjes, en een zelfgebouwde aktieve subwoofer (maar die gaat zelden aan).

ben er erg blij mee tot nu toe maar ik ben pas verleden week aankomend midi-fan.

evolution mk-225c en uc-33

dus mischien een andere geluidskaart..maar voorlopig gaat het prima!

p.s: van het weekend waterkoeling voor me cpu en gpu en me voedingsfannetjes op 7 volt

ik vondt het geluid opeens storend 8)

Re: Pas een nieuwe computer gekocht en?

Origineel geplaatst door fuse
Laat maar eens horen wat voor een computer je pas hebt gekocht om muziek mee te maken.

Hoe bevalt het en heb je ergens toch spijt van? Niet te verlegen, gewoon met de :kont: bloot.
[....]
Who's next?

moederbord : asus a7V333 : ronduit slecht in combinatie met audiophile geluidskaart, verder een goed mobo, onboard geluid is trouwens ook slecht (slecht: = veel ruis).
geheugen : dane elec 512mb ddr-ram : goed genoeg
processor : athlon xp2000 : ook prima voor wat ik ermee doe
geluidskaart : audiophile : goede geluidskwaliteit voor een 'budget'kaart, ik ben er tevreden mee in ieder geval
harddisks : ibm 30gb systemdisk en 80gb data disk waaronder audio : prima schijfjes, wat probleempjes gehad met de 30gb vorig jaar maar na een low level format weer toppie. alleen mag de doorvoersnelheid van mij soms wat hoger.
scsi : adaptec 2904 controller met een cdrom en een harddisk voor gebruik met mijn sampler, geen aanmerkingen.

ik ga morgen een a7n8x moederbord halen, heb mijn hoofd lelijk gestoten aan het tikken en kraken van opgenomen audio met een via chipset aan boord (al heb ik daarvoor nooit problemen met via chipsets en audio gehad). dus over op de nforce2 chipjes.

'K heb net een nieuwe PC gekocht... werd echt tijd..had een Pentium 200 pro..
Hou maar op met die plug-ins.. =(

Dit systeem draait de plug-ins/audio zonder enkel probleem... echt riant..! 8~

AMD Athlon XP 2400+
Coolermaster silent copper
ASUS A7n8x moederbord
512 mb intern geheugen
ASUS V9840TVD 128mb GF4
WD 80 GB 8mb 7200rpm
Plextor CD-rewriter
Sony DVD
Iiyama 17" TFT
Aopen H600b kast

Alles is in het zwart...

En een ESI Pro Waveterminal 192L geluidskaart...

Ben er echt blij mee...!!!

Lekker snel systeem om audio te bewerken met Nuendo
en talloze plug-ins ermee te draaien...

Lang leve de PC...
:dj:

Heb nog niet zo lang geleden mijn pc ge-upgrade. Ik heb wederom een Intel moederbord en processor gekozen met Kingston geheugen erop gemonteerd. Met deze combinatie heb ik tot nu toe altijd het meeste succes gehad.

P4 1800MHz, Intel D850MV, 512 RDRAM, 2x 40 GB,
Matrox Dualhead, Audiotrak Maya, Dynalink ISDN adapter,
Adaptec SCSI adapter, 64 MB USB Pendrive, 52 X Aopen,
24x10x40 Lite ON, HP DAT Streamer, Aopen Big Tower,
15 inch LitePanel, Cordless Logitech keyboard and wheelmouse,
Alcatel Speedtouch ADSL Modem

Zoooo... tussen al dat PC geweld even wat anders...
Ik heb sinds 3 weken een POWERBOOK G-4 12"
867MHZ met 640 intern;)

Echt een super aanrader, lekker compact, maar
groots qua prestaties!

Kan nu flexibel overal muziek maken en uittesten!

Op mijn werk maak ik gebruik van een Quicksilver,
alleen neem ik die zo lastig onder mijn arm mee;)

Michael.

Donalds...

Donalds...

Power PC G3

Apple Mac

333MHZ

128MB Ram,

9GB Harddisk,

Floppy drive,

24x CD Romspeler,

zip drive

Daar ga ik het voorlopig mee doen... effe scsi writer erin, dan nog een 19" monitor erop en 4x4 en los... eindelijk midi dat klokt...

Het onwaarschijnlijke is gebeurd !

Ik heb mijn Atari's in een hoek gezet en heb nu een pc met zo'n mooi plat schermpje staan.

Echt up to date is ie niet (P III 500, 192 Mb) maar binnenkort wil ik een nieuwe Mac of pc gaan kopen.

Ik heb ook maar meteen Cubase SX en een Midex 8 aangeschaft dus dat wordt weer handleidingen lezen.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Voor iedereen die zich ergert aan het lawaai dat een pc maakt : in de FM staat deze maand een artikel over hoe je het kreng het beste het zwijgen kan opleggen.

Humm... dat artikel zou ik dan weleens willen lezen. Die van mij maakt herrie als een straaljager :( En dat met een silence/anti-storings pakket.

Pakket bevat o.a. een Zalman koeler voor de Athlon 2000 XP processor en geisoleerde kabels voor bijvoorbeeld de floppydrive, IDE e.d. (Coolermaster).

Heeft iemand ervaring met die Zalman dingen? Vraag me echt af of die koeler nu zo'n herrie maakt. Is zo'n van op een statiefje.

Ik heb een bigtower van A-open met een 300W voeding. Maakt die zo'n herrie?

Of moet ik gewoon met heel de handel terug? :)

Back