Rsi?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Tyros1990

Gedeactiveerd account
Ik was vandaag lekker aan het werk, En ging op een gegeven moment achter een Technics keyboard staan/zitten, En op een gegeven moment(na 3 uur spelen) kreeg ik opeens veel pijn boven op mijn hand...
Ik zei dat tegen mijn collega en die had er wat voor, En ik smeerde dat op mijn hand, Toen werd mijn hand koud en trok de pijn deels weg, Moest het er opnieuw opsmeren, En het lijkt nu voor een groot gedeelte weg getrokken, Alleen als ik echt snel typ of een rare beweging maak is het nog aanwezig..

Hij zei dat het RSI kan zijn..... maar ik heb er verder geen last van, Als het er is is het OF dezelfde avond al weg OF na 1-2-3 dagen.

Weet iemand hier meer van?

RSI (letterlijk repetitive strain injury) is een beetje een verzamelnaam voor klachten in voornamelijk armen handen en nek veroorzaakt door bijvoorbeeld computerwerk of musiceren. Het is dus geen ziekte of virus of iets dergelijks waar je een pilletje of een zalfje voor kunt gebruiken. Ze kunnen de pijn wel onderdrukken of verzachten maar als het probleem blijft zul je structureel iets moeten veranderen om ervoor te zorgen dan het minder wordt.

In jouw geval zou ik je adviseren om niet drie uur achter elkaar keyboard te spelen. Daar is een lichaam gewoonweg niet voor gebouwd. Probeer bijvoorbeeld ieder half uur even vijf minuten iets anders te doen zoals naar de koffieautomaat lopen, of een balletje trappen. Het ding hieraan is is dat dit goed werkt als je het altijd doet, niet alleen wanneer je klachten hebt maar ook als het goed gaat.

Wanneer je pijn voelt stop dan met wat je aan het doen bent, denk niet dat je er wel even doorheen kunt om nog even iets af te maken. Hoe langer je in het rood werkt hoe langer je rust moet nemen om er weer vanaf te komen.

Het internet staat overigens bomvol met informatie en forums over RSI, bijvoorbeeld: http://www.rsiforum.nl/.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back