piracy en de muziekindustrie,. de cijfers!

:eureka: zelfs daar betaal je aan mee... wat een loze uitpraak ;)

??

Betaal jij nog kijk-en-luistergeld dan?
Bij ons is dat al iets van 20 jaar geleden afgeschaft.......;)

En als mensen nu (opeens) problemen hebben met mensen/concerns die veel geld verdienen, moet je toch wat verder kijken dan je neus lang is.
Ga dan een aanslag plegen bij een bank of zonder te betalen wegrijden bij het pompstation!
Nee, dat doen we niet. We doen alleen dat wat gemakkelijk is, en we niet snel betrapt/gestraft worden. Wees dan een kerel en ga er echt helemaal voor. Stop BTW te betalen ofzo. Dan ben je stoer. :mega:

Muziek en films rippen van internet is voor watjes! :Z

De enige MP3's die ik niet op vinyl / CD heb zijn de platen die alleen voor rip-off prijzen op Discogs te krijgen zijn (Drexciya), of niet de moeite waard zijn maar ik nog niet weggegooid heb, of nog in de aanschafqueue staan, of ik nog probeer te leren doorgronden. Heel veel muziek die ik tegenwoordig koop heb ik leren kennen doordat ik ze wél op MP3 kon vinden maar nauwelijks in de platenbakken te vinden waren. Mijn god als ik bedenk dat ik helemaal van Rare Records of platenzaken ergens in Amsterdam of Rotterdam zonder webshop afhankelijk zou zijn om naar die muziek te mógen luisteren....

??

Muziek en films rippen van internet is voor watjes! :Z

En jij denkt dat de publieke omroep op kraanwater loopt?

Kijk en luistergeld werd vroeger betaald voor bezit van een TV/Radio. Bepaald bedrag per TV of radio. Is toen afgeschaft.... maar nu betaald iedereen die belasting betaald kijk en luistergeld. Dat zit in je belasting inbegrepen. Je betaald dus wel degelijk daarvoor.

Kijk en luistergeld werd vroeger betaald voor bezit van een TV/Radio. Bepaald bedrag per TV of radio. Is toen afgeschaft.... maar nu betaald iedereen die belasting betaald kijk en luistergeld. Dat zit in je belasting inbegrepen. Je betaald dus wel degelijk daarvoor.

Maar dat is alleen voor de publieke omroepen...........

Commerciële zenders en internetradio etc. moeten zichzelf bedruipen. Daar betaal je niet voor, maar moet je naar meer stomme reclame luisteren.

Verder is het wel goed om over dit onderwerp na te blijven denken. Zelf haal ik er toch vaak wel iets goeds uit van argumenten van de andere kant. Die neem ik dan weer mee in mijn eigen beeld erover. Dat kan ik dan wat verder nuanceren.
Ik denk alleen niet dat veel mensen hier echt een ommezwaai van mening hebben over het wel/niet juist zijn van gratis downloaden wat niet als gratis bedoeld was door de uitgever/auteur. En meng me dus even niet meer in de discussie, want dat wordt dan het onnozele loopgraven werk.:duivels:
Ben wel benieuwd of/hoe deze discussie zich verder ontwikkelt.

Het logische gevolg van gratis muziek willen hebben is dat je uiteindelijk alleen nog muziek overhoudt die gratis gemaakt kan worden.

Je "moet" nergens naar kijken/luisteren.....
Als het aan de industrie ligt wel, maar je hebt altijd nog een eigen keuze..

Idd alleen voor de publieke. Er is 1 model wat kan zou kunnen gaan werken betreffende gratis muziek aanbod. En dat is dat artiesten betaald gaan worden per download uit reclame inkomsten van een host. Beetje het concept dat MP3.com had zo'n 10 jaar terug. Maar toen MP3.com overgenomen werd door een major begon het grote graaien van de major en gingen de fees per download met factor 1000 naar beneden en liepen alle artiesten weg bij mp3.com. In het begin betaalde mp3.com 1 dollarcent per download aan de artiest. Dat ging lekker... ik zat na een 1/2 jaar op een gemiddelde van 10.000 dl's per dag, 7 dagen per week. Dus gratis downloads voor de consument en de artiest betaald. Allemaal blij.

??

Iedereen in Nederland betaalt kijk en luistergeld, het zit tegenwoordig in je belasting mee berekent.

Hmmm... ik wordt er iig niet echt blij van wanneer ik net 2000 euro heb neergelegd voor een vinyl persing, plus het geld dat ik aan de artiesten heb betaald om vervolgens 2 dagen na release mijn release op die @#$!@ russiche mp3 sites te zien staan voor 80cent per download waar ik niets van terug zie en vervolgens ook mijn verkopen daardoor zie dalen.

Beetje kortzichtig hier de mensen die pro gratis zijn. Er wordt werk geleverd en daar moet voor betaald worden.

En de forumpjes waar gratis megaupload, fileshare, rapidshare ed uploads staan.

Ga dan een aanslag plegen bij een bank of zonder te betalen wegrijden bij het pompstation!
neen, neen en neen... dat zijn (steeds weer dezelfde) kromme vergelijken...

1 op 1 zou zijn als een persoon langs een meubelzaak loopt en in de etalage een mooie tafel ziet staan...
hij pakt zijn notitieboekje tevoorschijn, pennetje erbij en hij schrijft netjes alle maten op...
gaat vervolgens naar huis en timmert een lekkere fijne tafel in elkaar... wat ie dus doet is "COPIEREN"...

de meeste mensen downloaden omdat het (toch) GRATIS is want ze zouden echt niet die 100 gedownloade albums per maand hebben gekocht als er geen internet zou zijn... dus tel uit je winst... en DAT is de exacte kern...

de meeste mensen downloaden omdat het (toch) GRATIS is want ze zouden echt niet die 100 gedownloade albums per maand hebben gekocht als er geen internet zou zijn... dus tel uit je winst... en DAT is de exacte kern...

Ja,. dat klopt wel,.. en die verwrongen cijfers gebruiken de maatschappijen maar al te graag om aan te tonen hoe zielig ze zijn,.

Maar dat spul wat men wel gekocht zou hebben zit nu meestal ook tussen de downloads! En wordt dus niet gekocht!
Mijn dochter en haar vriendinnen hebben trouwens een mp4 player vol met clips,. die doen al niet meer aan muziek zonder beeld!
En de binnenkant van een platenzaak heeft ze nog nooit gezien! Ze weet wel precies hoe je youtubes ript en die convert voor d'r playertje!

Nou luistert ze alleen maar Miley en meer van datsoort major tuthola's,.. dus voel ik me niet echt verplicht om haar te stoppen,..
Zodra ze plaatjes van bruce of dubcreator gaat downen zal ik r ff apart nemen en de royalties inhouden op r zakgeld en via de juiste kanalen doorsluizen,:D

:)

Alles is op mijn sites gratis naar beneden te halen.....

:D:halleluja
Ja,. dat klopt wel,.. en die verwrongen cijfers gebruiken de maatschappijen maar al te graag om aan te tonen hoe zielig ze zijn,.

Maar dat spul wat men wel gekocht zou hebben zit nu meestal ook tussen de downloads! En wordt dus niet gekocht!
Mijn dochter en haar vriendinnen hebben trouwens een mp4 player vol met clips,. die doen al niet meer aan muziek zonder beeld!
En de binnenkant van een platenzaak heeft ze nog nooit gezien! Ze weet wel precies hoe je youtubes ript en die convert voor d'r playertje!

Nou luistert ze alleen maar Miley en meer van datsoort major tuthola's,.. dus voel ik me niet echt verplicht om haar te stoppen,..
Zodra ze plaatjes van bruce of dubcreator gaat downen zal ik r ff apart nemen en de royalties inhouden op r zakgeld en via de juiste kanalen doorsluizen,:D

1 op 1 zou zijn als een persoon langs een meubelzaak loopt en in de etalage een mooie tafel ziet staan...
hij pakt zijn notitieboekje tevoorschijn, pennetje erbij en hij schrijft netjes alle maten op...
gaat vervolgens naar huis en timmert een lekkere fijne tafel in elkaar... wat ie dus doet is "COPIEREN"...

Net als die gast die een dure mercedes nabouwde op basis van zijn eigen slk omdat hij het geld niet had, en daarna zijn auto moest slopen wegens schending van auteursrecht.

Dat mag dus niet.

de naam is in een ander jasje gestoken, abbonementsgelden heet het tegenwoordig... maar je moet er nog steeds voor betalen...
En als mensen nu (opeens) problemen hebben met mensen/concerns die veel geld verdienen, moet je toch wat verder kijken dan je neus lang is.
Maar met eerlijk geld verdienen is niets mis...
nogmaals als je eenmaal goed gevuld bent en/of tevreden bent met je situatie hoeft er toch niet altijd meer bij, of toch nog wel?

Ga dan een aanslag plegen bij een bank of zonder te betalen wegrijden bij het pompstation! Nee, dat doen we niet. We doen alleen dat wat gemakkelijk is, en we niet snel betrapt/gestraft worden. Wees dan een kerel en ga er echt helemaal voor. Dan ben je stoer. :mega:
Zover mogelijk doe ik al niet mee aan het geheel :)

De eindscene van Fight club spreekt me enorm aan....
Alle databases van financiele instellingen om zeep helpen en iedereen met een schone lei laten beginnen.... Profiteer jij dan stoer mee van mijn actie? :P

Stop BTW te betalen ofzo.
Belasting betalen vind ik minder erg omdat ik er zelf in leefplezier van meegeniet, dan het uitgemolken worden door op de jaarlijks groeiende nettowinst belustheid van één of ander concern..

muziek en films rippen van internet is voor watjes! :Z
Gast... de bioscoopcijfers zitten al 5 jaar in de lift omhoog!
Sinds de tv voor iedereen toegankelijk is geworden en niemand meer afhankelijk is van het polygoon journaal zijn de bioscoopbezoeken nog nooit zo hoog geweest....

qua muziek is de exposure voor artiesten door downloads alleen maar toegenomen. Waar je vroeger afhankelijk was van een verre vage bekende die de je muziek draaide en/of erover schreef is imo middels internet geheel achterhaald.
Maar dat is alleen voor de publieke omroepen...........
Commerciële zenders en internetradio etc. moeten zichzelf bedruipen. Daar betaal je niet voor, maar moet je naar meer stomme reclame luisteren.

Nogmaals.... je betaalt overal indirect aan mee.... reclamekosten worden doorberekend in de totaalprijs van het product...In de prijzen van een warenhuis zijn de geprognotiseerde diefstallen op jaarbasis in de prijs doorgecalculeerd... dus wie worden er nou altijd bestolen? ;)

Door het integreren + herintegreren en nog eens hergebruikintegreren van micro- en macro economie door elkaar heen is er zoveel spanning op de zeepbel komen te staan, dat na het omvallen van een onbenullige fractie het een domino effect teweeg brengt en alles mee de afgrond wordt ingezogen. Door een aantal grote spelers worden min of meer de grote lijnen uitgezet, beheerd en deze onder controle gehouden.

Een voorbeeld is Bertoli... das tog Italiaans?
welnee joh het is een divisie van Unilever...
Maar ze hebben toch een Italiaanse uitstraling en geen Nederlandse..
Juistem.. dat beeld moet de consument geloven en maar klakkeloos aannemen.... wederom moet de consument betalen voor het imago van het bedrijf. Zonder al die opgedrongen beeldvormingen kan het product voor min. 5% tot wel 15% goedkoper in de schappen liggen.

Weet je trouwens dat veel huismerken uit dezelfde fabriek komen als A-merken? Door de macht van een aantal grote supermarktketenen worden fabrikanten zogoed als hieraan verplicht om mee te doen...doen ze dat niet... dan verdwijnen de A-merk producten gewoon uit de schappen....

In plaats van een beschuldigende vinger uit te steken naar ....
Kan je imo beter als labelhouder ervoor zorgen dat je zo innovatief mogelijk bezig bent en je zo je hoofd boven water kan houden. Zonder enige innovatie en/of ontwikkelingen gaandeweg het proces zal zelfs het beste concept op den duur omvallen. McDonalds heeft niet voor niets de euro-weken geintroduceerd....

SMS 303....pffff wat een post. :P

In de prijzen van een warenhuis zijn de geprognotiseerde diefstallen op jaarbasis in de prijs doorgecalculeerd... dus wie worden er nou altijd bestolen?

en dus:

Hey, hey
Don't ask me how
We've changed
We're all criminals now
Hey, hey
Don't ask me how
We're blamed
We're all criminals now

Laatst gewijzigd:
SMS 303....pffff wat een post. :P
Heel soms..., lees regelmatig, draaf ik door .... :D

met het voorbeeldje over de doorberekende diefstalkosten...
probeer ik aan te geven dat je voor alles betaal en/of meebetaal...

jammergenoeg weegt het economisch belang zwaarder dan sociaal belang =(

Back