Betaal jij nog kijk-en-luistergeld dan?
Bij ons is dat al iets van 20 jaar geleden afgeschaft.......
de naam is in een ander jasje gestoken, abbonementsgelden heet het tegenwoordig... maar je moet er nog steeds voor betalen...
En als mensen nu (opeens) problemen hebben met mensen/concerns die veel geld verdienen, moet je toch wat verder kijken dan je neus lang is.
Maar met eerlijk geld verdienen is niets mis...
nogmaals als je eenmaal goed gevuld bent en/of tevreden bent met je situatie hoeft er toch niet altijd meer bij, of toch nog wel?
Ga dan een aanslag plegen bij een bank of zonder te betalen wegrijden bij het pompstation! Nee, dat doen we niet. We doen alleen dat wat gemakkelijk is, en we niet snel betrapt/gestraft worden. Wees dan een kerel en ga er echt helemaal voor. Dan ben je stoer.
Zover mogelijk doe ik al niet mee aan het geheel
De eindscene van Fight club spreekt me enorm aan....
Alle databases van financiele instellingen om zeep helpen en iedereen met een schone lei laten beginnen.... Profiteer jij dan stoer mee van mijn actie?
Stop BTW te betalen ofzo.
Belasting betalen vind ik minder erg omdat ik er zelf in leefplezier van meegeniet, dan het uitgemolken worden door op de jaarlijks groeiende nettowinst belustheid van één of ander concern..
muziek en films rippen van internet is voor watjes!
Gast... de bioscoopcijfers zitten al 5 jaar in de lift omhoog!
Sinds de tv voor iedereen toegankelijk is geworden en niemand meer afhankelijk is van het polygoon journaal zijn de bioscoopbezoeken nog nooit zo hoog geweest....
qua muziek is de exposure voor artiesten door downloads alleen maar toegenomen. Waar je vroeger afhankelijk was van een verre vage bekende die de je muziek draaide en/of erover schreef is imo middels internet geheel achterhaald.
Maar dat is alleen voor de publieke omroepen...........
Commerciële zenders en internetradio etc. moeten zichzelf bedruipen. Daar betaal je niet voor, maar moet je naar meer stomme reclame luisteren.
Nogmaals.... je betaalt overal indirect aan mee.... reclamekosten worden doorberekend in de totaalprijs van het product...In de prijzen van een warenhuis zijn de geprognotiseerde diefstallen op jaarbasis in de prijs doorgecalculeerd... dus wie worden er nou altijd bestolen?
Door het integreren + herintegreren en nog eens hergebruikintegreren van micro- en macro economie door elkaar heen is er zoveel spanning op de zeepbel komen te staan, dat na het omvallen van een onbenullige fractie het een domino effect teweeg brengt en alles mee de afgrond wordt ingezogen. Door een aantal grote spelers worden min of meer de grote lijnen uitgezet, beheerd en deze onder controle gehouden.
Een voorbeeld is Bertoli... das tog Italiaans?
welnee joh het is een divisie van Unilever...
Maar ze hebben toch een Italiaanse uitstraling en geen Nederlandse..
Juistem.. dat beeld moet de consument geloven en maar klakkeloos aannemen.... wederom moet de consument betalen voor het imago van het bedrijf. Zonder al die opgedrongen beeldvormingen kan het product voor min. 5% tot wel 15% goedkoper in de schappen liggen.
Weet je trouwens dat veel huismerken uit dezelfde fabriek komen als A-merken? Door de macht van een aantal grote supermarktketenen worden fabrikanten zogoed als hieraan verplicht om mee te doen...doen ze dat niet... dan verdwijnen de A-merk producten gewoon uit de schappen....
In plaats van een beschuldigende vinger uit te steken naar ....
Kan je imo beter als labelhouder ervoor zorgen dat je zo innovatief mogelijk bezig bent en je zo je hoofd boven water kan houden. Zonder enige innovatie en/of ontwikkelingen gaandeweg het proces zal zelfs het beste concept op den duur omvallen. McDonalds heeft niet voor niets de euro-weken geintroduceerd....