piracy en de muziekindustrie,. de cijfers!

Ik vond dit wel een frappant verhaal:

http://blog.wolfire.com/2010/05/Another-view-of-game-piracy

iPhone game developers have also found that around 80% of their users are running pirated copies of their game (using jailbroken phones) [2] This immediately struck me as odd -- I suspected that most iPhone users had never even heard of 'jailbreaking'. I did a bit more research and found that my intuition was correct -- only 5% of iPhones in the US are jailbroken. [3]

World-wide, the jailbreak statistics are highest in poor countries -- but, unsurprisingly, iPhones are also much less common there. The highest estimate I've seen is that 10% of worldwide iPhones are jailbroken. Given that there are so few jailbroken phones, how can we explain that 80% of game copies are pirated?

Hebben de dalende verkoopcijfers van dance niet met name te maken met de dalende interesse van het publiek in dance?

Elke CD die je koopt of Hardeschijf of MP3 of wat dan ook, moet je extra over dokken in Nederland,
Het is gewoon corrupte bende : BUMA, Radio, TV, Philips, Microsoft, en de regering.
Hoe kunnen ze nou zeggen dat mijn eigen muziek illegaal is?,
nu ik tog al betaal voor kopieeren zal ik er gebruik van maken ook, als ik een cd wil hebben download en brand ik die in 10 minutjes, want er is tenslotte al voor het illegaale muziek betaald.

Ik stel voor: De kopieerheffing eraf. En alle torrent sites sluiten. :engel:
Wil ik m'n eigen muziek gratis op een site zetten, dan is dat m'n eigen keuze;
net als wanneer ik er wel geld voor wil zien.

Het valt me op dat veel van de pro-downloaders hier wel een grote bek opzetten als ze ook maar enigszins vermoeden dat een TS een illegale versie van Cubase, Logic of FL heeft, maar zelf wel muziek downloaden.

:stupid

Net als die gast die een dure mercedes nabouwde op basis van zijn eigen slk omdat hij het geld niet had, en daarna zijn auto moest slopen wegens schending van auteursrecht.

Dat mag dus niet.
inderdaad, DAT mag niet... maar dat heeft weinig te maken met het feit dat Mercedes 1 auto minder kon verkopen nutuulk want die gast zou normaal ook geen mercedes kunnen kopen...

waar het wel mee te maken heeft is net zoiets als dat ik muziek zou uitbrengen onder de naam Niel...

vraag me af hoe ze t gemeten hebben? bedoel als het alleen VS labels en acts zijn is t niet gek dat t cijfer in Frankrijk zo laag is, waar de radio verplicht ik meen 70% eigen muziek moet draaien. En dat zijn vaak ook lokale labels dus, heb altijd t idee dat er in Frankrijk nog wel aardig wat gekocht word - qua hiphop dan

In de prijzen van een warenhuis zijn de geprognotiseerde diefstallen op jaarbasis in de prijs doorgecalculeerd...

Kijk,. dat waren nog es tijden,.. Toen de platen nog gewoon in de hoezen zaten en je ze nog echt kon stelen!!! :maffia::maffia::maffia:

inderdaad, DAT mag niet... maar dat heeft weinig te maken met het feit dat Mercedes 1 auto minder kon verkopen nutuulk want die gast zou normaal ook geen mercedes kunnen kopen...

waar het wel mee te maken heeft is net zoiets als dat ik muziek zou uitbrengen onder de naam Niel...

Hee,. over piraterij gesproken,.. waar blijven die royalties en de publishing kickback van die kutnummers nou!? :P

hoe zit het trouwens als iets al hebt gekocht ( bv op vinyl of cd) en het vervolgens download als mp3 , voor het gemak om in je mp3 spelertje te proppen.
mag dal wel?
( hypotetisch geval, ik heb geen mp3 speler, en als ik die wel zou hebben, dan zou ik niet weten wat de moeite waard van het luisteren is)

:mega:

Je mag een kopie maken en het orig. als back up houden :)

ja, dat weet ik, maar, stel, ik ben te lui om te copieren, dus ik pluk dus de mp3 van het www.
dan is dat geen copie door mij gemaakt....................

ja, dat weet ik, maar, stel, ik ben te lui om te copieren, dus ik pluk dus de mp3 van het www.
dan is dat geen copie door mij gemaakt....................

dat maakt toch niet uit..
je kan tenslotte het origineel toch tonen ;)

Microsoft raadt zelfs aan om van je originele netwerk OS een kopie te maken en het origineel in een brandwerende kluis te leggen :)

dat maakt toch niet uit..
je kan tenslotte het origineel toch tonen ;)

Microsoft raadt zelfs aan om van je originele netwerk OS een kopie te maken en het origineel in een brandwerende kluis te leggen :)

ok, daar zijn we uit...........
volgende geval,.....

ik heb de CD besteld en betaalt, en de bedoeling is dat de postbode die langsbrengt.
maar het gaat autobussen regenen, postbode wordt samen met zijn lading verpulvert tot een onherkenbare massa, dus geen cd in de brievenbus.
ondertussen heb ik al, omdat ik mijzelf niet kon bedwingen, na het betalen van de bestelde cd , ook vast de mp3 gedownload.
dan heb ik betaalt voor het product, mag dat dan ook?

ok, daar zijn we uit...........
volgende geval,.....

ik heb de CD besteld en betaalt, en de bedoeling is dat de postbode die langsbrengt.
maar het gaat autobussen regenen, postbode wordt samen met zijn lading verpulvert tot een onherkenbare massa, dus geen cd in de brievenbus.
ondertussen heb ik al, omdat ik mijzelf niek kon bedwingen, na het betalen van de bestelde cd , ook vast de mp3 gedownload.
dan heb ik betaalt voor het product, mag dat dan ook?

Van mij wel,.. :P

Al houdt t waarschijnlijk in een rechtzaak niet erg lang stand als je de rechter probeert te overtuigen dat t zo is gegaan bij alle 1243 cd's die je ooit hebt besteld!!
Zo vaak regent t nou ook geen vrachtwagens! En als dat wel zo was zou een postbode echt geen 6 euri netto krijgen!!!

ach, het kan soms zwaar weer zijn,
in rusland is een paar jaar terug een visser overleden omdat het koeien regende.
een vliegtuig met een lading koeien kwam in moeilijkheden en moest de lading eruit gooien.
de visser kreeg en een op z´n kop.
genoeg materiaal voor een lied........................:D

Arme koeien :P

Je verhaal zal bij de rechter niet standhouden, want..
De bestelde cd is door jou betaald. Dit is tussen jou en de verkoper.
De cd wordt door de verkopende partij opgestuurd. Dit is tussen de verkoper en het verstuurbedrijf.
Tijdens de verzending gaat het mis en is het product beschadigd/kwijtgeraakt.
Dan volgt er een vergoeding aan degene die de cd heeft verzonden.
De verkoper van de cd zal jou dan ongetwijfeld opnieuw een cd toesturen of het bedrag terug moeten geven.
Die mp3 die je alvast hebt gedownload is dan illegaal.. net zolang totdat je de originele cd fysiek in bezit hebt :P

Tot nu toe heb ik 3x geouwehoer met de TNT gehad. Ondanks dat ik de koper was en betaald had, kon alleen door de verzender een onderzoek opgestart worden.

ach, het kan soms zwaar weer zijn,
in rusland is een paar jaar terug een visser overleden omdat het koeien regende.
een vliegtuig met een lading koeien kwam in moeilijkheden en moest de lading eruit gooien.
de visser kreeg en een op z´n kop.
genoeg materiaal voor een lied........................:D

Pff,. typisch menselijke hoogmoed,..
Met je luxe kist een lading koeien uitstorten over een vissersbootje,.. en dan roepen dat je problemen had,.
Die koeien,.. die hadden pas problemen!!!

maar als ik nou simpelweg ga stellen dat het de ariest z´n pakkie aan is om bij te houden wie er betaald heeft voor de rechten, en dus niet mijn zorg?
ik heb tenslotte betaald, en dat ik geen cd heb is niet mijn schuld.
sterker nog, kan ik ook geld terug ontvangen als binnen 7 dagen blijkt dat het product mij toch niet bevalt?

Arme koeien :P

Je verhaal zal bij de rechter niet standhouden, want..
De bestelde cd is door jou betaald. Dit is tussen jou en de verkoper.
De cd wordt door de verkopende partij opgestuurd. Dit is tussen de verkoper en het verstuurbedrijf.
Tijdens de verzending gaat het mis en is het product beschadigd/kwijtgeraakt.
Dan volgt er een vergoeding aan degene die de cd heeft verzonden.
De verkoper van de cd zal jou dan ongetwijfeld opnieuw een cd toesturen of het bedrag terug moeten geven.
Die mp3 die je alvast hebt gedownload is dan illegaal.. net zolang totdat je de originele cd fysiek in bezit hebt :P

Tot nu toe heb ik 3x geouwehoer met de TNT gehad. Ondanks dat ik de koper was en betaald had, kon alleen door de verzender een onderzoek opgestart worden.

Back