ben ik de enige die moderne cubase te moelijk vind?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Pff,.. Als je gewoon midi wilt sequencen zonder al t genummer van een tracker is er geen betere als cubase op atari,..
Ingebouwde midi interface,..Retestrakke clock,..supercleane interface,.. en een hakketakke resolutie van 96 ofzo,..
Net een mpc60.
Zodra je helemaal in the box wilt gaan werken en audio wilt gaan recorden en vsti's wilt gebruiken kom je niet om de uitgebreide daws heen. Niks aan te doen. Ook niks mis mee,..
Maar puur midi is de Atari in al z'n eenvoud gewoon superieur aan welke pc of mac versie dan ook!
design_atari_st_bombs.gif

Soms een paar bommetjes,.. :D maar zelfs die waren een stuk vriendelijker dan de Bill Gates bluescreen of death van windhoos!

ja jij weet niet wat ik weet ha ha ha : ik kom soms op een universiteits site in london..... en daar schrijf ik wel eens stukjes .....nooit klachten over spelling....

en waarom ? ha ja dat is mij ooit uitgelegd door een gestudeerde vrouw : de engelsen hebben te maken met drie soorten engels.....n.l. UK. engels.....amerikaans engels.... ( die spellen anders ) en dan ook nog eens canadees engels..... en dan natuurlijk ook nog het engels dat ze in de popmuziek horen waar dus ook vaak helemaal nix van klopt.....

zodoende weet de engelsman zelf vaak geeneens hoe je iets moet spellen ha ha..... met als resultaat dat ze ook bijna nooit struikelen over spellings fouten .....

ha ja en zodra ik dan weer eens een stukje schrijf in holland : dan zijn de rapen gaar en dan vinden mensen het vaak dommig of irri als je fouten maakt : ja want er is maar een correcte spelling in nederland.....

Nou breekt m'n klomp,..we hebben het hier over iemands naam dude!!!
Die schrijf je overal t zelfde waar ze een gewoon alfabet gebruiken!

Ik snap nu dat jullie geen drol van Cubase snappen.
is veels te simpel
en ik vind de C5 interface just niks hebben van een echte mixer, schuiven waar handing en knoppen waar ruimte nodig is.
wat voor andere "bereiks interfaces" hadden jullie voor ogen?
zo'n "lijntje leg broddel interface" is echt voor mensen met totaal gebrek aan ergonomisch inzicht.

ja mensen als ik ha met een spellingsdefect : ja die zijn altijd reuze blij met moderne google met spellings controle....

ik google vaak bijv : kijlie minook

en ha het zal niet waar zijn of google die tovert dan voor mij kylie minouge tevoorschijn

ha ja ik zou geen dag zonder google kunnen leven

Nou breekt m'n klomp,..we hebben het hier over iemands naam dude!!! Die schrijf je overal t zelfde waar ze een gewoon alfabet gebruiken!
maar daar zit nu net het probleem met meneer Rakhmaninov zijn naam, want dat is een vertaling uit het Russisch (Сергей Васильевич Рахманинов)....

Zullen er niet veel meer zijn denk ik :) wel duidelijk te horen dat je geen drol van Cubase snapt :)

Ja Google, prachtig, zo kwam ik ook uit op YouTube- edwin emanuel posse i like u is dat van jou? :D

ja was wel lachen dat is mijn video : hij stond twee weken op nummer een op de myspace van barak obama

ha dat was nog een succes alleen ja de stilte na de storm is wel weer even wennen ( cold turkey effect )

Je spullen moeten meewerken met hoe jij werkt, niet andersom.

En dat is exact waarom ik nog met cubase en reason werk, inclusief
Cubase heeft gewoon alle problemen van een traditionele studiomixer overgenomen, er is totaal niet nagedacht over hoe er met software tot een beter concept gekomen zou kunnen worden :erm:

Het enige wat mij blijft trekken is ableton, waar ik niet verder kwam dan een beetje jammen met de demo.

google als spellings controle....
ik google vaak bijv : kijlie minook

Google dan eens op: mohnica buluzhy
Ow, die maakt geen muziek .... 8o)

nou ha ja om precies te zijn : ik speel geen piano ala racmaninov : maar de partituur copieren naar een cubase : dat is best wel cool om te doen......

Het is wat naief om te veronderstellen dat je zo eenvoudig een top pianist kunt laten klinken met een sequencer. Dat gaat natuurlijk nooit. De nootjes kun je precies aangeven, dat wel, maar alle finesses gaan je echt niet lukken. Daar is een sequencer ook helemaal niet voor.

paul

ha nee ha ja maar toch is het rete gaaf : partituren importeren ....midi bestanden ...... en dan door een moog gooien en wat plakken en knippen..... ik verveel me er nooit mee.....

ha of neem een nummer van eric satie : en gooi het dan over een echo en een effectenbak en knip er nog wat in : spacy ambiant krijg je dan : en gooi er dan nog een zangeres bij en het is echt top kunst ...

gooi het dan over een echo en een effectenbak en knip er nog wat in...en het is echt top kunst
en dat is ook hoe ik mijn kutnummers bak...alleen is het dan echt top kut:D

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back