er gaat niets boven vinyl!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb nog wat plaatjes van Jean Micheal Jarren en Klause Schulze. voor de liefhebber.
Time wind, Equinoxe, Oxygene en Irrlicht. mocht je in de buurt zijn (scheveningen) kan je ze komen halen..0 eurie

Laatst een album gevonden van "David Crosby". genaamd, If i could only remember my name..

Raak er helemaal van onder hypnose. super mooie hippie muziek.
De producers wisten hier wel raad met hun limiter.

Track: Cowboy Movie [8:02]
Recorded in: Heider's Studio C

Another song that almost got away.... Recorded completely live, and an early rough mix as well... Crosby pulled this song out only twice (never demoed) and blew all of out minds.... I was using really thin tape at the time, Scotch 207, because I was mixing at 30 ips and needed slightly more than 15 minutes per reel (side). We tried to mix this many times, but finally went back to a rough mix from earlier. Both channels severely limited with UREI 1176 limiters with no stereo link, so the center image floats around. Another example of my 'not knowing any better' with good results.

de meeste drum&bass dj,s draaien hun versgemaakte tracks altijd eerst van een dubplate,
dit is een plaat van zacht materiaal die per stuk word ingesneden.
meestal kun je zo,n plaat onbeperkt draien maar dat is voor de artiesten genoeg om te kijken hoe de track het in het publiek doet

tegenwoordig heb je CDJ's die dat ook allemaal kunnen.

Een van de redenen dat DJ's over stappen van vinyl naar CD is dat de SL's niet meer zo goed zijn overal. Doornroosje heeft er nog 10... allemaal werkend. Maar ben er iedere jaar toch 'n paar daagjes mee zoet om ze allemaal weer o.k. te krijgen. heb je met die CD dingen niet.

Maar goed, ik ga m'n plaatje nog effe omdraaien.

ja jammer dat de sl1200 langzaam verdwijnt, en dublates zijn inderdaad wel achterhaald, Ik brande altijd een cd'tje.

Als tuntablist/scratch dj heb je het slecht tegenwoordig, vooral op kleine feestjes hebben ze vaak geen sl's maar cd spelers.

MMM jammer. Er is nu een tussen oplossing door met vinyl de computer te besturen. Ik doe dat in protools met de serato studio scratch plugin en een zelfgemaakte dubbele riaa preamp. het hoog is echter erg slecht.

@vco wat heb je opstaan??

:dj:

tegenwoordig heb je CDJ's die dat ook allemaal kunnen.

Een van de redenen dat DJ's over stappen van vinyl naar CD is dat de SL's niet meer zo goed zijn overal. Doornroosje heeft er nog 10... allemaal werkend. Maar ben er iedere jaar toch 'n paar daagjes mee zoet om ze allemaal weer o.k. te krijgen. heb je met die CD dingen niet.

Maar goed, ik ga m'n plaatje nog effe omdraaien.

zou het? die drum & bass dj,s zullen nooit van hun vinyl afstappen denk ik..een cd branden kun je ook al meer dan 15 jaar
en die dubplates verkopen ze later eventueel nog als collectors ook al zijn ze bijna niet meer te draaien.

Er zijn zat hiphop DJ's die scratchen met CD's. Er zijn overal DJ's die nooit helemaal om zullen gaan. Ik ben er een van. Is ook 'n #$^%#^%$ werk je vinyl om te zetten in WAV of MP3.

En ik heb 'n platentas met wieltjes :D

En ik ben zo onbekend dat ik nooit buiten Nijmegen draai... dus hoef me niet druk te maken over kwijt vinyl en te zware tassen. Maar de technieken zijn vandaag de dag wel zo goed dat het niet meer uit maakt waarmee je draait. Al gaat van alle digitale systemen m'n voorkeur uit naar Serato... vooral omdat het geen beatmatch heeft en vlekkeloos werkt. Traktor... tjah ach, iedere mongool die op het knopje SYNC ken drukken kan mixen. Al snapt het programma m'n electro niet al te best, laat staan dubstep. Maar goed, ben vaak zat met m'n uber zatte kop mensenlijke jukebox genoemd. Heb er niet zo'n moeite mee om in welke staat dan ook 'n plaatje te mixen... 8)

een goede dj is hoofdzakelijk goed door zijn platenkeuze, volgorde, opbouw ed..
mixen moet eigenlijk dan al vanzelfsprekend zijn.
als een dj een keer een paar mixfouten maakt vind ik veel minder storend dan dat als hij er een kutplaat tussendoor gooit

een goede dj is hoofdzakelijk goed door zijn platenkeuze, volgorde, opbouw ed..
mixen moet eigenlijk dan al vanzelfsprekend zijn.
als een dj een keer een paar mixfouten maakt vind ik veel minder storend dan dat als hij er een kutplaat tussendoor gooit

Das zeker waar.. maar de meeste DJ's hebben ook geen lef meer. Alles past naadloos bij elkaar.

Ik denk dat de opmerking hier dat DJ's overstappen op CD omdat de 1200's slechter worden een gevalletje is van de kar voor het paard spannen. Ik bedoel maar, er zijn 3 miljoen (jawel!) 1200's verkocht. Wil je een nieuwe, kost hij je geen 500€. Als je geen nieuwe vindt, zijn er duizenden en duizenden perfect werkende tweedehandse. Vind je geen goede tweedehandse, koop je een slechtere en bestel je via bv KABUSA de nodige onderdelen nieuw.

Geef me een jaar en ik heb honderd perfect werkende 1200's bij elkaar. Mogen klonen erbij, dan koop ik er 100 nieuwe op een dag. Dan kan een club dat toch ook. En als een echte een probleem wordt, bestaan er tig klonen waarvan een deel ook heel fatsoenlijk is. Al heb ik liever de originele, maar dat is meer nostalige/verzamelaarsmentaliteit.

Dus als de 1200's achteruit gaan in de clubs, lijkt me dat niet omdat men niet meer voor een fatsoenlijke 1200 (alike) KAN zorgen, maar omdat men er niet meer voor WIL zorgen. Er lijkt me trouwens even veel of weinig onderhoud aan een fatsoenlijke/recente draaitafel dan aan een CDJ speler.

Waarom sommige clubs niet meer willen zorgen voor goede platenspelers weet ik niet. Vragen er meer DJ's om CD dan om vinyl? Is het makkelijker voor de club? Maar een zuivere slijtage/schaarste reden lijkt me niet aan de orde hier.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back