Help een autistische jongen aan een synthesizer

de hete blaren :D

wel zuur dat je je spul moet verkopen, lastig is dat, je wil zulke dingen altijd graag houden, maar ja, dat kan niet altijd in verband met ruimtegebrek (financieel en fysiek)

Hey ... ,

Waar blijft die gast nou ... ? Eerst vragen en dan niet antwoorden ... ?

:gaap:

wowowow wat een reacties!

wowowow wat een reacties!

wow, heilige poep nog aan toe zeg, wat een reacties hahaha

maar even wat dingen weer rechts zetten trouwens:
ik mag helaas (zoals iemand als zei in 1 v/d reacties) niets over die jongen zelf zeggen ivm privacy wetgeving (het feit dat ik zeg dat het een autist is vind ik wat dat betreft nu niet echt inbreuk doen gezien ik niet zeg WIE het is en ook niet omdat 'autisme' een zeeeeer breed scala aan mensen onder zich vat en dus eigenlijk weinig zegt) Ik kan wel zeggen dat hij niet hoog genoeg niveau is om een uitgebreide synthesizer te begrijpen. Monotron zou misschien wel een goed idee zijn, gezien de prijs zal ik mijn collega hier wel even op wijzen.

Ten tweede is dit natuurlijk wel erg moeilijk om zo te bewijzen dat die jongen het ontvangt, want dat zou een foto vragen en dat mag niet... Dat snap ik helemaal. Wat ik ook zou kunnen doen is, als iemand iets wilt geven, m dan in contact te brengen met de persoonlijk begeleiden (PB-er) van de jongen. Die is toch niet geinteresseerd in die apparaten, dus die zal m echt niet houden en anders kan ik m er nog op aanspreken. Ik zal het ook even met hem kortsluiten zodra iemand iets wilt geven, zodat we zeker weten dat die niet alsnog ergens achter in een kastje belandt of dat er ineens geweigerd wordt.

Ten derde, als ik een apparaat had liggen die hij kon gebruiken, had hij die al lang gehad. Daarentegen neem ik vandaag mijn DSI Mopho mee om met hem ermee te spelen (nu maar hopen dat ie m niet uit frustratie tegen de muur gooit haha). Hij zal m niet begrijpen, maar ik kan de knoppen voor hem instellen zodat hij er een beetje aan kan draaien.

Wat betreft de ideeen: de kraakdoos was ik vergeten. Wel een heel goed idee omdat de besturing heel primitief is! Ik kan die misschien nog via een maat van me regelen die er volgens mij nog 1 had staan.

Wat betreft de zorginstelling, zijn ouders en zjin PB-er: er is helaas momenteel weinig geld vanwege alle bezuinigingen, waardoor niet-noodzakelijke zaken op dit moment even moeilijk liggen (en waarom dat is, is dus weer privacy). Daarnaast delen mijn collega's niet in een voorliefde in muziek en rare geluidjes en zien zij zoiets niet als iets wat hem kan helpen. Wat IK zie laat echter het tegenovergestelde zien. Ik ben echter 'maar een invallertje' (met meer werk en studie ervaring dan een aantal van mijn vaste collega's, maar goed) en heb daardoor dus weinig in te brengen in zijn plancare-dossier en doelstellingen. Zijn ouders doen al heel veel met en voor die jongen (zeker in vergelijking met andere clienten!). Wie weet zijn ze ook bereid om voor zoiets te betalen, maar ik ben deze thread los van hen en van mijn collega's begonnen omdat ik eerst wilde zien of er uberhaupt wel animo voor was. Anders maak ik die mensen blij met een dooie mus..

Als reactie op J.baars, ik snap je reactie wel hoor. Maar ik bedoel dit niet om te bedelen ofzo. Het is eerder dat mijn collega's niet zo happig zijn op dit soort zaken omdat ze het al heel erg druk hebben (zijn net verhuisd en iedereen is nog heel druk bezig alles te regelen zodat alles weer goed loopt). Daarom dacht ik ook dit eerst even langs hun heen te doen zodat ik ze een kant en klaar pakketje aan kan bieden waar ze niets voor hoeven te doen. Zou jij dan nog 'nee' zeggen? Ik dacht zo van niet en dan heeft die jongen een leuk apparaatje waar die helemaal om in een scheur kan liggen.

Ga nu weer even verder met lezen, want er zijn wel heeeeel erg veel reacties. (ik had geen bericht gehad van reacties, vandaar mijn late reactie)
sik

Mario010 - 5 euro
J.baars - 5 euro
Eurynom3 - 5 euro
bRz - 5 euro
Tragmadat - 5 euro
demian - 5 euro
Ronegen - 5 euro
Rambotics2000 - 10 euro
843 - 5 euro
niel - 5 euro
Searcheon - 5 euro

Ik zeg, gewoon doorsparen tot een leuk bedrag, en dan laten we BNN een Y-factor organiseren, waar de regering dan weer vragen over gaat stellen...

ps, wat betreft dat geld bij elkaar leggen vind ik dat persoonlijk ook beetje moeilijk wat betreft de vertrouwensbasis. Ik zal vandaag even mijn collega's op de hoogte brengen. Miss is het handiger het geld over te maken naar iemand die het ding verkoopt, die ik dan het adres van die jongen geef zodat hij het naar hem persoonlijk kan opsturen. Het adres is dan weer te checken via google en zal je zien dat het inderdaad die instelling is.

ps, wat betreft dat geld bij elkaar leggen vind ik dat persoonlijk ook beetje moeilijk wat betreft de vertrouwensbasis. Ik zal vandaag even mijn collega's op de hoogte brengen. Miss is het handiger het geld over te maken naar iemand die het ding verkoopt, die ik dan het adres van die jongen geef zodat hij het naar hem persoonlijk kan opsturen. Het adres is dan weer te checken via google en zal je zien dat het inderdaad die instelling is.

Doe nie zo gek man,.

Pm gewoon iedereen op de lijst ff je rek nr en koop dat ding voor dat joch!

En wens m veel plezier namens de synth en piet! :mega:

haha... zo is dat. Het lijkt me stug dat je zo'n verhaaltje zit te verzinnen om een mal apparaatje gratis te bemachtigen. Maar ik blijf er bij, we moeten even doorsparen en dan kijken waar we op uitkomen.
Zet mij dus ook maar op de lijst voor 5 eetjes.

ik zeg monotron,.
lekker simpel,..
Kan die jongen nog volgende week fijn bliepen en zn huisgenoten doodergeren!
En anders wordt t zo'n langdradige kwestie!

Oh ja,. Timor verkoopt r 1,. voor 40 ,. plus verzenden das dus 46,50 ofzo,..we kunnen dus naar hem storten natuurlijk en dan stuurt hij m op naar die instelling tav,.. uhh,.
oh ja,. privacy,.. de onbekende autist... of nee,. hij stuurt m naar mr sik en die geeft m af,.

ff kijken 11 man op de lijst nee 12 inclusief timor,. nee 13 das sir sik die natuurlijk ook verplicht meedoet!! gheheh
Das dus 46,50 gedeeld door 13,..
we storten dus allemaal 3.576923076923077 op timors rekening en dan kan er na een slotwoord van ts een slotje op deze actie!

Iedereen mee eens?

Edit: Timar,. gheheh geen Timor,.. sorry!

Laatst gewijzigd:
Ja joh, oost-Timar. Klinkt als een plan. Ik lees het wel als het concreet wordt.

Goed,.. als jij dan ff je naam en rek nr pm-t,. aan de lui op t lijstje,.
Dan komt t allemaal goed!

Of,.. doe jij de eerste 5 doe ik de rest,. Anders gaat t nog op werk lijken en t is wel zondag!

Hey even het rekeningnummer naar m'n inbox op't forum hier dan gaat het vandaag nog worden overgemaakt.

Was de wereld maar net zo relaxed als ons forum hier.

Martin aka 843

Okidoki. Ook graag nog even een pm van de Sik dan :P

zodra er een verdeelsleutel bekend is en een aantal deelnemers kan het plan in werking worden gezet!

Als mede-autist zou ik willen bijdragen maar mn saldo laat t niet toe.... =(

Was de wereld maar net zo relaxed als ons forum hier.
Het gevaar van zo'n actie is dat de politiek de bereidwilligheid van de normale man nog meer vanzelfsprekend zal vinden en dit steeds verder gaat in-/doorcalculeren......

Terugkomend op stemgedrag......
Het verder libraliseren van de Nederlandse maatschappij zal de huidige situatie meer verstevigen, met name het wegdrukken van sociale belangen ten opzichte van economische.

Dus stem niet liberaal maar SOCIAAL! :okdan:

Back